Domein innen ipv te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Mijn ISP heeft me een aanbod gedaan om voor 5 euro per maand een .nl domein huren. Kan dit niet anders. Als ik nu zelf een server opzet, kan ik dan het domein gratis beheren?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

wat versta je onder innen? En onder beheren?

Als je een domeinnaam huurt, dan kan je de DNS laten aanpassen zodat de domeinnaam verwijst naar jouw (fixed) ip adres. Vervolgens kan je zelf je site aanpassen (maar uiteraard niet het domein zelf beheren).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm 5 euro per maand is gewoon duur.

Je zult wel nog even moeten zeggen wat je met het domein wilt maar als je echt een domein wilt hebben zou ik even verder zoeken, het kan makkelijk voor de helft van dat geld.

Verwijderd

IceStorm schreef op 26 February 2003 @ 15:43:
Uhm 5 euro per maand is gewoon duur.

Je zult wel nog even moeten zeggen wat je met het domein wilt maar als je echt een domein wilt hebben zou ik even verder zoeken, het kan makkelijk voor de helft van dat geld.
Hoezo is 5 euro per maand duur?

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 15:47:
Hoezo is 5 euro per maand duur?

Das 60 euro per jaar. Voor een domein vind ik dat nogal prijzig. Cmon, jij bied ze zelf voor de helft van het geld aan :P (en dat is een 'gewone' prijs).

Kijk als je bij de 5 euro per jaar ook nog mailadressen/webspace/etc krijgt kan het best maar ik vind 60 euro per jaar voor enkel een domeinnaam veel ja.

[ Voor 26% gewijzigd door IceStorm op 26-02-2003 15:49 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je kunt op aardig wat plaatsen inmiddels voor ~30/jaar een .nl domein registreren als particulier en gewoon naar een eigen ip laten verwijzen...

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 26 February 2003 @ 15:52:
Je kunt op aardig wat plaatsen inmiddels voor ~30/jaar een .nl domein registreren als particulier en gewoon naar een eigen ip laten verwijzen...
haal d'r maar 12 vanaf hoor :D

Verwijderd

IceStorm schreef op 26 February 2003 @ 15:48:

[...]

Das 60 euro per jaar. Voor een domein vind ik dat nogal prijzig. Cmon, jij bied ze zelf voor de helft van het geld aan :P (en dat is een 'gewone' prijs).

Kijk als je bij de 5 euro per jaar ook nog mailadressen/webspace/etc krijgt kan het best maar ik vind 60 euro per jaar voor enkel een domeinnaam veel ja.
Ik vind 't wel mee vallen imo, het is niet goedkoop ben ik met je eens. :) Maar duur vind ik wel mee vallen. Als ik naar de grotere internet aanbieders kijk zijn prijzen van 200 euro/jaar voor alleen het reserveren van een domein heel normaal. 60 euro per jaar is daarom een vrij normale prijs voor isp's die zich vooral op de zakelijke markt richten (of dit nu het geval is weet ik niet).

Verder zeker niet te vergeten dat veel bedrijven die nu tegen bodemprijzen domeinnamen vergeven vaak slinkse methoden hebben zoals dat wanneer je wilt verhuizen/overdragen je aan belachelijk hoge kosten zit. Zo was er vorige week op nl.internet.providers een discussie over een bekende nederlandse goedkope host van een paar euro per jaar die 50 euro vroeg voor een simpele overdracht. Ook even verder kijken kan soms doen besluiten dan 5 euro niet zo duur is, wat gaat het bijvoorbeeld kosten als je tzt meer wilt dan alleen een domeinnaam, en krijg je dan wel de kwaliteit die je zoekt?

Het gaat hier vaak om slechts enkele euro's verschil wat achteraf veel tijd en frustratisch kan schelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 15:59 ]

Verwijderd

Waar Milanese ?

• Fire69
  • Laatst online: 15:48
Ik betaal momenteel 13,5€ per jaar voor een .net, maar ik heb wel voor 3 jaar ineens betaald.

• IceStorm

IceStorm

Delano, ok eensch ;). Maar ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat het hier om een 'normale' domeinnaam gaat en dan vind ik het gewoon niet goedkoop :P.

En uiteraard is het altijd verstandig om te kijken of je niet 100 euro moet betalen om iets te veranderen of dat je er 10 jaar aan vast zit oid.

Erlinden, ik zou zeggen, pak webhosters erbij en rammel wat in :P.

Domeinnamen registreren kost overigens € 8,60, helaasch moet je daarvoor wel 600 euro ex btw neertellen voor een SIDN membershipje :P

• extraordinare
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-07 07:15
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 15:54:
[...]

haal d'r maar 12 vanaf hoor :D
WAAR ???

Verwijderd

En waar Fire69 ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
www.gandi.net

Ik reg daar iig m'n .com/net/org domeinen. 12 EUR excl BTW.
DNS gebruik is gratis bij hun.. Die DNSsen ken ik zelf niet, heb eigen DNSsen (van m'n colo)

• Fire69
  • Laatst online: 15:48
www.123cheapdomains.com

De naam zegt genoeg. :)

Met een controlepaneeltje, je moet dus niks mailen om dns aan te passen of zo.
En dat wordt dan verder geregeld door ZoneEdit.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als er bij de 5 euro per maand ook hosting in zit (webspace, pop accounts, etc etc etc...) dan is het niet echt duur.

Als het alleen voor de domain registratie is kun je beter ergens anders gaan kijken..... er klopt dan iets niet :) Je kunt tegenwoordig een .nl domain op je eigen naam zetten voor vrij luttel bedrag (je doet dan nog geen forwarding en/of webhosting)

Verder is het hosten op eigen server eigenlijk alleen voor amateurtjes met een site die weinig bezoekers trekt. De meesten van ons hebben een upload van 128 kbit/s, of 256 kbit/s.... en als je geluk hebt een ADSL verbinding met 512 kbit/s upstream, en dat is leuk voor een site die 5 a 10 bezoekers per dag trekt, maar een flinke belasting van je persoonlijke bandbreedte als het een drukke site is.... je kunt dan beter hosten. Eventueel kun je grote files alsnog lokaal zetten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1