Hey,
Ik heb sinds een paar dagen een Redhat8 systeem draaien, nu wou ik me overige schijfruimte gebruiken als netwerk schijfje. Ik heb samba geconfigureerd met webadmin, smbpassword heb ik ook gebruikt voor de gebruikers.
Bij de parm test gaat alles goed.
Alles ziet er goed uit, in linux werkt samba perfect (zo lijkt het voor mij)
Ik zie me linux pc wel hangen in het netwerk maar kan hem niet bereiken:
Netwerk pad is onbereikbaar.
Ik heb het vanaf mijn normale pc geprobeerd (winxp) me server (win2k).
Ik weet echt niet meer waar het aan zou moeten liggen, ben niet zo'n door gewinterde linux kerel
Ik heb al diverse dingen gelezen en how to's geprobeerd maar noppes
dit is me smb.conf op dit moment
Ja hij is erg basic, maar ik heb nu 8 verschillende gehad ofsow, met aanpassingen
als iemand me kan helpen of de fout ziet, graag
Thx
Ik heb sinds een paar dagen een Redhat8 systeem draaien, nu wou ik me overige schijfruimte gebruiken als netwerk schijfje. Ik heb samba geconfigureerd met webadmin, smbpassword heb ik ook gebruikt voor de gebruikers.
Bij de parm test gaat alles goed.
Alles ziet er goed uit, in linux werkt samba perfect (zo lijkt het voor mij)
code:
1
2
3
4
5
| [root@LINUX root]# /usr/local/samba/bin/smbclient //linux/pub -Usauron added interface ip=192.168.0.5 bcast=192.168.0.255 nmask=255.255.255.0 Password: Domain=[SAURONS-PLACE] OS=[Unix] Server=[Samba 2.2.5] smb: \> |
Ik zie me linux pc wel hangen in het netwerk maar kan hem niet bereiken:
Netwerk pad is onbereikbaar.
Ik heb het vanaf mijn normale pc geprobeerd (winxp) me server (win2k).
Ik weet echt niet meer waar het aan zou moeten liggen, ben niet zo'n door gewinterde linux kerel
dit is me smb.conf op dit moment
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [global] netbios name = linux workgroup = Saurons-Place log level = 2 log file = /usr/local/samba/var/samba.log security = share [pub] path = /mnt/fat browseable = yes guest ok = yes read only = no |
Ja hij is erg basic, maar ik heb nu 8 verschillende gehad ofsow, met aanpassingen
als iemand me kan helpen of de fout ziet, graag
Thx
[ Voor 7% gewijzigd door SaURoN op 26-02-2003 15:33 ]