Toon posts:

e-tech router + ftp problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
yo,
ik heb een e-tech adsl router en heb af en toe wat probleempjes met connecten naar bepaalde ftp's en ik hoop dat een van jullie mij daarbij kan helpen.

het zit zo: bij de meeste ftp's waarmee ik probeer te connecten heb ik geen problemen, maar er zijn er enkele waar ik maar geen verbinding mee kan krijgen, als ik met een 56k modempje probeer in te loggen werkt het wel gewoon, en ook als ik niet via mijn router inlog werkt het goed.
het ligt dus niet aan die ftp, maar aan die router :?

ik heb vanalles geprobeerd zoals porten forwarden, dmz host aan, pasv mode aan/uit en verschillende ftp programma's (gebruik meestal flash fxp, daarin heb ik ook alle opties wel zo'n beetje gehad.

met flash fxp probeert hij te connecten, ik zie dan ook wel dat hij de inlognaam en wachtwoord controleerd maar na enkele minuten wachten geeft hij deze melding: 426 Data connection closed, transfer aborted.

weet iemand mischien een oplossing?
thnx

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
toevallig xs4all met bsmtp?
dan moet je effe mailen naar hun dat ze je ip naar je domeinnaam laten verwijzen en dat je domein naar je ip verwijst.
Er zijn ftp servers die dat controleren en als ze niet allebei zo gekoppeld zijn krijg je geen toegang.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hccnet, maar het gekke is als ik de router loskoppel en de adslmodem direct op mijn netwerk kaart aansluit en verbinding maak met internet, werken de ftps die het via mijn router niet doen, wel weer.

je zou dan toch zeggen dat het aan mijn router ligt, maar welk instellinkje zou dat op kunnen lossen? of is het onmogelijk? :'(

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
dat is inderdaad vreemd, dan moet het aan de instellingen liggen. Heeft het misschien te maken met een firewall??
Of je moet even kijken of je wel beide ftp poorten open hebt staan in je router.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb UDP & TCP alle 2 openstaan op port 21.
en zelfs als DMZ host openzet op mijn ip (dus de firewall uit, en alle porten forward naar mijn pc) werkt het niet.
ben dus bang dat het toch in mijn router zit, en er niets aan te doen is :(
mocht iemand toch nog een oplossing weten, plz let me know :)

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 15:40
Hoi, geef even je instellingen dan probeer ik het even uit. ik werk al lang via ftp maar het gaat tot nu toe altijd goed. Ik heb @home

[ Voor 6% gewijzigd door snooze7555 op 27-02-2003 11:08 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Verwijderd

Topicstarter
welke instellingen bedoel je?

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
het zou er goed aan kunnen liggen dat de ingebouwde firewall van de router iets tegen houdt. Ik persoonlijk ben niet zo'n voorstander van die firewall. Ik heb hem uit staan en een software firewall op iedere pc staan.

• snooze7555
De instellingen waar je poort 21 geopend hebt. en waar je de poort naar toe verwijst. Wel naar een goed intern ip adres

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Het probleem zit hem in het feit dat jouw FTP client, lokale IP gegevens meestuurt naar de FTP server die je connect. Op bepaalde wijze geconfigureerde FTP servers gebruiken dit IP, maar kunnen natuurlijk niet connecten doordat jouw lokale IP niet kunnen benaderen.

Kijk of je ergens bij de PASV instellingen van je FTP client je externe (internet) IP kan meegeven. (welke clients heb je tot nu toe geprobeerd ??)

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik zal toch maar eens die poorten die de ftp servers gebruiken eens defineren in special applications in de router kan zijn dat de ftp die je wilt bereiken bijvoorbeeld alleen te gebruiken is via een andere poort dan 21, ik heb zelf hier geen problemen mee zit ook niet zoveel op ftp :>

ik gebruik zelf de nieuwste firmware van de router

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

[ Voor 8% gewijzigd door _MaLa_ op 27-02-2003 11:24 ]

• snooze7555
Het moet gewoon werken met de firewall aan. :O

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
Nou ik zit met het zelfde probleem , dat ligt aan de firmware van je router. Als je ff op de E-tech site kijukt zie je dat er een nieuwe Firmware uit is. je kan er eindelijk ook poort ranges mee open zetten :) (alleen de firmware flashen is bij mij verkeerd gegaan :/ nu doet het hele ding niks meer en moet ik straks ff kijken dat firmware erop nieuw kan opgooien via dos met een usb kabel)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• [ash]

[ash]

dos en usb :? :? :X :X

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Die etech routers flash je gewoon via een client hoor :+

http://www.e-tech.nu staan de flashes

• manowar
ff voor de duidelijkheid , het flashen van mijn router was dus mislukt, alleen het power lampje brandt nog en de switch functie werkt nog. Dus er is helemaal geen interface meer |:( . Na enig contact met E-tech kwamen hun met een progje dat in DOS via de usb kabel als nog mn router kon flashen dat ik hem weer kan gebruiken (had in het begin ook zoiets van DOS + USB :?) , maar das de enige manier dat ik hem nog aan het lopen zou kunnen krijgen. anders komik hem opaan het sturen :/ en een nieuwe terug krijgen.

Het progje is ook niet te verkrijgen op de Etech website. Hun gebruiken het zelf ook om gecrashte adsl modem router opnieuw leven in te blazen :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door manowar op 27-02-2003 11:47 ]

• [ash]

[ash]

_MaLa_ schreef op 27 February 2003 @ 11:39:
Die etech routers flash je gewoon via een client hoor :+

http://www.e-tech.nu staan de flashes
Onder windows en niet onder DOS 8)7 8)7

Verwijderd

Topicstarter
heb toevallig vanochtend net de router geflashed met het nieuwste bios van hun site, maar heb nog ff geen tijd gehad om met de instellingen te gaan spelen :)
zal er vanmiddag eens mee gaan uitproberen

(het programma dat ik gebruik om te connecten met ftp's is FlashFXP, werkt bij de meeste sites gewoon goed, dus daar zit de fout denk ik niet in)

thnx voor alle reacties tot nu toe :)

(heb trouwens niet de usb modem van e-tech maar deze: http://www.e-tech.nu/prod...rformxstreamadslcable.htm , en met flashen heb ik zelf geen problemen gehad)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 12:11 ]

• [ash]

[ash]

manowar schreef op 27 februari 2003 @ 11:45:
ff voor de duidelijkheid , het flashen van mijn router was dus mislukt, alleen het power lampje brandt nog en de switch functie werkt nog. Dus er is helemaal geen interface meer |:( . Na enig contact met E-tech kwamen hun met een progje dat in DOS via de usb kabel als nog mn router kon flashen dat ik hem weer kan gebruiken (had in het begin ook zoiets van DOS + USB :?) , maar das de enige manier dat ik hem nog aan het lopen zou kunnen krijgen. anders komik hem opaan het sturen :/ en een nieuwe terug krijgen.

Het progje is ook niet te verkrijgen op de Etech website. Hun gebruiken het zelf ook om gecrashte adsl modem router opnieuw leven in te blazen :Y)
Ik heb vaak oplossing gezien / gebruikt waarbij USB onder DOS gebruikt wordt. De enige mogelijkheid om USB te gebruiken onder dos is dmv een speciaal voor die hardware (dus jouw USB controller van jouw PC) geschreven stukje software/driver.

Een makkelijk voorbeeld is een USB-Floppy driver voor een bepaalde laptop. Er is dus 1 driver voor 1 laptop, en niet een universele tool.

Dus mbt deze recovery tool, deze zal geschreven zijn voor specifieke hardware en zal niet vanzelfsprekend op jouw pc werken.

Vaak sluiten ze bij zo'n recovery een serieële kabel aan ergens op een interne connector van de router, om op deze wijze de router te flashen.

• manowar
Nou volgens hun zou het gewoon moeten werken, bedoel ik wacht wel af of het werkt..
kzit nu al 5 dagen zonder adsl :( uit verveling maar op 56K ingebeld :/.
Nou hoop dat als alles goed gaat ik ook nog de nieuwe firmware er goed op krijg
en niet weer het hele verhaaltje.

• [ash]

[ash]

manowar schreef op 27 February 2003 @ 12:20:
Nou volgens hun zou het gewoon moeten werken, bedoel ik wacht wel af of het werkt..
kzit nu al 5 dagen zonder adsl :( uit verveling maar op 56K ingebeld :/.
Nou hoop dat als alles goed gaat ik ook nog de nieuwe firmware er goed op krijg
en niet weer het hele verhaaltje.
Ik hoop het ook voor je :)

Is het een router met ingebouwd modem ??

• manowar
ja het is de Analoge Adsl Modem / Router + 4 poort switch. Twas zo opo de website zeiden ze dat het flashen even kon duren (5min gaven ze zelf aan ) , daar valt mee te leven, maar na 30 /60 min kan je toch zeker ervan uitgaan dat het verkeerd is gegaan. Bedoel daarna ging zelfs het ready lampje niet meer aan wat aan geeft of er nog leven in je router zit, dus dat was ff balen.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het niet nog steeds niet werkend :(
zal wel echt een soort fout in de router zijn die bepaalde instellingen van ftps niet ondersteund
jammer maar helaas :(

iig bedankt voor alle hulp

• manowar
Als je nog ff w8 , ik hoop nl vanavond mn modem weer aan de praat te hebben, dan ga ik ook ff aan de instellingen rotzooien :)

• manowar
Whaaa het is me gelukt!!!!! JE krijgt een flash tool die USB ondersteuning heeft onder DOS
en waar mee ik mn modem opnieuw heb kunnen flashen :). kga straks eens even naar mn poort ranges kijken

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04
is er nog wat vernieuwd in die firmware upgrades?
anders laat ik lekker de oude versie erin zitten :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• manowar
je kan met die njieuwe versie poort ranges open zetten , dat was eerst nl niet mogelijk.
dus eindelijk MIRC , msn file transfer aan het lopen :9

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Misschien heb je het al geprobeerd , maar voor zover ik weet moet je voor ftp achter een firewall poort 20 en 21 openen .
Zo staat het bij mij ook en ik heb nooit problemen gehad .

Na ffies zoeken met google :)

Unlike most networked services, FTP uses two well-known ports, 20 and 21. 20 is the port for FTP data, and 21 is the port for FTP control information. This makes an extra hole you have to leave in your firewall when you're an FTP server. But the real problem comes when you have an FTP client behind a firewall.

bron

[ Voor 56% gewijzigd door Extrada op 02-03-2003 14:40 ]

• manowar
Maar niet alle FTP's , en vooral wareZ FTP's gaan niet op poort 20/21 zitten

Verwijderd

Voor ftp zal jij denk ik poort 20 + 21 open moeten zetten. en dan zal het gewoon moeten werken.. onderliggend verstuurt de server namelijk data over poort 20.. 8)

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
manowar schreef op 02 March 2003 @ 15:44:
Maar niet alle FTP's , en vooral wareZ FTP's gaan niet op poort 20/21 zitten
Nee maar altijd 2 poorten.

Poort 21 voor verbinding
Poort 20 voor data

Dus als je verbind op een ftp server op 2121 dan denk ik dat je dus poort 2120 ook moet open zetten.

Verwijderd

Reactie op post 1 _/-\o_
Ik zat met hetzelfde en na heel lang zoeken kwam ik erachter dat via Virtual Server Settings je de poort 115 open moet zetten en dan werkt het wel weer gewoon...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 18:38 ]

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:51:
Reactie op post 1 _/-\o_
Ik zat met hetzelfde en na heel lang zoeken kwam ik erachter dat via Virtual Server Settings je de poort 115 open moet zetten en dan werkt het wel weer gewoon...
En je weet ook dat dit topic ongeveer 10 maanden oud is :?

Verwijderd

[ash] schreef op 28 januari 2004 @ 00:17:
[...]

En je weet ook dat dit topic ongeveer 10 maanden oud is :?
Ehhh ja?
...............
Pagina: 1