Foto-archief-software

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de search gebruikt, maar niet echt de software gevonden die ik zoek. (heb onder-andere acdsee, thumbsplus, en wat andere soft geprobeert).
Maar ik zoek software die hetvolgende kan :

Ik heb allerlei foto's in een mapje zitten, ik wil aan deze foto's keywords toekennen. Daarna wens ik de foto's op een cd te branden, maar wil nog steeds in het proggie thumbnails kunnen zien van al m'n foto's + zoeken op keywords en dan zien waar de foto's zich bevinden.

Ook zou ik graag een website van dit alles maken zodat ik online ook deze foto's kan bekijken. ACDsee komt aardig in de buurt, maar ik begrijp het systeem van de keywords/categories niet echt. Kan ik hier nou een database mee maken, terwijl ik de foto's niet meer op disk heb ?!

Heb de help bekeken maar geraak er niet echt wijs uit ..

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

thumbsplus.. die moet dat toch kunnen?
en anders heeft adobe sinds kort zoiets geloof ik

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 19:52

Puck

W32.Deadcode.A

Ik was hier ook al naar opzoek...

Adobe brengt binnenkort Photoshop Album uit, die lijkt me zeer goed, maar die is dus nog niet uit.

Ik ben op dit moment Picasa aan het downloaden, mischien dat dat wat is:

http://www.lifescapeinc.com/picasa/

Trouwens ook wel handig:

http://download.com.com/3...html?qt=digiphoto&tag=dir

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 26-02-2003 19:13 ]

Arrived anxious, left bored

• Blizard
  • Niet online
PuCK schreef op 26 February 2003 @ 19:12:

Adobe brengt binnenkort Photoshop Album uit, die lijkt me zeer goed, maar die is dus nog niet uit.

Trouwens ook wel handig:

Picasa is zeer handig !
Ziet er ook prachtig uit vind ik persoonlijk. Als je je directory's beetje ordelijk rangschikt maakt hij er een handig overzicht van (en webpaginas) ook de keyword-search doet het goed. Maar ik heb nog niet gevonden hoe ik nu bv al m'n pix op cd brand, maar toch tumbs in dat proggie kan behouden (en dan bijhouden op welke cd welke foto staat) of zal ik dit manueel moeten doen ?!

• Puck
  • Laatst online: 01-03 19:52

Puck

W32.Deadcode.A

Picasa is inderdaad heel mooi en best snel / handig.

Alleen ondersteund het inderdaad verder niet databases op cd, maar ik denk dat er wel andere programma's voor zijn.

Arrived anxious, left bored

• Blizard
  • Niet online
PuCK schreef op 27 February 2003 @ 19:00:
Picasa is inderdaad heel mooi en best snel / handig.

Alleen ondersteund het inderdaad verder niet databases op cd, maar ik denk dat er wel andere programma's voor zijn.
Wel jammer dat je 2 à 3 proggies moet hebben dan eer je een goed archief kan hebben van je foto'tjes .. :(

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
PuCK schreef op 26 February 2003 @ 19:12:

Trouwens ook wel handig:

die is al uit hoor, stond van de week op de frontpage, nieuws: Adobe Photoshop Album op de markt
Is wel een leuk programma maar ik denk niet dat ik m echt ga gebruiken, ik doe het wel met mappen en trefwoorden, maar misschien denk ik daar ooit nog es anders over als ik vele tientallen gigs aan foto's heb :P

[ Voor 6% gewijzigd door Azrael op 27-02-2003 20:12 ]

• Blizard
  • Niet online
Schrijven jullie tweakers je foto's dan niet naar cd ? Ik bewaar de meeste fotos liefst tegen een redelijke kwaliteit (1mb per pic ongeveer), dus kan deze niet meer allemaal op disc houden.
Schrijven jullie dan op een blaadje, waar welke pic zich bevindt ?!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Met Windows XP kun je aan afbeeldingen (dus ook foto's) trefwoorden, titels, en verdere beschrijvingen toekennen, gewoon door er met rechts op te klikken. Erg handig, en je kunt dan gewoon met de Windows XP search zoeken op trefwoord, in alle velden.

Ik gebruik dat al lange tijd, en dan heb ik gewoon de foto's per 'filmpje' in een map staan...
Erg handig!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Blizard schreef op 27 February 2003 @ 20:35:
Schrijven jullie tweakers je foto's dan niet naar cd ? Ik bewaar de meeste fotos liefst tegen een redelijke kwaliteit (1mb per pic ongeveer), dus kan deze niet meer allemaal op disc houden.
Schrijven jullie dan op een blaadje, waar welke pic zich bevindt ?!
alleen als backup, verder laat ik ze gewoon op hdd staan, ik heb echt geen zin om steeds met cd's te slepen als ik een fototje zoek. (Dit zal wel verbeteren als over een tijdje dvd fikkers voor 100 euro te krijgen zijn :9)

• Rob_de_Rechter
  • Laatst online: 06:50

Rob_de_Rechter

Dixeram

Adobe Photoshop Album... t is inmiddels uit (US English) en ik kan je zeggen: het werkt fantastisch....

taggen, time-line, editten, catalog... alles in een. Check de site eens zou ik zeggen. Het is zijn 50 eurootjes waard.

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:54
ik heb dat adobe ook, maar vind het wel wat omslachtig om alleen nu opnieuw te gaan taggen terwijl ik alles al mooi op onderwerp in dirs heb staan. Dat had wel handiger gekunt.
Dan dat Picasa, dat ziet er echt jammie uit zeg, ik ga dat zeker proberen vanavond!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Pagina: 1