Toon posts:

Internet Explorer, POL-edit en ISA-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier in het magazijn een aantal oude systeempjes waar NT 4 opdraait (waar vakantiekrachten op gaan werken) Deze systemen mogen voortaan niet meer op internet komen.

De useraccounts die gebruikt worden om in te loggen op deze systemen zijn allemaal lid van een groep "Magazijn" De groep magazijn wordt niet doorgelaten door de ISA-server.

Via POL-edit worden de proxy-server instellingen ingesteld.

Het enigste wat ik nu nog wil is dat de proxy-instellingen ook niet meer te veranderen zijn. Als het kan ook met POL-edit. nu kun je nadat je ingelogd bent de proxy-server gewoon uitschakelen. (menu: "Tools" -> optie: "Internet Options" -> Tabblad: "Connections" -> Knop: "LAN Settings")

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand die mij kan helpen? en ik maar denken dat ik een makkelijke vraag had! :)

Modbreak
Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(

[ Voor 56% gewijzigd door Koffie op 26-02-2003 17:02 ]

Verwijderd

http://blacksun.box.sk/tu...p3?file=winsecurity2.html, vlak boven het midden van de pagina onder het kopje "Internet Explorer Restrictions" kom je wel een heel eind mee denk ik.

als je even gaat googlen oid, zijn er vast ook wel POL-edit templates te vinden die hetzelfde kunnen...

suc6!

Verwijderd

Suggestie:
Login Scriptje maken waarin je een "verkeerde" route add toevoegd en dit alleen laten uitvoeren bij leden van de group magazijn. Overige users of groups wel de juiste route add meegeven. Ie settings kun je met een group policy dichtgooien.
Dit heeft als voordeel, dat als je zelf een keer achter die pc gaat zitten als niet lid van de groep magazijn je wel de juiste route hebt.

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:27
Met isa kan je een rule aanmaken waarmee je het internet helemaal dicht gooit, door deze regel op de destination set "magazijn" te zetten kunnen ze niet meer op internet

Verwijderd

Topicstarter
Ja internet is al dichtgegooid via ISA voor alle "magazijn" users, maar als ze nu naar (menu: "Tools" -> optie: "Internet Options" -> Tabblad: "Connections" -> Knop: "LAN Settings") gaan. en je schakeld de proxy weer uit. dan kunnen ze wel weer op internet. Ik wil gewoon dat die proxy setting niet te veranderen zijn, dat moet toch mogelijk zijn lijkt mij toch?

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Als je zonder proxy het internet op kan lijkt mij dit een lek van jet netwerk.
Zet dat eerst maar eens dicht.

Voor IE zijn er policies dat je de diverse instellingen niet meer mag wijzigen.
Heb je al bij microsoft gezocht op IE restrictions of IE policies?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mischien zie ik het wel te simpel maar goed,

op je dhcp server config je in ieder geval je scope zo dat ie geen gateway meer meegeeft, dit is immers ook niet nodig aangezien de clients netjes via de proxy het internet op gaan

op die nt4 pc's zet je gewoon ntfs rechten op iexplore.exe kunnen ze deze file ook niet meer uitvoeren, en dus niet meer het internet op (zorg er dan wel voor dat ze niet genoeg rechten hebben om zelf een browser mee te nemen van huis....)

wat is je gateway trouwens? die isa server? of een ander apparaat? een beetje een router kan je ook nog wel dichtzetten met restricties (bepaalde ip range etc,etc)

A wise man's life is based around fuck you

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vie group policies kan je IE helemaal dichttimmeren. Heb ik hier ook gedaan, gebruikers zien het menu Tools -> Options niet eens meer. Zoek eens naar inetres.adm en inetset.adm.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Als je zonder proxy het internet op kan lijkt mij dit een lek van jet netwerk.
Zet dat eerst maar eens dicht.
Dat we zonder proxy het internet opkunnen hebben we bewust voor gekozen. zodra de proxy-server ooit een keer uitvalt kan iedereen zo weer het internet op door even de proxy te disablen.

Voor security doet onze NetScreen zijn werk wel. We hebben de ISA server alleen maar voor de "A". dus we gebruiken hem alleen maar als acceleration-server.
op die nt4 pc's zet je gewoon ntfs rechten op iexplore.exe kunnen ze deze file ook niet meer uitvoeren, en dus niet meer het internet op (zorg er dan wel voor dat ze niet genoeg rechten hebben om zelf een browser mee te nemen van huis....)
Dat gaat ook niet want zodra dan iemand die wel op internet mag even op z'n PC het internet op wilt moet hij dus eerst uitloggen onder z'n eigen account inloggen. etc. etc.
terwijl je nu gewoon internet start en dan je naam/wachtwoord/domein invoert en zo het internet opkan.
Vie group policies kan je IE helemaal dichttimmeren. Heb ik hier ook gedaan, gebruikers zien het menu Tools -> Options niet eens meer. Zoek eens naar inetres.adm en inetset.adm.
"INETSET.ADM" werkt en gebruik ik al. Maar zodra ik "INETRES.ADM" in poledit importeer wordt gezegd dat deze "unsupported" is.

Is er soms ook 1 of andere client voor NT4 die de grouppolicies van windows 2000 meeneemt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelf al gevonden:
Het volgende verbergt niet de hele tab "connections" maar disabled wel de proxy-settings:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel]
"Proxy"=dword:00000001

Als de keys niet bestaan, dan moet je ze aanmaken. Dit werkt in ieder geval voor NT4.
Pagina: 1