Toon posts:

VNC houdt het password niet vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier een korte, duidelijke uitleg over mijn probleem:

Ik zit achter PC1 (client) en ik wil verbinding met PC2 (server) die 2 meter van mij verwijderd is in een 10Mbps LAN.

PC1 en PC2 hebben beide W2k als OS.

Op PC2 is RTVNC Server als een service geinstalleerd.

Na het instellen van een wachtwoord op PC2 start ik PC2 opnieuw op en laat hem staan bij het inlogscherm van W2k

Dan ga ik achter PC1 zitten en start de viewer op en geef de computernaam op.

Hier komt dus het probleem, hij zegt dat er nog geen wachtwoord is ingesteld en dat ik dat moet doen voor ik verbinding kan maken...

Afbeeldingslocatie: http://www.zenid.net/upload/images/1104.jpg

Ik log dus PC2 weer "handmatig" in en vul opnieuw mijn wachtwoord in. Ditmaal laat ik de PC2 nog even ingelogd en probeer ik verbinding te maken met PC2 door op PC1 de viewer te starten en in te loggen. RTVNC werkt nu wel.

Na het opstarten van PC2 is het probleem weer terug en krijg ik bovenstaande melding.

Het lijkt dus alsof RTVNC mijn wachtwoord niet vasthoudt.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 15:18:
Hier een korte, duidelijke uitleg over mijn probleem:

Ik zit achter PC1 (client) en ik wil verbinding met PC2 (server) die 2 meter van mij verwijderd is in een 10Mbps LAN.

PC1 en PC2 hebben beide W2k als OS.

Op PC2 is RTVNC Server als een service geinstalleerd.

Na het instellen van een wachtwoord op PC2 start ik PC2 opnieuw op en laat hem staan bij het inlogscherm van W2k

Dan ga ik achter PC1 zitten en start de viewer op en geef de computernaam op.

Hier komt dus het probleem, hij zegt dat er nog geen wachtwoord is ingesteld en dat ik dat moet doen voor ik verbinding kan maken...

[afbeelding]

Ik log dus PC2 weer "handmatig" in en vul opnieuw mijn wachtwoord in. Ditmaal laat ik de PC2 nog even ingelogd en probeer ik verbinding te maken met PC2 door op PC1 de viewer te starten en in te loggen. RTVNC werkt nu wel.

Na het opstarten van PC2 is het probleem weer terug en krijg ik bovenstaande melding.

Het lijkt dus alsof RTVNC mijn wachtwoord niet vasthoudt.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?
Dus als ik je goed begrijp, is die je wachtwoord helemaal kwijt na z'n reboot? Je zou Windows automatisch kunnen laten inloggen (want met dat inlogscherm werkt VNC hier ook niet goed -als service-).

Als je VNC Server nou eens met een pass instelt, applied, en handmatig aan- en uitschakelt dan?

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:26
Je zou een registryfile kunnen maken die bij het opstarten het wachtwoord terug zet als het uiteindelijk niet lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Milenco schreef op 26 februari 2003 @ 19:37:
[...]

Dus als ik je goed begrijp, is die je wachtwoord helemaal kwijt na z'n reboot? Je zou Windows automatisch kunnen laten inloggen (want met dat inlogscherm werkt VNC hier ook niet goed -als service-).

Als je VNC Server nou eens met een pass instelt, applied, en handmatig aan- en uitschakelt dan?
Ik wil hem op afstand laten inloggen, want anders moet ik nog op de grond gaan liggen en ja, daar zijn we natuurlijk te lui voor he... ;)

Het moet aan W2k liggen, want met Win95 en Win98 werkt het perfect als service.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
bij onder win2000 werkt het perfect. Welke versie van vnc gebruik je? De nieuwste is 3.3.6 Hoezo reboot je elke keer?, dat is niet nodig. Als je op pc2 de vnc server start dan krijg je een schermpje waarin je een paswoord kan ingeven, vervolgens kun je dit naar de systemtray sturen (precies ben ik vergeten, ik heb het even niet geinstalleerd). Je kunt het, zoals je al zegt, ook als service installeren. Dit maakt volgens mij geen verschil.
Met de viewer kun je vervolgens pc2 beheren.

signature

Verwijderd

Topicstarter
brooks123 schreef op 26 February 2003 @ 20:18:
bij onder win2000 werkt het perfect. Welke versie van vnc gebruik je? De nieuwste is 3.3.6 Hoezo reboot je elke keer?, dat is niet nodig. Als je op pc2 de vnc server start dan krijg je een schermpje waarin je een paswoord kan ingeven, vervolgens kun je dit naar de systemtray sturen (precies ben ik vergeten, ik heb het even niet geinstalleerd). Je kunt het, zoals je al zegt, ook als service installeren. Dit maakt volgens mij geen verschil.
Met de viewer kun je vervolgens pc2 beheren.
Ik gebruik Raw Tools VNC.

Ik heb net nog wat zitten klooien met wat instellingen en op een gegeven moment werkte het gewoon naar behoren.

Vraag me niet wat ik heb gedaan, want ik weet het niet meer precies.

Allen evengoed bedankt!
Pagina: 1