Alstublieft heren...
Beide reacties zijn niet constructief en maken het onprettig om een dergelijke nieuwposting te lezen voor een buitenstaander!
Vergeet niet dat de FrontPage van T.net ook een nieuwsbron voor niet Tweakers is! Als je zoals ik als student (en computerfanaat) een leuk onderwerp voor een scriptie zoekt, kom je via de zoekmachines soms vanzelf op T.net uit. Vooral ook omdat hier niet alleen enorm technische maar vaak ook breder geörienteerde onderwerpen met betrekking tot IT staan gepost.
Als je zowel die-hard tweakers als ook bezoekers die hier "per ongeluk" komen, af wilt schrikken, voer dan je discussies op deze manier. Zals eerder gezegd in dit draadje: respectloos.
Jullie kennen elkaars mening. WIJ kennen jullie meningen ook!
Daarom begon ik mijn reactie in het onderhavige nieuws-item met:
Alle (inmiddels standaard) oordelen over Microsoft buiten beschouwing gelaten:
Juist om een wat objectievere, meer op feiten en minder op onderbuikgevoelens gestoelde reactie te kunnen geven.
(waarom mijn eerste reactie overigens een keer als flaim gemod is is mij dan ook een groot raadsel, maar daar gaat het me nu niet om!)
Ik vind het jammer dat ik jullie, Aad en Flipz, zo vaak op deze manier zie ruziën. Als je niks vernieuwends en constructiefs te vertellen hebt, waarom reageer je dan? Ik ben het ook wel eens niet met een reactie eens. Dan geef ik een goed onderbouwde en vooral respectvolle repliek. Probeer dat ééns... en neem het hierboven geopperde idee ter harte om eens een biertje te gaan drinken... al is het maar virtueel.
Tot slot: wij als studenten leren naar elkaar te luisteren. Zonder de anders standpunt goed te kennen ben je niet eens in staat zinvol te reageren in een discussie. Het kennen van een standpunt houdt ook in dat je er begrip voor kunt opbrengen en dat je het eventueel zou kunnen verdedigen. Pas als je werkelijk weet waarom iemand een mening heeft, kun je hem ook goed (lees: overtuigend en respectvol) duidelijk maken waarom hij eigenlijk jouw mening beter zou kunnen overnemen.
Jullie zouden meer aandacht moeten geven aan hoe je het beste de andere partij zou kunnen overtuigen (
àls een dergelijke discussie als deze dan toch gevoerd moet worden!) in plaats van keer op keer dezelfde clichés opperen. Dat zou een technisch betere discussie opleveren met een voor alle partijen bevredigender resultaat.
edit:
typo's en kleine aanvulling (alsof het al niet lang genoeg was)

[
Voor 25% gewijzigd door
Superdeboer op 26-02-2003 22:50
]
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.