Matrox Millenium G400/450?

Pagina: 1
Acties:

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Ik zoek een videokaart die voldoet aan de volgende eisen:

-heeft een hoogwaardige tv-out, beeld moet net als "echt" tv zijn (hele tv moet goed gevuld worden met scherpe beelden)
-is snel genoeg voor UT :)
-zou leuk zijn als hij ook helemaal goed werkt onder Windows 2000

Nu zat ik dus te denken aan de Matrox Millenium G400/G450 32MB DH. De G450 is volgens mij iets langzamer, maar heeft wel een betere tv-out kwaliteit. Is het trouwens zo dat je bijv. een spel kunt vergroten tot 2 monitoren met de DualHead functie en dan in de multiplayer mode kunt splitscrenen zodat ieder 1 scherm heeft? (ik ben niet echt een gamer maar ik vroeg het me gewoon af)

Al met al: is de G450 de ideale kaart voor mij?

Verwijderd

Matrox kaart is de ideale kaart voor iedereen...

Gaan met die banaan! Hij is alleen nogal slecht leverbaar (voor als je dat nog niet wist... ;) )

Verwijderd

Ik heb die matrox-kaarten getest, maar ik vindt ze met 2D weergeven heel goed!! Maar met aan fps in Q enzo en met andere spellen bagger :(

Kun je beter voor Elsa Gladiac Geforce 2 GTS gaan heb ik nu ook, en ik heb een kaart nodig die goed in 2D is en 3D en bevalt prima.

Kost wat maar heb je ook wat :)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Je kan met die kaart dus niet 2 schermen vullen voor 2 spelers tijdens een spelletje. Je kan wel:
- Video/DVD bekijken met ZEER HOGE kwaliteit
- je desktop verbreden over 2 monitoren
- op je 2e monitor een ingezoomd beeld laten zien
- het beeld van je 1e monitor op je 2e (of TV) kopieren

Hoe dan ook, ik vind de G400dh een erg relaxte kaart, voor een potje UT, HalflIfe of Quake werkt ie prima maar het is zeker geen gamerskaart

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Frank Timmer
  • Laatst online: 21:42
Dualhead kaarten werken niet goed onder windows2000! Dit is een bug van windows!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:32

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dualhead kaart werkt prima, maar ik gebruik 'm ook alleen als DVD viewer (TV dus)
maar ook je windows desktop op tv tonen is geen probleem (nieuwste drivers)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Ik heb de G400 DH en hij werkt prima onder win9x, winme en win2k.
Ik speel alleen maar Q2 en werkt hij ook prima mee. TV-out is ook fijn, dus voor mij een goeie kaart!

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb ook een G400 DH en UT draaid als een zonnetje op mijn PIII@616 met 128Mb

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Ok, nu heb ik een bevestiging van het feit dat de Matrox Millenium G400/450 een ideale kaart voor mij is, maar welke van deze 2 typen kan ik nou het best nemen (even de slechte levering van de G450 buiten beschouwing laten)?? Welke heeft een betere kwaliteit voor tv-out?

En zijn er al mensen die de G450 DH goed werkend hebben gekregen onder win2k?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

je kan ook nog even wachten op de g800 natuurlijk :9

Die kaart schopt kont !! (denk ik)

Ennu als je wilt kiezen tussen g400 en 450 hangt ervan af denk ik...g450 is niet beter ofzo, wel wat goedkoper toch ? correct me if i'm wrong :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

G4x0 werkt perfect in Win2k...

de volgende bugs zitten in de driver ( http://dzeus.student.utwente.nl/g400 ), maar andere kaarten hebben daar ook last van, en de G4x0 heeft van alle videokaarten zo ongeveer de meest stabiele drivers in Win2k.

Als je alleen tv-out en games boeit, dan maakt het niet zoveel uit of je de G400 of G450 koopt... de G450 heeft vooral een betere monitor uitgang op de 2e output, en breedbeeld tv-output (misschien zit dat laatste ook al op de G400... ik dacht eigenlijk van wel).

UT en Q3A werken perfect op een G4x0, zolang je niet de resolutie/kleurdiepte in q3a te hoog zet. Ik speel zelf comfortable op 800x600x16 bit, maar als je per sé 1024x768x32 wilt hebben, dan kan je beter een Geforce kopen.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kijken of ik het kaartje wat goedkoper op de HCC dagen kan scoren.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:00
Ik heb een matrox millenium g400 en hij draait perfect op mn Duron 750 128 Mb ram!!!!
Kope dat ding!!!

PV opbrengst

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:00
Ut op een reso van 1024x768x32

PV opbrengst

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

G400 is echt niet zo'n baggerkaart voor spellen. Geef 'm een snelle CPU en hij draait prima (niet voor 100 FPS geilende gasten bedoeld....:r)

Verwijderd

Als je precies wilt weten wat het verschil is tussen G400 en G450, kijk je hier:
http://www.matrox.com/mga/products/comp_chart/g400_vs_g450.cfm

Waaruit blijkt dat de G400 sowieso geen DDR kan hebben, de G450 wel.
Geen drivers voor de G450 onder Windows 3.x en NT 4.0, wel voor G400.

En let op, er is ook een G400 MAX die een stuk duurder is (alleen maar vanwege z'n 'overklokte' core en memory).

Ik ben er zelf ook nog niet uit ... :(

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

De G400 DH, G400Max DH en G450 DH verschillen helemaal niets qua features.
De G450 is volgens mij de langzaamste van deze 3, alleen kan de G450 wat hogere refreshrates/resoluties uit de 2e uitgang krijgen door een snellere/betere RAMDAC, bij gebruik van een TV heb je daar niets aan.

Ik heb een G400Max en ben er zeer tevreden over, vooralsnog zijn alle games er prima mee te spelen. Er hangt bij mij een Breedbeeld Sony aan de 2e uitgang, voornamelijk voor mijn DVD's en dat draait perfect (PAL/NTSC).. ook DiVX,VideoCD zijn geen probleem (eigenlijk gewoon alles wat je in MediaPlayer en Quicktime Player kunt krijgen)...

Verders zou ik de mogelijkheid van twee verschillende refresh rates/resoluties van de Matrox DH kaarten niet onderschatten.
Dat heb ik een Radeon 64MB DDR ViVo nog niet zien doen namelijk (en 50Hz op je computer monitor is geen pretje als je nog iets anders wilt doen)

Laat maar.. .

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
G400 MAX 32MB DH ----> DOEN !!

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1