[Nokia 6610]Software update maar data behouden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Ik wil graag nieuwe software op mijn 6610 want ik heb wel eens last van problemen zoals als ik een agenda alert krijg dat ik hem niet kan uitzetten en ook niet zoals op m'n oude nokia (6210) het agenda punt bekijken en dan wijzigen.

Kan alleen exit of view kiezen en na view te doen kan je verder niets behalve exit.

Dat vindt ik erg irritant en dus wil ik m'n gsm upgrade.

Heb nu versie:
V 3.09
02-10-02
NHL-4U
(c) NMP.
En ik las dat Wisey in "Nokia 6610 met kuren ?" een nieuwe versie wist, namelijk V 4.18

Ik weet niet of die versie echt bestaat maar daarvoor kan ik wel effe langs een nokia service point (in R'dam). ;)

Alleen weet ik dat al mijn data (nrs, agenda punten etc) verloren gaan als m'n gsm geupgrade wordt.

Ik wil dus eigenlijk een backup maken en omdat ik al van plan was om een infrarood port te kopen dacht ik dat ik wel even van m'n data een backup zou kunnen maken.

Is het dus mogelijk om met nokia software of met logomanager een voltallige backup te maken ?

Ps. Eventueel kan ik alle data via infrarood ook naar m'n oude gsm sturen maar dat duurt erg lang...

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47

Sick Nick

Drop the top!

met de nokia software kan ik hier prima een backup maken van m'n telefoon (7650).
Na het editen van een ini file maakt hij een backup van de volledige inhoud, anders slaat ie een aantal zaken over op mijn gsm (temp files, enz).
[edit]
Overigens, als het je alleen om je agenda en contacten gaat is er helemaal geen probleem. Die kan je zonder moeite syncen met outlook met de nokia software. Daarnaast kan je een backup maken van de volledige inhoud van je telefoon.

[ Voor 36% gewijzigd door Sick Nick op 26-02-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Sick Nick schreef op 26 February 2003 @ 16:04:
met de nokia software kan ik hier prima een backup maken van m'n telefoon (7650).
Na het editen van een ini file maakt hij een backup van de volledige inhoud, anders slaat ie een aantal zaken over op mijn gsm (temp files, enz).
Uhm dat editten doet hij dat zelf of moet ik dat doen :? Is een beetje onduidelijk...

offtopic:
Ps. Weet iemand een goede infrarood port? Mag ook voor m'n systeem zijn (zie sig)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 19:03
Met de nokia content copier van de Nokia Data Suite kan je een prima backup maken van alle info in je telefoon. Heb ik ook pas gedaan (wel even die van de CD installeren da's namelijk de nieuwste versie)

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47

Sick Nick

Drop the top!

dat editen van die ini moet je zelf doen, maar ik weet niet of dat van toepassing is voor jouw telefoon. Die van mij draait onder symbian OS 6.

Maar zoals je aangaf ging het alleen over je agendapunten/actiepunten en je contacts, die zijn prima te syncen met de software.

Qua infraroodpoort zou ik het niet weten, ik gebruik daarvoor de ingebouwde poort van m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
mbrouwer schreef op 26 February 2003 @ 16:09:
Met de nokia content copier van de Nokia Data Suite kan je een prima backup maken van alle info in je telefoon. Heb ik ook pas gedaan (wel even die van de CD installeren da's namelijk de nieuwste versie)
Is dat de nieuwste :?

Ik heb die van de site van nokia, versie 5.0

Jij?
Sick Nick schreef op 26 February 2003 @ 16:09:
dat editen van die ini moet je zelf doen, maar ik weet niet of dat van toepassing is voor jouw telefoon. Die van mij draait onder symbian OS 6.

Maar zoals je aangaf ging het alleen over je agendapunten/actiepunten en je contacts, die zijn prima te syncen met de software.

Qua infraroodpoort zou ik het niet weten, ik gebruik daarvoor de ingebouwde poort van m'n laptop.
Idd dat is wat ik wil doen, heb jammer genoeg geen laptop maar misschien dat ik het op die van m'n stage plek kan doen :9

[ Voor 45% gewijzigd door Graham op 26-02-2003 16:13 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 19:03
Ja ik ook. Heb van de week alles van mijn 6310 naar mijn 6610 gezet en dat draaide als een zonnetje...

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Idd, sinds mijn 8310 spontaan de geest gaf, maak ik regelmatig backups :)
En met de 6610 gaat dat perfect, ik gebruik v5.x van de Nokia-site, is dezelfde als op de CD.
En er is inderdaad een v04.18, ff zoeken op google en je ziet de changes, staat echter niks bij over jouw probleem.. (Ik ga geen linkje zetten want ik heb 't niet zo op de tolerantie van Cutebritney, NOFI :))

• Graham
Als laaste dan, heeft iemand een Infrarood device dat goed werkt voor een lekker prijsje? Ervaringen? En waar gekocht.

Heb deze al gezien.... http://www.sitecom.com/pr...hp?product_id=28&grp_id=1

grahamofthewheels.com

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Graham schreef op 27 februari 2003 @ 07:36:
Als laaste dan, heeft iemand een Infrarood device dat goed werkt voor een lekker prijsje? Ervaringen? En waar gekocht.
Ik heb een IR-device die werkt als een tierelier :P
Als je een beetje handig bent met een soldeerbout en elektronica dan kan je hem voor weinig maken. Ik heb een klein printplaatje met een kabeltje naar mn moederbord waar een IR-connector zit. Op het printplaatje zit niet meer als een IR-transciever en een paar weerstandjes en condensators als ik me niet vergis.

Gewoon lekker zelf maken dus

[ Voor 10% gewijzigd door reclamedoos op 27-02-2003 08:21 ]

• Graham
reclamedoos schreef op 27 February 2003 @ 08:20:
[...]

Ik heb een IR-device die werkt als een tierelier :P
Als je een beetje handig bent met een soldeerbout en elektronica dan kan je hem voor weinig maken. Ik heb een klein printplaatje met een kabeltje naar mn moederbord waar een IR-connector zit. Op het printplaatje zit niet meer als een IR-transciever en een paar weerstandjes en condensators als ik me niet vergis.

Gewoon lekker zelf maken dus
Is wel te doen opzich maar zal dat eerst eens bespreken met m'n pa ;)

Ik kan het wel maar hij is in zulke dingen toch iets handiger :D

Heb je pics? en eventueel een schema.

Ps. Heeft misschien iemand toch wel zo'n kant-en-klare IR-device?

grahamofthewheels.com

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die heb ik, een Belkin nogwattes via USB. Werkte altijd perfect, tot ik hem in een ander USB-slot stopte, hoop gek*t met die IR-transceifer, maar nu werkt ie als een tierelier! :)

• Graham
dog4life schreef op 27 February 2003 @ 09:36:
Die heb ik, een Belkin nogwattes via USB. Werkte altijd perfect, tot ik hem in een ander USB-slot stopte, hoop gek*t met die IR-transceifer, maar nu werkt ie als een tierelier! :)
Mmm, kan hem niet vinden op de www.belkin.com site maar ik heb ze effe een mailtje gestuurd B)

grahamofthewheels.com

Pagina: 1