Javascript in P&W

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ik heb vandaag een officiele waarschuwing gekregen omdat ik perongeluk een vraag over IFRAMES in P&W heb gepost (zie: [rml][ IFRAME] Een leeg IFRAME transparent maken.[/rml]). Dat dat verkeerd was begrijp ik.

Maar in die waarschuwing wordt er op gewezen dat ik 'vroeger' ook verkeerd heb gepost, (zie: [rml][ ASP/JS] Crash bug.[/rml] en [rml][ JAVASCRIPT/ASP] Pull-up menu???[/rml] )

Ik vondt dat deze topics niet verkeerd geplaatst worden, ik heb toen niet geklaagd. Nu doe ik het dus wel.

Naar mijn mening is W&G bedoeld voor design en hoe iets er uit ziet en P&W voor het echte programmeer werk; dus functionaliteit.

Javascript kun je voor beiden gebruiken, dus ik vindt het een beetje een starre policy van Tweakers dat je JS alleen in W&G mag posten. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die het met mij eens zijn.

Ik denk dat dit een policy is die mischien een beetje veranderd moet worden.

Greetz Jan Versteeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
bemiddelaar@tweakers.net voor bezwaar

Staat ook in je mail als het goed is

En about the policy, ik snap als html n00b dat JS in W&G hoort, maar goed, laat dit over aan de devvers :P

[ Voor 52% gewijzigd door We Are Borg op 26-02-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
er is gewoon een beslissing genomen om het in W&G te doen. Er zijn in het verleden al vele discussies hierover in LA gevoerd. Als je gewoon netjes de policy volgt is er toch niks aan de hand?

Wat is nou het voordeel van de verplaatsing dan? dat mis ik echt heel erg in je post.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Devschuur®

Webdesign & Graphics

Het forum voor webdesign, (D)HTML, Javascript, graphics, 3D-rendering, Flash en alles wat ermee te maken heeft.

Programming & Webscripting

Het programmeer en webscripting forum bij uitstek voor echte applicaties, PHP, MySQL, ASP, etc. Allemaal hele koele dingen, maar niet altijd even makkelijk. Als je er zelf niet meer uitkomt: hier zitten de experts.

lastig he?

mjah dat je er een OW voor hebt gehad :X
* D2k bemoeit zich er niet mee

[ Voor 3% gewijzigd door D2k op 26-02-2003 14:24 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Simpel gezegd is PW voor serverside en WG voor clientside op het gebied van webprogrammeren. Dat is al een hele lange tijd zo.

Daar staan sticky's over. Jij was dus doelbewust bezig (wat je zelf zegt, met als reden dat je het er niet mee eens bent) om dit beleid te stangen. Je had evengoed een discussie aan kunnen gaan, wat je niet deed.
Dit is naar mijn idee fout, je deed wat je zelf het beste leek, ondanks dat dit compleet tegen het beleid in gaat.

Maar dan is alsnog de vraag? Wat maakt het voor jou als gebruiker uit dat je je Javascript vragen in WG zet?

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 26-02-2003 21:55 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Naj_Geetsrev schreef op 26 February 2003 @ 14:20:
Naar mijn mening is W&G bedoeld voor design en hoe iets er uit ziet en P&W voor het echte programmeer werk; dus functionaliteit.

en jouw mening komt niet overeen met die van GoT blijkbaar ;)
zie de HTML/JS/FLASH sticky in P&W voor een goede beschrijving van wat er in /13 hoort en wat in /14

conclusie is dat het in /13 hoort omdat het client-side scripting is

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

Jaymz

Keep on moving !

Ik weet niet waar je concludeert dat je een OW hebt gehad, maar ik zie daar niets van terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een officiële waarschuwing wordt in het mailtje duidelijk verteld dat het om een officiële waarschuwing gaat. Er is echter geen mailtje gestuurd, je hebt een pushmessage mogen ontvangen. Het stukje over de bemiddelaar staat ook hierin niet vermeld, omdat het geen officiële waarschuwing was. Gewoon een geheugensteuntje dus, en je wordt er deze keer persoonlijk op aangesproken omdat het blijkbaar de vorige keren niet helemaal duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@ D2k: FF wachten op iemand die kan checken of het echt alleen daar voor was ;)

* We Are Borg kan niet geloven dat je een OW krijgt omdat je 3 topics verkeerd hebt geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Kijk, wordt al duidelijk. PM != OW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
* ArthurMorgan is altijd erg verbaast dat mensen de term OW allemaal kennen, maar dat ze dan blijkbaar opeens vergeten zijn hoe een OW wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

kortom paniek om nix

* D2k schudt het hoofd *

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik heb vandaag een officiele waarschuwing gekregen omdat ik perongeluk een vraag over IFRAMES in P&W heb gepost (zie: [rml][ IFRAME] Een leeg IFRAME transparent maken.[/rml]). Dat dat verkeerd was begrijp ik.
Lees je PushMessage nog eens goed :) Ik heb je geen officïele waarschuwing gegeven, maar je alleen duidelijk willen maken dat JavaScriptTopics niet in P&W horen :)
Maar in die waarschuwing wordt er op gewezen dat ik 'vroeger' ook verkeerd heb gepost, (zie: [rml][ ASP/JS] Crash bug.[/rml] en [rml][ JAVASCRIPT/ASP] Pull-up menu???[/rml] )

Ik vondt dat deze topics niet verkeerd geplaatst worden, ik heb toen niet geklaagd. Nu doe ik het dus wel.

Dat klopt wel zo'n beetje. Nou komt het mooi uit dat ik die beide topics vanochtend door heb zitten kijken, want ik vind wel dat ze verkeerd geplaatst zijn.

• Het topic over je "Crash bug" was verre van compleet. Je vermelde daarin 'dat de boel crashde door Javascript', zonder code, zonder vraagstelling en zonder voorbeelden. Daar konden we niet veel mee :)
• Wat is er niet design aan het designen van een Pull-up menu? Het is een grafische voorstelling van je data toch?

Ik heb beide topics in je pushmessage genoemd omdat ik van beiden vond dat ze niet in P&W hoorde. Ik heb wel een klein foutje gemaakt door te zeggen dat het 'Crash Bug' topic in W&G thuishoorde. Dat topic hoort zo nergens thuis :)
Javascript kun je voor beiden gebruiken, dus ik vindt het een beetje een starre policy van Tweakers dat je JS alleen in W&G mag posten. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die het met mij eens zijn.
Klopt. We hebben pas een Javascript topic laten staan in P&W. Dit topic was nogal wiskundig georienteerd en wij dachten dat dat niet echt op z'n plaats was binnen W&G. Je zou dus kunnen zeggen dat wij de 'technische/wiskundige' graad gebruiken als scheiding :)
Omdat JavaScript 0,1% van de tijd wordt gebruikt voor erg technische/wiskundige dingen (vage term, hoop dat je het begrijpt) hebben we maar besloten om als stel/vuistregel te nemen dat Javascript topics in W&G horen :)

Greetz Jan Versteeg
Kun je me een voorstel doen? Gaarne dan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Glimi op 26-02-2003 14:57 . Reden: Oooooops, that must be that reverse thinkin' everybody's talkin' about ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
Dit is het sticky topic waar oisyn het over had:
HTML, JavaScript en Flash topics *13-01*

Blijkbaar worden die niet echt gelezen, terwijl je toch moeilijk kan ontkennen dat je ze niet ziet....

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glimi schreef op 26 February 2003 @ 14:33:

Lees je PushMessage nog eens goed :) Ik heb je geen officïele waarschuwing gegeven, maar je alleen duidelijk willen maken dat JavaScriptTopics in P&W horen :)
Dat moet dus zijn:
"dat JavaScriptTopics in W&G horen :)"
of
"dat JavaScriptTopics niet in P&W horen :)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 14:35:
[nohtml]
[...]

Dat moet dus zijn:
"dat JavaScriptTopics in W&G horen :)"
of
"dat JavaScriptTopics niet in P&W horen :)"
[/nohtml]

Thanx Cheatah, is verbeterd.
Echt heb ik weer: dan denk je A, dan roep je B |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat JavaScriptTopics in niet P&W horen :)
:D :X
offtopic:
Ja, ik ben je een beetje aan het plagen... ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
en ik dacht dat je bij programmeren altijd zo precies moest zijn...... :X :D

edit:
oh ja dit gaat over scripten O-)

[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-02-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Alfredt schreef op 26 February 2003 @ 14:49:
en ik dacht dat je bij programmeren altijd zo precies moest zijn...... :X :D

edit:
oh ja dit gaat over scripten O-)

Owkay stel je hebt de verzameling A en dan neem je daar het complement van (in je universum) dat is dan Ac

Vertaal je dit naar Got dan krijg je :
P&W == A en je universum is GoT. Verder kun je het complement beschouwen als een logische niet :)

Dus dan is in( !P&W ) gelijk aan in( Ac )

Ik denk dat daar mijn fout in m'n kop zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

gorgi_19 schreef op 26 February 2003 @ 14:24:
Simpel gezegd is PW voor serverside en WG voor clientside. Dat is al een hele lange tijd zo.
Damn, dan loop ik al 2 jaar in het verkeerde forum to posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Alarmnummer schreef op 26 februari 2003 @ 17:06:
Damn, dan loop ik al 2 jaar in het verkeerde forum to posten ;)

"Op het gebied van webprogrammeren" moest daar nog bij ;)
Hoewel applets weer uitzonderingen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 26-02-2003 21:25 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Oeh.. dan moet ik echt een bekentenis afleggen. Ik heb nog nooit een Applet gemaakt :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

...

hmm, javascript mag best in P&W, maar dan moet het om server-side js gaan, client-side javascript is onderdeel van de vormgeving en uitvoering van een site en aldus heeft het eerder relevantie tot W&G:
effectief zul je zien dat je in W&G domweg meer kans hebt op een nuttig antwoord dan van onze PHP-aapjes in P&W

voor jezelf kan het veel zin hebben eens te kijken naar het onderscheid tussen client- en serverside, mogelijk hoef je dan dat soort vragen niet meer te stellen:
ik wil ook opmerken dat de door jouw genoemde topics tevsn voorbeelden zijn van slechte vraagstelling, onduidelijke e onvolledige informatie geven.

daarbij noem je javascript java en is het door jouw genoemde ASP totaal irrelevant tot je probleem (alhoewel me nergens exact duidelijk wordt in jeeerste twee vragen wat nu je probleem is, ander dan dat er iets crashed)
Omdat JavaScript 0,1% van de tijd wordt gebruikt voor erg technische/wiskundige dingen (vage term, hoop dat je het begrijpt) hebben we maar besloten om als stel/vuistregel te nemen dat Javascript topics in W&G horen
hé, gaan jullie dan heel P&W sluiten?

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 27-02-2003 13:43 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RM-rf schreef op 27 February 2003 @ 13:40:
hé, gaan jullie dan heel P&W sluiten?

Wist je dat nog niet :? :P

Maar die uitspraak had idd wel wat beter genuanceerd kunnen worden, jouw uitleg is iig een hele duidelijke.
Pagina: 1