Polijsten, op wat voor ondergrond ?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb gesearched en weet nu aaaalles van polijsten, behalve 1 ding. Ik heb verschillende keren langs zien komen dat je een platte plank moet gebruiken maar ook een paar keer dat alleen glas/spiegel goed is om een HS te polijsten. Dus nou is mijn vraag, klopt het dat het alleen mat glas/spiegel goed gaat ? Please niet sluiten, heb al gezocht, topic of 20 doorgenomen en hier niks concreets over gevonden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Heatsinkje lappen... ---> DOC.
Staat trouwens een heel uitgebreide tutorial over op casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Mjah, maar het probleem is dat ik geen glas/spiegel beschikbaar is en ik dus ook geen concreet antwoord tegen ben gekomen of ik het met een ander oppervlak kan doen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 16:52
dan koop je een stuk glas of spiegel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 26 februari 2003 @ 16:29:
Mjah, maar het probleem is dat ik geen glas/spiegel beschikbaar is en ik dus ook geen concreet antwoord tegen ben gekomen of ik het met een ander oppervlak kan doen.
Simpel, als je iets wil vlakken, dan moet de ondergrond waarop de vlakt ook zo vlak mogelijk zijn en liefst hard. bijvoorbeeld een glasplaat dus of een plaatje ijzer desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Glas of spiegel is inderdaad het beste.... Koop een stuk van een cm dik ofzo.. Ga naar de locale glasboer of naar een verfwinkel waar ze ook glas verkopen en je krijgt waarschijnlijk zo een afvalstukkie mee... @ no cost....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zal ik morgen is doen, bij de verfboer hier beneden hadden ze niks. Dus morgen ff naar de stad.

Ecodan warmtepomp

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik heb gewoon een spiegel gepakt zie moeten wel vlak zijn anders vervormt het beeld. daar plak je dan je schuurpapier op.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
wat hangt er bij jou in de badkamer? - die van mij wordt ook vaak misbruikt

Verwijderd

IJZER??? SCUURPAPIER??????

*ehum*
Ja, vlakken met polijstpoeder doe je dus met polijstpoeder (corinthium of zo? korundum? diamantpoeder ??) en een glasplaat.

"Gewoon" vlakken van b.v. een cylinderkop van een motorblok doe je met een draaibank.

Een stukje schuurpapier op een houten plank en de koeler een beetje heen en weer schuiven, ik weet niet hoe je dat zou moeten noemen, maar vlak wordt het zo nooit, volgens mij ;) ..

Schuurpapier heeft trouwens een groffere structuur dan de krassen die je met koelpasta effectief kunt opvullen. Wat voor een koeler wil je behandelen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 14:23 . Reden: typo's ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
als je de spiegel bedekt met schuurpapier en dan steeds een korrel papier fijner neemt, tot watervast schuurpapier en dan vilt dan gaat ie echt wel glimmen hoor! en glad ook! er is schuurpapier te krijgen waarvan je je afvraagt of het wel schuurt - wel dus. polijsten noemen we dat dus dan.

[ Voor 25% gewijzigd door BuG2FiX op 27-02-2003 14:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:20:
IJZER??? SCUURPAPIER??????

*ehum*
Ja, vlakken met polijstpoeder doe je dus met polijstpoeder (corinthium of zo? korundum? diamantpoeder ??) en een glasplaat.

"Gewoon" vlakken van b.v. een cylinferkop van een motorblok doe je met een draaibank.

Een stukje schuurpapier op een houten plank en de koeler een beetje heen en weer schuiven, ik weet niet hoe je dat zou moeten noemen, maar vlak wordt het zo nooit, volgens mij ;) ..

Schuurpapier heeft trouwens een groffere structuur dan de krassen die je met koelpasta effectief kunt opvullen. Wat voor een koeler wil je behandelen ?

Het lijkt wel alsof je het helemaal weet..of niet? Wel eens van fijn schuurpapier gehoord?
Vlakken met polijstpoeder lijkt me erg lang duren trouwens.. En wie zei er iets over een houten plank? Waar slaat jou post eigenlijk op :?

OT:
Als je gewoon je koeler vlakt op een glasplaatje met waterproof schuurpapier en wat water dan gaat het prima. Elke dwaas kan bedenken dat je dan niet P150 bij de gamma moet hebben, maar iets van P800 en hoger. Daarna polijst je het af met een polijstmiddel + doek en je hebt een spiegel.

Mat glas of wat dan ook heeft er niks mee te maken. Je moet iets hebben dat vlak is en glas is dat meestal.
Dicht helaas..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.