AGP 8x/4x/2x Vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort mijn videokaart te upgraden, mogelijk naar de Hightech ATI Radeon 9500 PRO 128 MB DDR TV-out.

Er staat bij dat deze kaart AGP 8X ondersteund, maar ik weet niet of mijn mobo dit wel ondersteund, het is namelijk een 1.5 jaar oude dell PC, maar kan er niet achter komen wat voor AGP slot deze op het mobo heeft zitten.

Ik heb even wat research gedaan op de website van Hightech, en daar staat:

Bus Interface:
AGP 8X / 4X / 2X

Betekend dit dat ik niet eens een 8x slot nodig heb? In het geval dat ik deze niet perse nodig heb, zal deze kaart dan net zo snel lopen als hij in een 4X slot zit op mijn mobo, in plaats van een 8X slot op een mobo die dit wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kaart is compatible met 2x, 4x en 8x agp

het zal echt niet veel (paar %) uit maken of je nu 2x, 4x of 8x gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Als hij 1,5 jaar oud is wil ik mijn handen wel in het vuur te steken dat het geen 8* ondersteund...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, je hebt geen 8x slot nodig, als je een 4x slot hebt is het verschil te verwaarlozen tussen 8x en 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
deze vraag is echt _te_ vaak gesteld.
8x kaart kan ook in een 4x slot en ook in een 2x slot

check wel ff de voltages die je agp moet leveren. een BX mobo van 6 jaar oud kan problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah, das goed nieuws :)

bedankt allemaal voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 8x agp is maar een marketing ze hadden een test gedaan of het echt uitmaakt tussen 4x en 8x. het blijkt dus dat het niks uit maakt . maar de kaart kan ook op 2x of 4x agp lopen dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vind het wel raar opzich, ik nam aan dat de kaart wel de volle snelheid zou proberen te gebruiken van die 8X, maar niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord stond ook nog ik de faq:
Normaal gesproken zijn AGP 3.0 (8x) kaarten backwards compatible met AGP 2.0 (4x) sloten. Hetzelfde geld voor AGP 2.0 (4x) kaarten, die werken als het goed is ook in AGP 1.0 (1x/2x) sloten.
En het is niet helemaal marketing. Later zal het verschil tussen 4x en 8x wel groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer ff een zoekactie als [search=agp8x agp4x] starten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 19:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.