Toon posts:

Voedingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alvast dank voor de aandacht. Ik zit namelijk met een voor mij onbegrijpelijk probleem. Ik bezit een amd-K6 333 met 256mb SDRam en een riva tnt2-videokaart. Oud beestje dus, maar wel hard nodig. Laatst is mijn ATX 250 W voeding doorgebrand, en met het vervangen daarvan hoopte ik dit uiteraard te hebben opgelost. Nu heb ik er ******* net een nieuwe voeding (250W) ingezet voor 40 euro, en wat wil: hij brandt spontaan weer door. Hier op een rijtje wat feiten:

*De voeding brandt niet METEEN door, langzaam in ongeveer 20 seconden begint de brandgeur gestaag toe te nemen
*de stopcontacten in de studentenhuisvesting waar ik woon zijn debiel genoeg niet geaard. Dit heb ik opgelost door een staaldraad op m'n kast te solderen en die door te verbinden naar de verwarmingsbuis die uit eindelijk weer de grond in gaat. Voor lekstroom in deze vrees ik dus niet
*Voordat mijn eerste voeding doorbrande gaf mijn compu in toenemende mate meer en meer problemen. Problemen in de vorm van het albekende 'blue screen of death' die op de meest rare momenten optrad (ik hoefde de muis bij wijze van spreke niet eens aan te raken)

klein leken-theorietje mijnerzijds:
Zou het kunnen zijn dat mijn moederbord op het moment een te grote weerstand levert waardoor de stroom in de voeding zich langzaam opbouwt om uiteindelijk door te branden, duidend op de relatief langzame doorbranding van de voeding

Ik weet het ook niet, ik weet het ook niet. Huisgenoten roepen "wegbrengen die bak", maar ik hoop dat iemand van jullie (waarvan sommigen natuurlijk precies de mensen zijn naar wie ik deze bak zou wegbrengen ;) ) misschien wat adviezen kan verlenen waardoor ik dit goedkoper zelf kan oplossen *ben niet zo rijk ;( *

Alvast veel dank voor alle reakties of hersenspinsels die jullie over dit probleem zouden willen delen _/-\o_

mzzl,

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

ik vrees dat er een van je onderdelen in je pc kortsluiting maakt
kijk eens in de richting van de cdrom en hdd's

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
okay, zal ik doen. Zou het ook mijn moederbord kunnen zijn trouwens?? En misschien domme vraag, maar is een computer op te starten zonder harde schijf???

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:08
De computer is wel op te starten zonder HD, Eigenlijk zonder hardware behalve geheugen en een videokaart

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

jah, met een floppy kan een PC ook booten, en erg recente computers kunnen zelfs via USB booten.
zelfs als je geen opslaghardware in de PC stopt zal de PC tot zekere hoogte starten (totdat de bios doorgaat naar het laden van de bootstrap van de schijf)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:16
Wel duur geintje om te experimenteren als elke keer een voeding naar de knoppen gaat. Je zou het kunnen proberen om alle hardware die je niet nodig hebt af te koppelen en dan op te starten. Heb je je pc gemod en LEDs/CCFLs aangebracht, misschien kun je dan even kijken naar die componenten.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Moet je een voeding kopen waar een overbelastingbeveiliging en kortsluitingbeveil. in zit.

Mijn antec 300w had dat, kweet niet welke nieuwe voedingen dit hebben.
Kijk of je agp kaart goed vastzit

[ Voor 4% gewijzigd door Black_Adder op 26-02-2003 17:15 ]

Verwijderd

Gebruik ook s andere kabels, zoals voor de stroomtoevoer, en andere ide kabels; dit klinkt misschien raar, maar ide kan ook voor kortsluiting zorgen...

Verwijderd

Topicstarter
Harde schijf ontkoppeld, CD-rom ontkoppeld, bootdisk aangemaakt, AGP-kaart gecheckt --> helaas werkt niet. Wel dank voor alle reakties so far. :)

ik lees die laatste tip nu met het checken van de kabels, maar dit gaat me net even m'n huidige verstand van compu's te boven. Wat zijn de ide-kabels bijvoorbeeld???

ps. m'n moederbord zou het dus niet kunnen zijn trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
o en ik heb m'n pc verder ook niet gemod trouwens

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Schroef die voeding eens open en kijk dan wat er precies verbrand is, dat geeft al wat informatie. Meet de spanningen eens na, daar word je ook al wat wijzer van.

Verwijderd

ide kabels zijn die platte kabels die aan je hd's vastzitten, of aan je cdrom.....
je moederbord zou het zeker wel kunnen zijn, dit kun je laten testen bij de betere computerzaken........succes!!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 18:25:
Harde schijf ontkoppeld, CD-rom ontkoppeld, bootdisk aangemaakt, AGP-kaart gecheckt --> helaas werkt niet. Wel dank voor alle reakties so far. :)

ik lees die laatste tip nu met het checken van de kabels, maar dit gaat me net even m'n huidige verstand van compu's te boven. Wat zijn de ide-kabels bijvoorbeeld???

ps. m'n moederbord zou het dus niet kunnen zijn trouwens?
als dit 4real is
dan raad ik je even aan om www.beginnersweb.nl te proberen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 26-02-2003 20:19 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je niet gewoon pech en heb je een brakke voeding gekocht?
Terugbrengen die hap en opnieuw proberen zou ik zeggen

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1