Ik heb een server nodig die op windows 2000 server gaat draaien.
De situatie gaat als volgt worden:
Voor de server komt een router die internet binnenhaalt, de server (w2k) zal d.m.v dhcp de clients hun ip gegevens geven.
Verder dient de server voor het volgende:
Centrale dataopslag op de server, backupsysteem voor de data, softwarepakket die werkt volgens een server/client situatie. Verder lijkt het me slim om met een disk mirroring te gaan werken voor extra bescherming van de data.
Het gaat om 6 werkstations (later misschien een paar meer).
De werkstations zelf bouwen is geen probleem.
De server moet stabiel zijn en lang aan kunnen staan.
De vraag is nu of ik voor een situatie als deze de server zelf kan bouwen? zoja, welke hardware raden jullie me aan? (speciale server hardware?)
Of kan ik beter een bestaande server nemen van bijv. siemens? zoja, welke en om welke reden?
En welke software is aan te raden als het gaat om backup en virusbeveiliging?
De situatie gaat als volgt worden:
Voor de server komt een router die internet binnenhaalt, de server (w2k) zal d.m.v dhcp de clients hun ip gegevens geven.
Verder dient de server voor het volgende:
Centrale dataopslag op de server, backupsysteem voor de data, softwarepakket die werkt volgens een server/client situatie. Verder lijkt het me slim om met een disk mirroring te gaan werken voor extra bescherming van de data.
Het gaat om 6 werkstations (later misschien een paar meer).
De werkstations zelf bouwen is geen probleem.
De server moet stabiel zijn en lang aan kunnen staan.
De vraag is nu of ik voor een situatie als deze de server zelf kan bouwen? zoja, welke hardware raden jullie me aan? (speciale server hardware?)
Of kan ik beter een bestaande server nemen van bijv. siemens? zoja, welke en om welke reden?
En welke software is aan te raden als het gaat om backup en virusbeveiliging?