Toon posts:

[php/mysql] Egold

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik zoek iemand die verstand heeft van E-gold dat is een betaal systeem op het internet. Ik dnek niet dat ik veel mensen hier zijn die er mee werken maar als er iemadn is kan die dan mij helpen met een probleempje met automatisch betalings gegeven in de db zetten. Want mijn script werkt niet echt optimaal namelijk.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verklaar 'niet optimaal'. Ik neem aan dat je graag met je probleem geholpen wilt worden ipv een opsomming krijgen van wie wel en wie niet met E-gold werkt.

maw.. Wat is je probleem, en wat heb je geprobeert om het op te lossen en welke info zou je nodig moeten hebben die je zelf niet hebt kunnen vinden. (en hebben ze bij E_gold geen support afdeling?)

hmm .. laat dat net een korte beschrijving van de quickstart zijn (HINT HINT!)

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 26-02-2003 15:34 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Nouja als ze bij egold een support afdeling hadden zouden ze gek worden maar het script wat ik nu heb is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
$scipassphrase = "hahaha";

$passhash = strtoupper(md5($scipassphrase));
if($_POST['PAYMENT_BATCH_NUM']){
  if($_POST['PAYMENT_UNITS'] == 1){
   $tohash = $_POST['PAYMENT_ID'].":".$_POST['PAYEE_ACCOUNT'].":".$_POST['PAYMENT_AMOUNT'].":".$_POST['PAYMENT_UNITS'].":".$_POST['PAYMENT_METAL_ID'].":".$_POST['PAYMENT_BATCH_NUM'].":".$_POST['PAYER_ACCOUNT'].":".$passhash.":".$_POST['ACTUAL_PAYMENT_OUNCES'].":".$_POST['USD_PER_OUNCE'].":".$_POST['FEEWEIGHT'].":".$_POST['TIMESTAMPGMT'];
   if(strtoupper(md5($tohash)) == $_POST['V2_HASH']){
    $time = time();
     $sql = "INSERT INTO history (userid, payeracct, batch, amount, time) VALUES (".$_POST['CUSTOMERID'].", ".$_POST['PAYER_ACCOUNT'].", ".$_POST['PAYMENT_BATCH_NUM'].", ".$_POST['PAYMENT_AMOUNT'].", '$time'";
     mysql_query($sql) or die("E-Gold verify: Database Problem!");
     $sql2 = "UPDATE members SET geld = geld+".$_POST['PAYMENT_AMOUNT']." WHERE id=".$_POST['CUSTOMERID']."";
     mysql_query($sql2) or die("E-Gold verify: Database Problem!");
     mysql_close($dblink);
     echo "OK";
   }
   else{
       die("E-Gold verify: Incorrect data");
   }
  }
  else{
    die("E-Gold verify: Wrong currency");
  }
}
else{
    die("E-Gold verify: Incorrect call");
}
?>

Wat ie dus niet doet is de gegevens wat er naar egold word verstuurd in de db zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 15:35 ]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zie alleen maar een (voor zover ik kan zien) 'werkend' stuk php. Ik zie nergens iets verstuurd worden.. En als E-gold al gek zou worden van jou script, waarom zouden we het hier dan wel pikken?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel ermee dat ze daar dan gek zouden woorden van de bergen met vragen.
Maar kijk ze hebben bij egold dus een syteem dat na dat jeje betaling hebt goed gekeurd dat die op de achtergrond dat stuk script gaat draaien. Alles gaat gewoon goed maar hij stopt niks in de database.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:41
[nohtml]
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 15:39:
Nee ik bedoel ermee dat ze daar dan gek zouden woorden van de bergen met vragen.
Hier hebben we anders ook wel bergen met vragen hoor.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar is dit forum toch ook voor of zit ik nu verkeerd

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

En jij denkt dat we hier niet gek worden van jou bergen met vragen? Zeker met deze sumiere omschrijving? Hoe moeten andere gebruikers hier nu aan zien wat de fout is? Je dumpt je code maar en hier wordt het met de magic wand opgelost?

Ik zie _nergens- een fatsoenlijke probleem omschrijving. Nergens een stuk relevante code. Nergens eventuele foutmeldingen. Nergens resultaten van eventuele eigen pogingen tot debuggen van de code. Je hebt niet eens verteld of je "OK" terugkrijgt of iets anders...

Owh, en daarnaast krijg ik nergens de indicatie dat je eventueel de hint in mijn eerste reactie opgevolgd hebt

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 26-02-2003 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je krijgt niks terug dit draaid op de achtergrond dat zei ik. Je kan het ook niet testen zonder dat het op de achtergrond draaid alles wat ik vraag is iemand die misschien ervaring met egold betaal systeem heeft. Sorry hoor.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoe weet je zeker of dit uberhaupt aangeroepen wordt? Waar wordt het aangeroepen?

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
      <form action="https://www.e-gold.com/sci_asp/payments.asp" method="POST" name="form" onSubmit="return formcheck();">
            <input type="text" name="PAYMENT_AMOUNT">
            <input type="hidden" name="PAYEE_ACCOUNT" value="<?=$egold?>">
            <input type="hidden" name="PAYEE_NAME" value="">
            <input type="hidden" name="PAYMENT_UNITS" value="1">
            <input type="hidden" name="PAYMENT_METAL_ID" value="1">
            <input type="hidden" name="STATUS_URL" value="<?=$status?>">
            <input type="hidden" name="NOPAYMENT_URL" value="<?=$no?>">
            <input type="hidden" name="NOPAYMENT_URL_METHOD" value="LINK">
            <input type="hidden" name="PAYMENT_URL" value="<?=$yes?>">
            <input type="hidden" name="PAYMENT_URL_METHOD" value="LINK">
            <input type="hidden" name="BAGGAGE_FIELDS" value="CUSTOMERID">
            <input type="hidden" name="SUGGESTED_MEMO" value="<?=$memo?>">
            <input type="hidden" name="CUSTOMERID" value="<?=$id?>">
            <input type="submit" name="PAYMENT_METHOD" value="Fund your account now">
      </form>

Het veld status is het bestand dat aangeropen word.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 15:58 ]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, ik zie het niet.... Ik zie nergens waar je formuliertje wordt gepost naar je scriptje....

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
<?=$status?> 

Is dus die url die komt daar te staan maar das allemaal gewoon goed. Het probleem is gewoon het verwerken.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, die heb ik gezien, maar hoe kom je erbij dat het formulier daar naartoe wordt gepost, en die gegevens dus beschikbaar zijn? AFAIK wordt het formulier gewoon naar https://www.e-gold.com/sci_asp/payments.asp gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar word ie naar toe gestuurd maar dan als je dan heb betaald krijg je een confrim button daar klik je op en dan word ook dat bestand met het script van mij uitgevoerd.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is niet verboden om zelf ff na te denken...

Je zegt dat het op de achtergrond wordt uitgevoerd.. Door wie wordt het dan aangeroepen? waar wordt het antwoord heengestuurd? hoe weet je zeker dat die vars die je hebt ook werkelijk bestaan? enz enz enz...... KOMOP.. je MAG zelf wel wat doen? Er zijn genoeg moegenlijkheiden om een beetje te debuggen.. Desnoods maak je een bestandje aan waarin je debug info laat wegschrijven in het geval je de output niet zelf kan zien...

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar doen ik heb al van alles uitgeprobeerd. Maarja ik dacht misschien is hier iemand die er wat verstand van heeft meer mee gewerkt heeft niet dus.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je het vertikt om fatsoenlijke informatie te verschaffen over je probleem zullen er weinig mensen zijn die je kunnen helpen. Ik ben 10 reacties bezig geweest om uit je te krijgen dat je script wordt aangeroepen door E-gold zelf en nog steeds moet ik gokken of de gegenereerde tekst van dat script een soort status code is die aangeeft of jij als E-gold gebruiker ook accoord gaat met de betaling.

Maar zoals ik al zei. Als je moeite hebt met het verschaffen van informatie zullen andere mensen erg veel moeite hebben met het geven van een oplossing.

Met je laatste opmerking kan ik je echter heel simpel helpen... Bij deze...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.