Toon posts:

Chello kabelmodem "zelf" verhuizen?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ga verhuizen en wil mijn kabelmodem en stuff natuurlijk meenemen. Mijn vraag is, kan ik dan zelf mijn huidige kabelmodem (die al een keer is geinstalleerd door een "professionele" chello kabelmonteur) zelf "verhuizen" door alles van de kabelcontact te rukken en in te pluggen in mijn nieuwe huis?

Graag hulp :)

Verwijderd

dan doet hij het niet... moet geprovisioned worden (aangemeld) op je nieuwe adres..
En dan ga ik ervan uit dat je aansluiting in het nieuwe huis in orde is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 14:31 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:23

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nope ... volgens mij gaan ze in dat kabelkastje in je straat wat pielen voordat je erop kunt ;)

Bovendien kom je op een hele andere locatie met weer andere instellingen ... nah .. iemand anders kan dit vast beter uitleggen :D

Antwoord is iig "nee" :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
In rotterdam met een com21 modem kan het wel in de zelfde wijk.
Lang verhaal maar ik heb thuis een com21 van mijn moeder en zij die van mij :P

Verwijderd

niet altijd in dezelfde wijk, hangt er maar helemaal van af.

Verwijderd

Topicstarter
Over dat aanmelden. Als ik dan eerst de kabelmodem verhuis en dan even chello bel om de verhuizing door te geven? Kan het dan wel?

• fetcher
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 14:32:
niet altijd in dezelfde wijk, hangt er maar helemaal van af.
Define hangt er van af. Zolang het op de zelfde headend is kan het gewoon.

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
ing._Buttje schreef op 26 februari 2003 @ 14:30:
Nope ... volgens mij gaan ze in dat kabelkastje in je straat wat pielen voordat je erop kunt ;)

Bovendien kom je op een hele andere locatie met weer andere instellingen ... nah .. iemand anders kan dit vast beter uitleggen :D

Antwoord is iig "nee" :P
Nee hoor, niks te pielen. Het hangt ervan af waar je woont, stel het is regio R'dam, hoef je niet eens iets te doen, gewoon inpluggen die modem en gaan.

In veel gevallen zal je hem inderdaad opnieuw moeten aanmelden via provisioning.chello.nl (toch? ben geen chello usert ;)). Daarna zal je gewoon een nieuwe lease krijgen. Natuurlijk wel even je verhuizing doorgeven aan Chello ;)

Verwijderd

ik vrees dat ze toch een monteur langs gaan sturen... tenzij ze ineens van policy zijn veranderd sinds ik er monteur was... ik denk niet dat het gaat lukken..
De montuer checkt nml. ook je aansluiting in huis... als dat niet in orde is gaat het niet werken

Verwijderd

fetcher schreef op 26 February 2003 @ 14:33:
[...]

Define hangt er van af. Zolang het op de zelfde headend is kan het gewoon.
En jij denkt dat de gemiddelde tweaker hier weet wat een headend is ?? Nee toch ?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Provisioning werkt niet in heel Nederland...

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Woon in Rotterdam blijf ook in R'dam na de verhuizing :)

Hmm das waar, misschien kom ik dan inderdaad in problemen met hun policy.

• fetcher
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 14:35:
[...]

En jij denkt dat de gemiddelde tweaker hier weet wat een headend is ?? Nee toch ?
Eigenlijk wel :P

Maar ik moet toegeven, ik heb het zelf maar 1x hoeven proberen en dat deed het gewoon. Ik weet wel zeker dat een com21 modemin amsterdam niet zal werken, waarschijnlijk al niet in een andere wijk :)

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 14:35:
[...]

Why not? Je bent een tweaker of je ben het niet. Je had beter kunnen stellen, "En jij denkt dat de gemiddelde user hier weet wat een headend is." Als terminologie hier nou ook al te veel gevraagd wordt, *zucht* waar gaat t heen. Natuurlijk kan je niet alles weten, en als je iets niet volgt kan je het altijd vragen, zijn we allemaal bij gebaat.

Verwijderd

ik zou zeggen; bel ze gewoon even, dan weet je alles.

Verwijderd

Tegenwoordig krijg je gelijk een nieuw modem, famillie van mij verhuisde ook, en die kregen na de verhuizing een Terayon modem ipv een com21 .... :O

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 14:32:
Over dat aanmelden. Als ik dan eerst de kabelmodem verhuis en dan even chello bel om de verhuizing door te geven? Kan het dan wel?
Ja dat kan. Dan sturen ze iemand langs om de boel te activeren. Signaal blijft op het oude adres staan totdat jij de verhuizing hebt doorgegeven. Meestal moet dat schiftelijk. Bel ze anders ff.

Money for nothin' and your chicks for free

• fetcher
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 14:39:
ik zou zeggen; bel ze gewoon even, dan weet je alles.
Dat zou ik ook zowiezo aanraden, of mailen.... na 2 weken heb je wel antwoord.

Verwijderd

Caesartje schreef op 26 februari 2003 @ 14:38:
[...]

Why not? Je bent een tweaker of je ben het niet. Je had beter kunnen stellen, "En jij denkt dat de gemiddelde user hier weet wat een headend is." Als terminologie hier nou ook al te veel gevraagd wordt, *zucht* waar gaat t heen. Natuurlijk kan je niet alles weten, en als je iets niet volgt kan je het altijd vragen, zijn we allemaal bij gebaat.
Tjonge jonge, heb je nix beters met je tijd te doen ofzo ?
Waar sommige mensen zich al niet druk over maken.... Probeer liever de topicstarter te helpen..

Verwijderd

easy as d(r)ell: pleeg een bel :+

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 14:41:
[...]

Tjonge jonge, heb je nix beters met je tijd te doen ofzo ?
Waar sommige mensen zich al niet druk over maken.... Probeer liever de topicstarter te helpen..
Mijn toevoeging aan dit topic kan je vinden in:
Caesartje in "Chello kabelmodem "zelf" verhuizen?"
Enkele minuten geleden dus.

Nogmaals, vragen staat vrij en daar is niets mis mee. Feit is dat je het
over relatief ingewikkelde dingen hebt, je soms niet onder ingewikkelde
termen uit komt, op die manier blijft het ook leerzaam anderen.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 14:40:
Tegenwoordig krijg je gelijk een nieuw modem, famillie van mij verhuisde ook, en die kregen na de verhuizing een Terayon modem ipv een com21 .... :O
Ik had terayon, ik kreeg een motorola
omg slechtste modem dat ik ooit gehad heb.
terayon 1 keer moeten resetten omdat er een storing geweest was.
de motorola moet ik 'standaard' een keer per week resetten.

Over dat verhuizen, ik zou gewoon bellen en monteurtje laten komen.
Anders kunnen ze ook gaan zeuren als je storing hebt dat het komt
omdat jij hebt zitten prutsen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt beter een nieuw abonnement op dat adres aanvragen, is goedkoper als verhuizen.
Krom maar waar.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40
Op zich kan het idd wel.... Zolang je maar zo'n beetje in dezelfde buurt blijft... Als je op een ander wijkkassie komt moet er soms idd een monteur ff de retourband openzetten in de kast.

Maar dat alles wisselt per regio... Net als de modems en ÍP's: Vast, los, com21, lancity, motorola, van alles wat

Advies: Proberen.. Werkt t, dan alleen ff je adreswijziging erdoor zien te krijgen.

Werkt t niet... dan succes. Collega had t ook, wijkkastje moest even retourband aangezet worden. Bedrijf dat dat doet zit nog geen km ervandaan.. (Schuuring, Harderwijk). Alleen om Chello zover te krijgen dat er ook iemand komt.....
Na een week maar een wazige kennis daar opgebeld die t heeft geregeld. Schuuring had nog helemaal geen opdracht van UPC gehad |:(

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

KillerAce_NL schreef op 26 February 2003 @ 14:49:
Je kunt beter een nieuw abonnement op dat adres aanvragen, is goedkoper als verhuizen.
Krom maar waar.
Ben je alleen je mailadres kwijt!

Money for nothin' and your chicks for free

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Volgens mij moet het zonder problemen kunnen... >:) Tenminste mits je dezelfde netwerkkaart gebruikt (Ze kijken naar MAC-adres...) Ik ben verhuisd van Geldrop naar Eindhoven (5 km verder) en het was een kwestie van inpluggen en een keer ip release-renew toen kon ik weer internetten. :D Overigens is het modem weer terug naar het originele adres en doet het daar ook weer zonder problemen...
(Ik zit nu overigens via Demon DSL Express _/-\o_ ... Wat een verademing ;) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

je mac adres kan je veranderen als je APS intypt in IE, dan verwijst de dns van chello naar een server van hun.. maargoed, dan moet je de gebruikersnaam en wachtwoord van een van hun monteurs hebben..

Verwijderd

Topicstarter
Om deze topic ff goed af te sluiten: heb net ff tel gepleegd, en kreeg gewoon te horen dat het mag. Hoef geen kabelmonteur langs te komen. Alleen ff bellen om verhuizing door te geven als het klaar is.

Toch harstikke bedankt voor de snelle replies :)
Pagina: 1