Ik heb een LVM drive gemaakt van 4 schijven. Maar een van die schijven is kapot aan het gaan. Elke keer als 'die ene' sector op de kapotte HD word gelezen dan crasht me hele computer. Maar de vraag is dus welke files staan op die schijf en hoe krijg ik die eraf?
Verwijderd
Dat is een beetje afhankelijk van hoe jij je lvm opgezet hebt. Als je het in striping mode hebt opgezet, word iedere file verdeelt over die 4 schijven, en is de kans dat je die file terug kunt zetten is nihil. Ik zou je aanraden te redden wat er te redden valt, en opnieuw te beginnen. Heel mischien zou je met badblocks het probleem kunnen verhelpen, maar ik weet niet in hoeverre dat werkt met een lvm laag tussen het filesystem en de disk (maak iig een backup van wat je (nog) wel kunt lezen).
Hij is iig niet gestriped, en LVM kan zelf de data van die HD af halen, en verdelen over de andere HD's. Alleen als hij die ene sector leeft dan crasht hij
Weet iemand of er een manier is om een PV uit een VG te halen, en later weer terug te zetten. Zonder dat de data verplaatst wordt of verloren gaat? Zo kan ik iig uitzoeken welke files er op staan...
Je pc zou niet moeten crashen op een bad sector, ook niet als je LVM gebruikt.
welke versie van de kernel/lvm gebruik je?
Ik had ook een slechte schijf in m'n LVM cluster zitten en daar was gewoon die ene file niet te copieeren, dus die kon ik gewoon overslaan (kopieeren met mc)
welke versie van de kernel/lvm gebruik je?
Ik had ook een slechte schijf in m'n LVM cluster zitten en daar was gewoon die ene file niet te copieeren, dus die kon ik gewoon overslaan (kopieeren met mc)
This must be that Woodstock place mom and dad are allways talking about
Ik gebruik Gentoo 1.4_rc1 met kernel 2.4.20 met LVM 1.0.6. Ik vindt het zelf trouwens ook vreemd dat de computer compleet crasht. Maar ik weet niet zeker of het wel bad sectors zijn. Die schijf loopt namelijk ook te tikken. Ik ben op dit moment de gehele LVM zut aan het e2fsck'en. Maar ik ben op dit moment juist niet op zoek naar een manier om het spul te kopieren. Ik wil eerst weten welke bestanden er precies op die schijf staan, zodat ik de schade kan inschatten.
Pagina: 1