[Samba] Netlogon scripts worden niet uitgevoerd *solved*

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:00
Ben hier nu bij een bedrijfje bezig met een Samba PDC+LDAP. Werkt lekker: de NT4 servers joinen, Exchange doet het, SQL Server 2000 doet het...

MAAR... :(
De logon scripts worden niet uitgevoerd :(

Als ik met een win9x machine inlog, krijg ik mn profile van de samba server maar wordt mn loginscript niet uitgevoerd, terwijl deze in zowel mn LDAP structuur als in de smb.conf staat aangegeven.

Heb al even een uurtje lopen googlen: Uiteindelijk blijken er veel meer mensen die dit probleem hebben met Samba 2.2.7a, met 2.2.3 hadden ze dat probleem niet. Iemand die een oplossing weet?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
1. Samba 2.2.3 installeren :?
2. wat staat er in je smb.conf, want daarzonder wordt het een beetje lastig gissen wat het probleem is (voor de mensen die meer van SMB weten dan ik :P )

• _JGC_
Wilke schreef op 26 februari 2003 @ 17:11:
1. Samba 2.2.3 installeren :?
2. wat staat er in je smb.conf, want daarzonder wordt het een beetje lastig gissen wat het probleem is (voor de mensen die meer van SMB weten dan ik :P )
Punt 1 ben ik op dit moment weer mee bezig, Debian komt er standaard mee in stable, hoef em alleen maar ff aan te passen voor LDAP.

2: ik heb mn conffiles net zoals in de SAMBA-LDAP howto van http://samba.idealx.org. Verder nog wat gegoogled en eigenlijk kwam ik niet verder dan wat rechten zetten en wat met hoofdletters knoeien voor de netlogon share, wat uiteraard ook niets hielp :(

Het vreemde is dan ook: ik draaide hiervoor Samba-TNG, maar daar konden Exchange en SQL 2000 niet mee overweg. Inloggen met Win9x op Samba-TNG liet wel gewoon het netlogon script uitvoeren met dezelfde logon script regel erin.

Ik denk persoonlijk dat punt 1 de oplossing is. Vind het wel vreemd dat deze fout er zomaar ingeslopen is en niets te vinden is over een of andere oplossing :(

Verwijderd

Misschien een open deur maar heb je je login script gemaakt op het Unix/Linux systeem of op Windows? Er zit namelijk verschil in text files met de linebreak stuff. Ik heb het toevallig van het weekend gehad maar had ooit 's gelezen dat je het login script in Windows moet maken en oploaden naar Unix dan gaat het goed ... en dat klopt *eigen ervaring* Succes.

• _JGC_
Ik heb dat ding gekopieerd vanaf de netlogon share van een windows PDC. Samba-tng werkte wel gewoon met datzelfde script, Samba dus niet. Als ik em open met VI, staat er op de onderste regel ook gewoon [dos], dus het is wel een bestand met DOS regeleinden.

• _JGC_
Hmm, samba is in die 5 versies dus behoorlijk wat brakker geworden:
- loginscript doet het weer (joepie!)
- password wijzigen werkt weer (kon me nix schelen, daar had ik tooltjes voor om het in de LDAP tree te doen)

terug naar Samba 2.2.3a dus :)

* _JGC_ is blij :Y)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Mja, lekker is dat inderdaad...ben benieuwd hoe dat nou kan komen :?

In ieder geval voor de volgende die hiernaar zoekt een werkende oplossing beschikbaar :)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wilke schreef op 26 February 2003 @ 19:39:
In ieder geval voor de volgende die hiernaar zoekt een werkende oplossing beschikbaar :)
* kuch * bugreport ... *hoest* :?

• _JGC_
Op naar probleem nummer 2 dan maar:
die NT4 server kan nu de accounts niet meer terugresolven, komt met de vaagste meldingen. Ergste hieraan is nog dat ik geen domain admins meer kan aanwijzen in mn domein :(

Heb net de hele LDAP tree opnieuw gebouwd, Samba opnieuw geinstalleerd, SID weggeflikkerd en nu hopen dat ie met een rejoin wel gaat werken... we blijven op de hoogte :P

Tot nu toe positief... Windows ziet een berg spookgroepen, maar het gaat wel goed nu :)

[ Voor 11% gewijzigd door _JGC_ op 26-02-2003 22:30 ]

• _JGC_
Windows 98 doet dus nog steeds niet met die netlogon, Windows NT nu wel. Kan net zo goed weer naar 2.2.7a gaan, ze hebben hier alleen Win98 machines.

• _JGC_
hoofdletters, login/logon.bat... instellen in smb.conf en in de LDAP tree... uiteindelijk zie je door de bomen het bos niet meer...
Er zit idd een bugje in samba die ervoor zorgt dat ie niet naar de LDAP scriptlogin luistert, dus gewoon dat ding uit smb.conf pakt, en ja, dan ben je zo aan't zoeken en zie je niet meer dat er in smb.conf login.bat staat en dat er een bestandje logon.bat op je netlogon share staat :D

* _JGC_ gaat zich schamen in een hoekje :+
Pagina: 1