amd tog kapot, stuk van me core weg ?¿?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
na mijn topic van vanmiddag ben ik ff terug gegaan naar de zaak waar ik me proc gekocht had. Er blijkt gewoon een heel stuk van me core weg te zijn. Mja ik heb die koeler er nooit af gehad of zoiets dergelijks en hij heeft gewoon 3 maanden goed gewerkt. Ik heb al een mailtje naar amd gestuurd dat ik het heel erg vreemd vind dat zoiets zomaar kan gebeuren en dat ik wel recht op garantie heb(vind ik dan). Maak ik een kans bij AMD?(Ik hoop het wel, want ik heb die koeler gewoon volgens hoe het hoort erop gezet.)Nee zeker? |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Had je geen garantie bij die winkel?

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

icecoolsniper schreef op 26 februari 2003 @ 17:06:
na mijn topic van vanmiddag ....(
Waarom post je niet in hetzelfde topic dan?
En een van dezelde smiley voldoet ook wel hoor :|

[ Voor 12% gewijzigd door bruto op 26-02-2003 17:11 ]

The more you know, the more you know you don't know.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
@bruto topic zat slotje op omdat ik moest testen wat het was, kweet nu wat het is
@masera ze wilden em niet aannemen omdat er een stuk van de core pleite is, dus ik ga het maar proberen bij amd

Verwijderd

Dat het vreemd is dat dat zomaar kan gebeuren horen die lui natuurlijk elke dag. Niemand molt met opzet zijn proc.

Ik denk dan ook dat je pech hebt. Tenzij de winkel je matst.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
neej die winkel wil niks doen, ik hoop dat amd me matst en zo niet ecs bordje dat ook al gaar is omruilen voor een socket 478 bordje en een p4 erin zetten of ergens goedkoop een amd vandaan kunnen halen

Verwijderd

icecoolsniper schreef op 26 February 2003 @ 17:12:
@bruto topic zat slotje op omdat ik moest testen wat het was, kweet nu wat het is
@masera ze wilden em niet aannemen omdat er een stuk van de core pleite is, dus ik ga het maar proberen bij amd
Je hebt alleen die processor bij die winkel gekocht? En toen je de cpu inbouwde was hij nog goed? Hij kan imo niet "zomaar" een stukje verliezen, ligt er niets in je bak?

Verwijderd

Ik ben bang dat AMD je geen garantie zal gaan geven, want in hun garantiebepalingen staat duidelijk dat zij geen garantie geven op kapotte cores... Zelfs als er een honderste millimeter van de core is afgebrokkeld geven ze geen garantie mee, trust me, ik spreek uit ervaring... Anders maak een sleutelhanger van die kapotte proc... heb je dr ook nog wat aan

Verwijderd

Ik denk ook dat AMD je geen garantie geeft .
Maar,
dat betekend niet dat je het niet kan proberen natuurlijk.
Vertel je verhaal aan AMD en misschien moet je de koeler mee sturen.
maar maak er nog ff geen sleutelhanger van ( of je moet net een coole sleutel hanger nodig hebben ;) )

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
ik heb al een amd sleutelhanger, waarom zijn die amd's zo kwetsbaar :( vorige keer bijna doorgefikt enzo nu een stuk van de core weg :( mja ik ga zeker garantie proberen te halen, ik vind het gewoon nergens op slaan dat door normaal gebruik ineens een stuk van de core pleite is dat is wel erg makkelijk van ze om dan te zeggen dat het mijn fout is en dat ik de cooler verkeerd heb gemonteerd enzo. Hij heeft het gewoon 3 maanden gedaan
@ masera ik heb idd alleen die proc bij die winkel gekocht, maar ja ik heb meer verhalen geelzen op tweakers dat winkels geen garantie geven op kapotte amd procs en ik heb nog wel een boxed gekocht voor de garantie :(

[ Voor 21% gewijzigd door icecoolsniper op 26-02-2003 17:48 ]

Verwijderd

Misschien dat door de hitteontwikkeling wel een stuk van de core weg is gefikt. Weet je zeker dat het koelblok er goed tegenaanzat :?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
icecoolsniper schreef op 26 February 2003 @ 17:06:
Mja ik heb die koeler er nooit af gehad of zoiets dergelijks
In je ander topic:
Ik heb daarnet mijn waterkoeling ingebouwd.
Euh :?

Edit:
Soms als ik het koelblokje aanduw dan kom ik in het bios of iets verder. Zodra ik het koelblokje loslaat loopt de pc vast. Als ik dan weer opstart en ik duw het blokje aan doet ie weer helemaal niks.
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je die gaat aanduwen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mior op 26-02-2003 17:52 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
jup, proc werd stressed max 50 graden met whisperrock 3

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

99% van kapote amd komt door de onbekwaamhijd van de monteur / gebruiker :>
nofi natuurlijk
maar ik vind het wel heel vreemd dat ik letterlijk 1000e (asemblage werk voor goede vriend zijn bedrijfje :D )amd pc's inelkaar gezet heb en nog NOOIT ook maar een stukje core afgebroken heb :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Phantom schreef op 26 February 2003 @ 17:51:
[...]

[...]

Dat heb ik ook, Binnenkort haal ik een nieuw mobo en laat die inbouwen moet ik nu vrezen dat de core naar de ... gaat :?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 18:09:
[...]

Dat heb ik ook, Binnenkort haal ik een nieuw mobo en laat die inbouwen moet ik nu vrezen dat de core naar de ... gaat :?
Nee natuurlijk niet, bij normaal gebruik, en als je het door een gevorderd iemand laat inbouwen dan zijn er niet of nooit problemen met de CPU. Of dit nu een AMD of een Pentium is.
@ icecoolsniper, waarschijnlijk heb je gewoon iets verkeerds gedaan met je WC.
Kan iedereen overkomen, maar zoals je zelf al zei "Ik heb al een mailtje naar amd gestuurd dat ik het heel erg vreemd vind dat zoiets zomaar kan gebeuren"
Het gebeurd namelijk niet "zomaar"

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Phantom schreef op 26 February 2003 @ 17:51:

Denk dat dit de reden is geweest dan je proc stuk is gegaan. Op zich natuurlijk ook logisch en denk ook niet dan AMD je garantie zal gaan geven. Zeker als je dit buiten de winkel om doet.

• Shunt

Shunt

Boe

het is simpel
amd reageert waarschijnlijk niet eens op je mailtje |:(
op de site staat zeer duidelijk dat je GEEN garantie hebt als je een stukje van de core af breekt
in welke situatie dan ook :>

Game PC

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 17:22:
Ik ben bang dat AMD je geen garantie zal gaan geven, want in hun garantiebepalingen staat duidelijk dat zij geen garantie geven op kapotte cores... Zelfs als er een honderste millimeter van de core is afgebrokkeld geven ze geen garantie mee, trust me, ik spreek uit ervaring... Anders maak een sleutelhanger van die kapotte proc... heb je dr ook nog wat aan
Ik kan dit alleen maar beamen... Gelukkig was mijn oude CPU niet stuk gegaan daardoor maar werd alleen (van het begin af aan) al veel te heet.

En je krijgt geen garantie bij de winkel omdat die de richtlijnen van AMD moeten volgen. AMD zegt geen garantie, winkel pech, klant pech... Helaas, maar waar.

Maar proberen doet niemand kwaad...

Verwijderd

Ice: Ik denk dat je pech hebt.

Een aantal posts omhoog zegt iemand dat je watercooling hebt ingebouwd. Als je het blokje moet aandrukken om de PC te laten opstarten, dan heb je geen goed contact met de processor gehad... waarschijnlijk heb je dus zelf je processor beschadigd. (Oververhitting wellicht, door inadequate koeling, of je hebt zo hard gedrukt dat je de core zelf hebt geplet.)

Shunt: Kap eens met die :> smiley aub. Hij is niet bedoeld voor alle situaties.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 20:05 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 20:04:
Ice: Ik denk dat je pech hebt.

Een aantal posts omhoog zegt iemand dat je watercooling hebt ingebouwd. Als je het blokje moet aandrukken om de PC te laten opstarten, dan heb je geen goed contact met de processor gehad... waarschijnlijk heb je dus zelf je processor beschadigd. (Oververhitting wellicht, door inadequate koeling, of je hebt zo hard gedrukt dat je de core zelf hebt geplet.)

Shunt: Kap eens met die :> smiley aub. Hij is niet bedoeld voor alle situaties.
ik gebruik hem als een afsluiting met een knip oog ;)
stoor je jezelf er aan ofzo ?
of een beetje van nep lief ofzow ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 26-02-2003 20:09 ]

Game PC

Verwijderd

Precies, proberen kun je altijd.........Maar kom dan wel met goede argumenten aanzetten...Tip voor de volgende keer: controleer alles maar dan ook alles voordat je een nieuwe proc gaat plaatsen, dit voorkomt veel ergenis en problemen. Ik bedoel ook de koeling, want veel mensen denken bij de pasta: " hmm, lekker veel dr'op, dan zal het wel goed komen". DIT IS NIET ZO!! er moet maar een beetje pasta op de proc, ter grootte van een speldeknop, houd hier rekening mee... Ga anders s advies inwinnen bij een goed computerassemblage bedrijf, of kijk s met hun mee hoe zij hun proccies plaatsen.... heb ik ook gedaan, daarna zelf bij een computerbedrijfje gewerkt als assembleur (zeg ik t zo goed?) en ik heb nog nooit problemen gehad met proc's, kheb 1x een doa gehad... maar verder geen problemen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Probeer het bij AMD maar ik geef je 0,0001% kans: user abuse. Verder kunnen we hier allemaal wel wat zeggen (mezelf incluis) maar je komt er maar op één manier achter, de weg der ondervinding. Dus go for it :) (maar nogmaals, wees niet teleurgesteld als je nul op het rekest krijgt ;) )

[edit]
Hier een .pdf met AMD RMA richtlijnen (inclusief voorbeelden en pic's)

[ Voor 22% gewijzigd door Abbadon op 26-02-2003 20:18 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.