Idd Rey_Nema, enne ik kan 't ook een beetje.
Ik kan met m'n gedachten m'n lichaam onspannen, en al dan niet plaatselijk opwarmen.
En 't iets dat ieder mens kan leren, er zit weinig magie in, maar 't is wel een tegekke ervaring als je 't voor 't eerst doet.
Als je beter wilt leren rusten, wat HEEEL belangrijk is, moet je maar eens wat lezen over AUTOGENE ontspanning. Het is niet moeilijk, niet 'zweverig' maar je ervaard dan wel de kracht die de geest kan hebben. De resultaten zijn dan ook physiek meetbaar. In Japan haalden cursisten een verhoging van 6 a 7 graden celsius plaatselijk, door hun gedachten te focussen. In Duitsland word 't al decenia door artsen voorgestreven aan allerlij patienten oa tegen hartkwalen en stress.
Ik doe zelf ook nog een beetje aan meditatie, bij meditatie gaat 't er om jezelf vrij te kunnen maken van elke gedachte. Dus gedachten die in je hoofd komen mag je niet beoordelen, en als ze hardnekkig zijn (onverwerkt in veel gevallen) kun je de gedachten ombuigen tot iets mooiers/positievers. Je moet er 't positieve van in gaan zien, en de negatieve dingen achterlaten waar ze thuis horen: in het verleden. Als je je helemaal verlost bent, is dat 'n geweldige ervaring. Het beruchte 'zweven' is iets wat in je hoofd zit, een druggebruiker zou zeggen trippen. Maar das 't moment waarop je los bent van al je gedachten, en is echt heeel gaaf. (ik heb nog geen drugs gebruikt dus ik weet niet hoe dat verhoud tot dit)
Ik ben tegen deze dingen aangelopen toen ik aan Freediven (
www.aidanl.org) ben begonnen, en ik gebruik 't om me te ontspannen, en omdat 't gewoon erg lekker is.
Bij 't onderdeel static ( gelaad onderwater, en zo lang mogelijk onder blijven) is 't crusiaal om je snel volledig te kunnen ontspannen, ook je hersens. Gedachten kosten massa's zuurstof. mijn pr is nu 4:47, maar ik verwacht nog veel vooruitgang in de toekomst.
Als je een handleidinkje AUTOGEEN ONSPANNEN wilt, mail maar even naar me : Kars@home.nl Zeg er wel even bij dat je via Got en W&L bent, dat vind ik wel leuk om te horen
-BF-
PS, lol, "ja ik kom via God" oh das intressant!!!
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 13-03-2003 04:41
. Reden: Mijn taalgevoel zuigd.+ nog wat verduidelijking en toevoeging :) ]