[Scart&Geluid] Audio valt weg.

Pagina: 1
Acties:

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Topicstarter
Ik heb een scart kabel veranderd. Ik heb aan een scartkabel waarvan alle contacten zijn doorverbonden. Ik heb hieraan 2 Cinch stekker gesoldeerd om een L + R geluid output te krijgen. Het doel hiervan was om het geluid van de TV via de DVD/Dolby-Surround set te laten lopen.

Nu heb ik hier op GoT wel diverse oplossingen gehoord en deze was er 1 van. Bij mijn ouders heb ik deze manier ook toegepast. Het is een Grundig TV met een Cat DvD setje. Hiertussen zit de Scart kabel en de Cinch heb ik aangesloten op de Audio-in van de DvD Speler. Werkt perfect.

Nu hoorde de buurman dat ook en ik heb ik dezelfde oplossing daar ook toe te passen, ik liep echter tegen iets raars aan:

Als ik de scart kabel alleen in de TV doe (en dus niet in de DVD) en de Cinch stekkers in de Audio-in, dan gaat het geluid van de TV via de DVD speler.
Doe ik vervolgens de scart stekker ook in de DVD speler dan valt het geluid weg.
Ik zou hier wel een verklaring voor hebben: De DVD krijgt een dubbel signaal binnen en kan niet kiezen.

Is dit zo? Waarom werkt dit bij dit setje niet en wel bij die van mijn ouders??

Specs: 10 jaar oude TV (1 x scart) met een Samsung HTDL 100 DVD setje.