Toon posts:

[tv out] Gforce2 MX/MX 400 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst het spijt me dat ik topic nummer 220000 moet openen over het tv-out probleem...
Ik heb naar mijn idee alles behalve het goede geprobeerd om m'n tv-out aan de praat te krijgen.

Het probleem:
Ik heb een packet-bell Imedia 3822 met daarin een Nvidia Gforce2 MX/MX 400 grafische kaart erin. Leuk en aardig maar m'n tv out doet het dus niet.

Allereerst heb ik hem op composit geprobeerd gewoon op m'n tv op ext-2 (only Sony) Dat bleek niet te werken.
Hier heb in de faq gelezen dat tv-tool wel is handig zou kunnen zijn. Die begon vervolgens te vragen of ik wel de nieuwste drivers had. Bestand van 14,nogwat mb gedownload en geinstalleerd.
Opnieuw opstarten enz....
Helaas werkte het toen nog niet.

Toen ben ik vervolgens naar de winkel gegaan om een omvormer te kopen van tulp naar scart. Helaas werkte het na die tijd nog niet.
Toen dacht ik, misschien is die tulp kabel wel kapot.... je weet maar nooit.... maar helaas, na een nieuwe kabel te hebben gekocht werkte het nog niet.
Er zat bij m'n pc ook zo'n kabel voor tulp -> s-video Die aangesloten op de converter naar scart (tv heeft geen ingang voor S-) maar helaas.

Nu kan ik bij de beeldscherm instellingen van windows het een en ander lekker niet instellen :(
Afbeeldingslocatie: http://tobbe.bluehost.nl/got/geforceadaptor.JPG
Bij Nview kan ik alleen voor standaard kiezen en staat er bovendien maar 1 monitor.
Als ik zeg Beeldscherm dedecteren krijg ik even het zandlopertje maar daar houd het ook mee op.
Bij apparaat selecteren krijg ik vervolgens dit:
Afbeeldingslocatie: http://tobbe.bluehost.nl/got/apparaat.JPG
Kortom, ik kan TV niet selecteren :'(

Wat moet ik hiermee??

Verwijderd

welke drivers gebruik je, ikzelf merkte dat de drivers van de nvidia site wel werken met tv out en de drivers die staan op tweakers.net niet!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 16:27:
welke drivers gebruik je, ikzelf merkte dat de drivers van de nvidia site wel werken met tv out en de drivers die staan op tweakers.net niet!
De drivers op tweakers.net? Die verwijzen via een link toch echt naar nvidia hoor. Maar ik zou een nwe WHQL driver van nividia zelf downloaden bijv. 40.72 Denk niet dat je met een GF2 nu nog verbeteringen krijgt door een nwe beta te downloaden. Kijk ff in de meuktracker ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
wat is WHQL??

Ik gebruik drivers nummero: 6.13.10.4109
Ik ga nu 40.72 downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
WHQL is dus een certificaat begrijp ik...
40.72 WHQL werkt ook niet goed...
ik begin me onderhand af te vragen of packet bell sommige kabeltjes wel goed hebben gemonteerd achterin...

De Tv-out zit namelijk niet echt op m'n kaart zelf maar wordt met een apart stukje aangestuurd :S
En er gaat een kabeltje van m'n moederbord naar dat kaartje

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
probeer hem eens op dual view te laten staan (zoals op screenshot). Reboot vervolgens en zorg ervoor dat de tv aangesloten en aan staat tijdens het booten. Ga vervolgens naar de instellingen. Waarschijnlijk kun je dan wel bij het scherm dat je laat zien twee schermen zien en van de tweede de juiste instellingen (tv) zetten.

Verwijderd

Bij het opstarten is wel de tv aangesloten??

KAn het ook nog wel eens aan liggen <-Kan niet eens telefoon tussendoor krijgen of iemand is me al voor... :9

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 20:24 . Reden: telefoon!! ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:07

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 17:59:
WHQL is dus een certificaat begrijp ik...
40.72 WHQL werkt ook niet goed...
ik begin me onderhand af te vragen of packet bell sommige kabeltjes wel goed hebben gemonteerd achterin...

De Tv-out zit namelijk niet echt op m'n kaart zelf maar wordt met een apart stukje aangestuurd :S
En er gaat een kabeltje van m'n moederbord naar dat kaartje
Misschien dat er een jumper op het moederbord zit die je moet omzetten, is nmlk ook weleens zo bij onboard sound, kijk eens in het boekje van je mobo en probeer wat te prutsen met de jumpers.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

ehm http://www.tvtool.de
met dit progje krijg ik elke nvidia tvout aan de gang. het is gratis te proberen voor 15min ofzo. en als je een beetje handig bent met kazaa ofzo is het ook wel langer gratiz :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:07

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 09:43:
ehm http://www.tvtool.de
met dit progje krijg ik elke nvidia tvout aan de gang. het is gratis te proberen voor 15min ofzo. en als je een beetje handig bent met kazaa ofzo is het ook wel langer gratiz :)
Lees de draad voordat je blaat.. techposts scoren heeft geen zin hoor ;)
TS: Heb je misschien een jumper gevonden?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sluit eens alleen je tv aan en monitor los koppelen misschien gebruikt die dan wel de tv omdat er geen ander apparaat aanwezig is. suc6
Pagina: 1