Toon posts:

[Win98] Computer schakelt automatisch uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend, een pc, met win98 erop, het gaat hier dan om een Intel Celeron 600 Mhz. Als ik deze pc opstart, gaat alles zoals het hoort, dan opeens, ben je aan het gamen, gaat dat ding ineens uit. Hij wil dan ook niet meer aan, hij reageerd nergens meer op. Maar pas als je de stroom van de pc haalt krijg je de pc weer aan. Maar dan is ie net klaar met opstarten, en ik heb nog nix gedaan, schakelt die pc zich weer vanzelf uit. Zonder dat je nog een toets hebt aangeraakt. Dan weer de stroom eraf, dan maar eens weer proberen... Nou houd ie het iets langer vol, ben je 3 minuten aan het internetten, hoppa, weer uit. Toen hebben we de moed maar opggeven.
Misschien zit er een draad in de kast los ofzo, maar dat is niet het geval, ik heb een beetje zitten prutsen met de kabels naar de voeding, maar dat had allemaal geen zin.
De cooler maakt de laatste tijd ook een raar geluid, dus toen dacht ik, dat de processor wel een te warm kon worden, maar ik heb Sisoft sandra daar geinstalleerd, en hij blijft netjes onder de 50 graden Celcius. Dus dat is het ook niet waarschijnlijk.
Weet iemand nog een andere reden waar het aan kan liggen??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de specs van het bakkie?
enne, test alle hardware eens los. Meet de voeding eens na als je daar je twijfels bij trekt.
En verder gewoon even de basic troubleshooting steps doorlopen.

Verwijderd

Lijkt erg op iets dat een collega van me overkwam met zijn fonkelnieuwe mamaplankje.. ik denk dat de mamaplank van de cellie 600 het loodje begint te leggen. Kijk eens of je misschien wat kunt veranderen aan aarding, belasting voeding (alleen datgene aansluiten , inbouwen wat je echt nodig hebt) en dat soort grappen.
*edit* Terw-dan was me net even voor met laatste tip*

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 16:11:
ik denk dat de mamaplank van de cellie 600 het loodje begint te leggen.
dat zou wel snel zijn, hij is uit 2000

Verwijderd

Topicstarter
alle specs wee'k nie, moet ik ff daar heengaan kijke, morgen staat het er

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien reboot hij steeds omdat ie te warm wordt. Probeer eens of je de temperatuur kan opmeten (via een programmatje of via je bios). Misschien wordt ie zo warm omdat die cooler ook zo'n raar geluid maakt..

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Te warm (zowel voeding als processor en systeembus es checken).
Zit er nergens een kabel los? Is de stroomkabel nog goed. Het ziet er naar uit dat het een stroomprobleem is. Te heet zou ook wel es kunnen maar minder waarschijnlijk - es je kast uitstofzuigen (als hij afstaat natuurlijk).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Lijkt inderdaad warmteprobleem, zeker omdat de pc pas na een tijd weer aan wil. Dat die processor op 40 graden blijft vind ik sowieso al vreemd, aangezien die celly's totaal niet warm worden. probeer eens je pc schoon te maken, zeker je ventilatoren en eventueel nieuwe/goede koelpasta tussen processor en koeler doen.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:57
kijk eens rond op je MB en dan vooral naar de condensatoren of daar niet eentje van lekt...
verder kan je kijken of je met minder voedingbelasting minder problemen hebt...
gewoon wat spul eruit trekken dat je nu niet perse nodig hebt, als ie het dan goed doet kun je aan een nieuwe voeding gaan denken...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
moet ik maar eens een beetje gaan prutsen dan
Pagina: 1