Toon posts:

Mandrake 9 op Armada 3500 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Armada 3500 laptop :P (Compaq) een 366mhz, 128mb, dus ik dacht leuk linux doos, maar ja nadat ik eerst al de bios partitie had weggeveegd :+ (had um net 3 uur) ging de Mandrake 9 installatie erg raar doen, NO KERNEL installed messages :( en vervolgens boot ut hele ding niet meer :'(

Na 3x 2 uur wachten op mandrake heb ik uit wanhoop WinME :r erop gezet, maar nog 4Gb voor Linux gereserveerd. Heeft iemand dit weleens eerder geprobeerd op een Armada? Mandrake? of moet ik een andere distro proberen?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:15
Dit hebben mensen zo te zien op google al wel eens geprobeerd ja :)

Zoek eerst daar maar eens mee verder, Linux op laptops. Daar staat een pagina in het spaans, maar je kunt alsnog plaatjes en XF86Config kijken ;) , en hier is er nog een (wel in Engels): RH 7.2 op Compaq Armada 3500 .

Blijkbaar kan het dus prima, er zal wel iets mis zijn gegaan bij de installatie van Mandrake.

Omdat we met dit topic verder vrij weinig kunnen sluit ik het topic bij deze; als ik die pagina's lees is het in principe dus geen enkel probleem om er Linux op te draaien, zelfs niet zonder die BIOS-partitie (hoewel het meestal een beter idee is om hem te laten staan just in case ;) ). Lees eerst de handleiding van de distro die je probeert te installeren nog maar eens goed door, want ik denk dat het daar ergens mis is gegaan.

Verwijderd

http://www.linux-on-laptops.com/ is ook een handige. :)

Dit topic is gesloten.