Toon posts:

Opensource game competitie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn een aantal opensource multiplayer games. Is het niet leuk om een keer een GoT-NOS game competitie te houden. (evt. met Spielerij erbij)

De games die mij geschikt lijken zijn:
* FreeCraft beschrijving.
clients/servers: linux, win32
Warcraft variant

* FreeCiv beschrijving.
clients/servers: linux, win32
Civilization variant

* BZFlag beschrijving.
clients/servers: win32, linux, MacOS X, Solaris, IRIX, FreeBSD
3D Tank batle

* Racer beschrijving
clients/servers: win32, IRIX, linux, MacOS X
Een nederlands race spel (eigenlijk race simultie)

* Cube beschrijving
clients: win32, linux, linuxppc
servers: solaris, linux, freebsd
3D FPS

Van alle spellen moet de versie gelijk zijn. Ik stel voor dat iedereen de laatste stable pakt.
Als jullie nog meer spellen weten graag, maar maak van dit topic geen opsom topic want dan gaat hij dicht.
Wie wil meedoen?
Wanneer?

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Een competitie zou erg leuk zijn, maar ik vrees voor de practische haalbaarheid ervan. Zeker spelen als freeciv kunnen véél tijd in beslag nemen (heb spelletjes gespeeld die 4 avonden duurden), zijn moeilijk te organizeren door de verschillende uurroosters/vrije dagen/etc van de deelnemers.
In ieder geval zou ik graag meedoen, mits het op een moment gebeurd dat ik mee kan spelen.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

Topicstarter
Als tryout vanavond om 10 uur ff een spelletje Cube spelen? (verdere info via irc in #linux)
De zipfile van cube bevat de source en een aantal binaries.
onder linux moet er ff wat gechmod worden en dan werkt het. (install, root rechten en compile gedoe is dus niet nodig)
In autoexec.cfg kan je je naam en team instellen
In servers.cfg kan je servers handmatig toevoegen
start het met "./cube_unix -w1024 -h768" anders zijn de graphics slect.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 18:59 ]

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 10:01

Blaasvis

Cidora \o/

lijkt me een goed plan ik speel zelf niet vaak games onder linux met uitzondering van heroes of might and magic 3.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

ik wil ook wel mee doen,maar ben niet zo handig met irc.
je zit op de irc server van tweakers.net ?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 17:32:
Als tryout vanavond om 10 uur ff een spelletje Cube spelen? (verdere info via irc in #linux)
De zipfile van cube bevat de source en een aantal binaries.
onder linux moet er ff wat gechmod worden en dan werkt het. (install, root rechten en compile gedoe is dus niet nodig)
In autoexec.cfg kan je je naam en team instellen
In servers.cfg kan je servers handmatig toevoegen
start het met "./cube_unix -w1024 -h768" anders zijn de graphics slect.
Ik ga dat Cube zo even downloaden, en even spammen in #spielerij, misschien dat er mensen zin hebben om mee te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op http://wouter.fov120.com/cube/masterserver/ staat een lijstje met servers. de server met cable.wanadoo.nl is de server in kwestie.....en ik ben ook via icq/msn/jabber/aim bereikbaar...

voor de mensen die willen joinen: type "connect compukid.no-ip.org" in de console. (tik `om naar de console te gaan, deze knop is links van de 1 te vinden)
keybindings, teams en je nickname kan je instellen in autoexec.cfg
en vergeet niet te starten met de goede opties voor de resolutie. (b.v. ./cube_unix -w800 -h600)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 20:07 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Ja, irc.tweakers.net, en dan in #nos en of #linux (blijkbaar zit compukid in #linux momenteel :)

Dus gewoon /join #naam-van-kanaal intikken, als je al geen lijstje krijgt met de bestaande channels.

Verwijderd

tnx voor de info wilke
compukid,je server is up en running zie ik. werkt prima!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Tetrinet stond ook in je vorige topic, maar hier niet meer :)

Ik wil best eens meedoen met freecraft of tetrinet... De rest van de spellen ken ik niet, dus dan wordt ik toch ingemaakt 8)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
deadinspace schreef op 26 februari 2003 @ 20:42:
Tetrinet stond ook in je vorige topic, maar hier niet meer :)

Ik wil best eens meedoen met freecraft of tetrinet... De rest van de spellen ken ik niet, dus dan wordt ik toch ingemaakt 8)
Zal wel meevallen,ik heb net Cube geprobeert, ik sta vlak boven compukid (zie screen hieronder), ik schiet, maar ik raak hem niet? 8)7
In singleplayer was het ook al zo, ik schiet raak, maar dood gaan willen ze niet :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dewater/Rafe/cube.JPG

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

* Blaasvis heeft daarstraks wel lol gehad dit is voor herhaling vatbaar :)

een competitiet zou geen slecht plan zijn mits er genoeg animo voor is .

Verwijderd

Topicstarter
Op de problemen van Rafe na, is dat cube echt een super spel.
Het speelt lekker en ziet er super uit (mits goede resolutie).
/me vindt het ook voor herhaling vatbaar
Je kan met teams spelen, met gewone wapen of instagib.
Installeren e.d. is super makkelijk....
....en het loopt ook op wat mindere hardware super.

Op linux.oreillynet.com is te lezen dat Cube net als Racer door een Nederlander is gemaakt....best kewl.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 23:08 ]

• BezurK
  • Laatst online: 05-03 19:51
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 22:42:
Op de problemen van Rafe na, is dat cube echt een super spel.
Het speelt lekker en ziet er super uit (mits goede resolutie).
/me vindt het ook voor herhaling vatbaar
Je kan met teams spelen, met gewone wapen of instagib.
Installeren e.d. is super makkelijk....
....en het loopt ook op wat mindere hardware super.
Waarom loopt het op mijn pc dan voor geen meter? Ik haal 8 a 9 fps op een P4-3.06ghz (HTT aan) en een GF4 Ti4600... UT2003 draai ik met 70 tot 80 fps op 1280x1024x32 en alles op z'n hoogst (even ter vergelijking)
Het zal wel aan mij liggen... :(

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Op 1024x768 loopt hij echt super op m'n PIII750 met 512MB ram en een 32MB GF2...
Dan moet hij met een ti4600 en een 3Ghz proc zeker goed lopen....vreemd.

Verwijderd

BezurK schreef op 26 februari 2003 @ 23:04:
[...]

Waarom loopt het op mijn pc dan voor geen meter? Ik haal 8 a 9 fps op een P4-3.06ghz (HTT aan) en een GF4 Ti4600... UT2003 draai ik met 70 tot 80 fps op 1280x1024x32 en alles op z'n hoogst (even ter vergelijking)
Het zal wel aan mij liggen... :(
Omdat ie bij jou dus heel waarschijnlijk alles in software zit te renderen en niet gebruik maakt van je 3D kaart.

Zorg ervoor dat je _geen_ Mesa drivers geinstalleerd hebt of in je pad hebt staan..

Doe eens 'ldd naamvanexecutable' ?

Verwijderd

Omdat ie bij jou dus heel waarschijnlijk alles in software zit te renderen en niet gebruik maakt van je 3D kaart.
dat kan bijna niet anders,op mijn bescheiden hardware vloog "cube' voorbij met 60+ frames!
nu nog een capure the flag modus en het zou een perfecte game zijn :9
voor freeciv ben ik ook wel te porren,maar dat heb ik aleen nog in m'n eentje "gespeeld". :+

Verwijderd

Topicstarter
dus malaria wil wel freeciv spelen, deadinspace freecraft, ik wil het allemaal wel spelen...kunnnen we 4 of meer spelers bij elkaar krijgen voor freeciv of freecraft? wanneer?
offtopic:
ik ga vanavond om 10 uur weer cube spelen, mits genoeg players

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

freeciv heb ik nooit echt gespeeld maar ik wel het best wel spelen hetzelfde geldt voor alle ander spellen behalve race sims,
racen is niet echt mijn "ding"

• Tomaat
  • Laatst online: 13-04 13:11
oeoe, ik doe mee met een comp Cube! dat spel heerscht zwaaaar :P

p.s. ik zit nu op de serverT van compukid, dus als iemand zin heeft om te joinen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Tomaat op 27-02-2003 12:43 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb het gister even uitgeprobeerd (cube dan he) en idd het roeleert wel ;) Zelfs ik met mijn systeem (athlon 800 mhz classic, +/- 300meg aan intern geheugen en een geforce 2mx) kwam boven de 30 fps uit ;) Maar weer heb ik het gevoel dat 30 fps voor die kaart een beetje onder de maat is :'( Maar goed, vanavond om 2200 uur kan ik niet (moet werken) maar na het weekend kan ik wel een aantal daagjes. Kan het dan ietwat vroeger?

Voorstel: 2100 uur op maandag?!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Niek
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Cube is cool 8) Ik haal ongeveer 250 fps op 1024x768, het ziet er erg mooi uit. Ik heb net nog even compukids server gejoined, maar daar zat helaas niemand op. Vanavond join ik nog wel ff, hopelijk zijn er dan meer zodat ik jullie kan inmaken :P

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 11:32:
dus malaria wil wel freeciv spelen, deadinspace freecraft, ik wil het allemaal wel spelen...kunnnen we 4 of meer spelers bij elkaar krijgen voor freeciv of freecraft? wanneer?
offtopic:
ik ga vanavond om 10 uur weer cube spelen, mits genoeg players
Freeciv wil ik zeker na de vakantie spelen (volgende week is het krokusvakantie hier in België en ga ik op reis), maar Cube helaas niet (ik word 'nogal' misselijk van spellen in 3D (behalve als het 3D-strategiespelen zijn die dus 1 fixed standpunt hebben) :/ )

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

zwerver schreef op 27 February 2003 @ 12:55:
ik heb het gister even uitgeprobeerd (cube dan he) en idd het roeleert wel ;) Zelfs ik met mijn systeem (athlon 800 mhz classic, +/- 300meg aan intern geheugen en een geforce 2mx) kwam boven de 30 fps uit ;) Maar weer heb ik het gevoel dat 30 fps voor die kaart een beetje onder de maat is :'(
Merk op dat je in Cube een minimum en een maximum fps in kunt stellen, en die zijn standaard 30 resp. 40. Als hij onder het minimum komt, dan probeert hij de framerate op te krikken (met verlies van beeldkwaliteit/eyecandy), en als hij boven het maximum komt, dan probeert hij beeldkwaliteit/eyecandy op te krikken (wat weer tot lagere fps leidt).

Hier (Pentium II 448 MHz / Matrox G450) draait het btw niet ècht snel, maar wel speelbaar. Alleen als er water in beeld komt zakt het in tot een droevige 10 fps, dus als ik ga niet meedoen met levels waar water in voorkomt :P

Verwijderd

+
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 09:38:
[...]

dat kan bijna niet anders,op mijn bescheiden hardware vloog "cube' voorbij met 60+ frames!
Denk idd dat dat het probleem is.. /me heeft 120+ :9
(en het echte aantal zal nog wel hoger kunnen aangezien die 120 m'n refresh rate is :9)

Ik denk dat ik vanavond ook maar even langs wip in de Cube :)
(waarschuwing: ik ben errug slecht in dit soort spellen, be gentle.. :+ geef mij maar Racer :))

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 10:48
Cube is echt vet :P Count me in als jullie weer gaan spelen ;).

• Redlum
Omdat die wanadoo sever een beetje erg lagte heb ik ff een snelle server op gezet.
Hij staat bij de masterserver als ams-ix.root-server.nl, of je connect manual naar servicez.org ;).

See you there 8).

Server staat nu op instagib :).

[ Voor 8% gewijzigd door Redlum op 27-02-2003 19:03 ]

Verwijderd

freecraft wil ik ook best spelen,maar ik moet de controls nog even bekijken.
hij scrollt zo snel dat het onmogelijk is om te spelen.

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Hebben jullie de binaries gedownload? Met mijn gentoo-versie krijg ik namelijk bij elke server iets van 'different protocol type' ofzoiets. Dat komt omdat een gedeelte van de netwerkcode niet vrij beschikbaar is, en als je de source compiled heb je dus afwijkende executable:(
Naja...

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb een probleem met Cube: zodra ik met een server wil connecten of de server lijst wil updaten, loopt hij vast. Onder Windows had ik dat niet. Ik gebruik Mandrake 9.0, en heb alle unix binaries ge-chmod +x. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

edit: stom, niet goed gekeken. Op de homepage van Cube staan nieuwe Linux binaries die het probleem verhelpen. |:( |:(

[ Voor 21% gewijzigd door cashewnut op 27-02-2003 23:12 ]

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

*KICK*

wie wil er vanavond weer cube spelen ?

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
Toen ik cube installeerde op m'n debian 3 (woody) installatie, en wilde starten, gaf ie de volgende melding:

./bin_unix/linux_client: error while loading shared libraries: libSDL_mixer-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Ik kan libSDL-1.2 wel vinden in de libs dir, maar lib_SDL_mixer dus niet.
Nu heb ik via apt-get, freshmeat en sourceforge lib_SDL_mixer gezocht, maar dat mocht niet baten, weet iemand waar ik dit kan vinden?

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

http://packages.debian.org/stable/libs/libsdl-mixer1.2.html

voila ff gezocht op debian.org en toen had ik em al :)

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
tnkx! had de - verwisseld met een _ lompe donder die ik ben :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kom zo mogelijk ook vanavond...
Welke server? (de mijne of die van GrimLord?)

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

maakt me weinig uit eigenlijk, als die van jou dit keer geen kuren heeft vindt ik het best.

Verwijderd

Hey ik vind die graphics van FreeCraft/FreeCiv wel minder.. je kunt (bij beide games?) wel de originele graphics gebruiken. Maar mijn originele WarCraft2 CD, tja, die is nogal stuk en ligt *ergens* in een ander pand :/

ik wil wel 'ns een potje Cube spelen. Wanneer spelen jullie en waar? Op servicez.org vanavond?

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

zullen we maar gewoon in #nos op irc.tweakers.net af spreken en dan verder zien ?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

* deadinspace doet vanavond ook wel mee cuben :)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, een vriend van mij is tegen een ander open source game project aangelopen. Het is niet een spel waarin je "even een potje multiplayert", en het is ook verre van af, maar het is wel veelbelovend...

http://www.planeshift.it/main_01.html

Verwijderd

[q]10-03-2003
Linux Distribution

NOT YET READY (few days)[/q]
helaas nog even wachten op planeshift
,maar wat ziet het er goed uit! :9~
source hier te downen:http://sourceforge.net/projects/planeshift
ikke woordblind B)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 17:50 ]

Verwijderd

Hmm, dik 80 MB voor de Linux (source?) versie.. dat wordt dus idd een paar daagjes wachten :)

/me moet nodig eens z'n HD gaan opruimen.. (ongelofelijk trouwens dat de fragmentatie (Ext3) nu nog maar op 0.7 % hangt terwijl dat bij Windows/FAT32/NTFS al minstens 200x zo erg zou zijn geweest in 9 maanden tijd)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 20:31 ]

• Niek
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Niks geen sources, ik heb die 80MB file gedownload. Even untarren, vervolgens ./psclient draaien en het werkt :)
Werkt prima op deze computer, al heb ik het idee dat het een nogal zwaar spel is (laden duurt gigantisch lang bijvoorbeeld).
Oh ja, als je nog wat screenshotjes wilt zien: http://crystal.sourceforge.net/drupal/node.php?id=6

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Redlum
The_Surfer schreef op 11 maart 2003 @ 08:06:
Werkt prima op deze computer, al heb ik het idee dat het een nogal zwaar spel is (laden duurt gigantisch lang bijvoorbeeld).
Uit de FAQ:
1. My game locks up when I connect. It just says "Initializing world" but Windows says it is not responding!

This is ok. On some machines, Planeshift believes it needs to recalculate the lighting, which can take up to 2 hours the first time you run. If you let it run to completion, it will load quickly every time after that.
Blijkbaar zou 't dus maar 1x zo lang moeten duren, om een of andere reden duurt 't bij mij elke keer een half uur, beetje irritant ;). Spel ziet er verder goed uit en er zijn meestal wel 30 spelers online :).

Verwijderd

vanavond zal ik het ook installeren !! :D

Verwijderd

Oh, mooi.. dan ga ik ook even kijken :)

Verwijderd

./pssetup -verbose
Warning: Failed to load `xwin'; reason(s):
DLERROR (xwin): libXxf86vm.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
Warning: Failed to load `xwin'; reason(s):
DLERROR (xwin): libXxf86vm.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
WARNING: could not load plugin 'crystalspace.window.x'
WARNING: failed to initialize plugin 'crystalspace.graphics2d.x2d'
aws-debug: Couldn't find iGraphics2D plugin!!
Couldn't load iGraphics2D plugin!
Error initializing system!
Zucht.. dat duurt nog wel een tijdje voordat ik ga kijken hoe ik dat aan het werk kan krijgen..
(libXxf86vm.a bestaat wel, so.1 niet)

• Hagar
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Hey leuk :)
Ik heb Racer als eerst ff geprobeerd maar dat is nog een beetje te beta om goed te kunnen spelen. Ben nu bezig om BZflag te compilen en daarna Cube nog. Ben ik morgen vandaag ook van de partij.

Nu ook zonder stropdas

• Zwerver
  • Niet online
wie doet er vanavond mee met cube? uurtje of 2100 uur doen?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1