eigen smtp server installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb net een hele tijd gezocht (goed hè ;) ) maar nog niet écht het antwoord op mijn vraag gevonden. Ik heb een tijdje geleden hier argosoft mailserver geïnstalleerd. Op zich werkte het aardig, vooral het ontvangen dus de pop werkte zonder problemen. Het smtp gedeelte liep via mijn provider. Dat betekent dus wel dat als iemand een mailtje stuurde dat dat via míjn ISP ging en als iemand dus via mij een mailbom stuurt dat ik er dalijk afgekickt wordt. Na een format ben ik weer van plan een mailserver te installeren maar dan eigenlijk eentje die zowel smtp als pop3 zélf doet, dat mailtjes versturen dus niet meer via mijn provider gaat maar als mijn upload ofzo telt. Welk programma is daar het beste voor te gebruiken, liefst ook een beetje makkelijk, en is het zo dat het dan alleen als mijn upstream telt?
Ik draai windows xp sp1.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vertel eerst even welke provider je gebruikt, heb je al een domein naam?

Moet je de eerste vraag met "@HOME" beantwoorden en de tweede met "NEE"
Dan houd het avontuur hier op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Uh kijk ik zelf heb wanadoo. Dus wat dat betreft moet het volgens mij kunnen. Ik heb geen domeinnaam maar het kan met die dyndns accounts ook, die vervangen gewoon je ip door iets leesbaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
alwinh schreef op 26 februari 2003 @ 14:15:
Uh kijk ik zelf heb wanadoo. Dus wat dat betreft moet het volgens mij kunnen. Ik heb geen domeinnaam maar het kan met die dyndns accounts ook, die vervangen gewoon je ip door iets leesbaarders.
Ok, dan moet het gewoon kunnen, echter moet je nu een mail server kiezen, en volgens mij is daar zat over te vinden op internet.

(Nee, ik ben niet te lam om het antwoord te geven, maar ik draai grotendeels Linux, heb dus geen namen voor programma's paraat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Ja, ik heb op internet ook gezocht, maar het grootste deel van de dingen die je dan vind zijn van die mailinglistprogramma's die meteen ook een soort outlookvervangers zijn, of geen pop3 server hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68553

Er van uitgaande dat je Windows draait:
outlookvervangers
Exchange server ?

Waarom pop3 server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
exchange is hier goed voor te gebruiken, maar wellicht iets te uitgebreid? je vertelt niet duidelijk waarvoor je die server wil gebruiken

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
ik wil dus zelf mijn eigen server draaien zodat andere mensen via mijn domein en mijn server kunnen verzenden en ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In ieder geval kan je op Windows XP Exchange Server niet draaien
Daar heb je Windows 2000 server voor nodig.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68553

Wel eens van open relay gehoord ?
(Heb ik zelf pas sinds kort ervaring mee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 17:44

momania

iPhone 30! Bam!

alwinh schreef op 26 februari 2003 @ 14:31:
ik wil dus zelf mijn eigen server draaien zodat andere mensen via mijn domein en mijn server kunnen verzenden en ontvangen
Staat dan wel de inkomende poort 25 bij jou open? Er zijn veel providers die die standaard poorten dicht gooien om te voorkomen dat mensen mailservers, webservers, ftp servers zelf kunnen draaien op de default poorten.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Tot nu toe heb ik nog nooit iets gemerkt van dichte poorten. Ftp, http en ooit pop3server werkten allemaal perfect.
Om terug te komen tot mijn hoofdvraag, welk programma is nou het best makkelijkst als smtp&pop server én zorgt dit ervoor dat alle verzonden mails bij mijn upstream tellen (ipv smtp.mijnprovider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39995

Goede Mailserver met POP3, SMTP, Webmail, WAPmail en allerlei andere instellingen is...........
Kerio Mailserver ...laatste versie. Demo versie is te downloaden van hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Zelf voorstander van MDaemon... Kan ook alles.. webmail, antivirus enz.

Nooit meer afhankelijk van de mail van mn provider, lekker mn eigen domeintjes in beheer. Ook geen beperkingen mbt aantal mailboxen en berichtgrootte (ja, mn harddisk is de beperking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb een domein, maar mijn mail wordt geforward door een ISP.

Dus: alles@domein.com gaat naar mijn eigen privé e-mailadres.

Mailservers (pop3) genoeg gratis te krijgen, dus ik zou het best zelf willen regelen. Dan kan ik ook gelijk een http/ftp-server opzetten, meer schrijfruimte etc.

Maar ik begrijp niet hoe je ervoor zorgt dat alle mail van mijn domein naar mijn eigen IP-server wordt gestuurd en niet naar de server van de ISP die mijn domein beheerd.

Ik heb "de klok horen luiden" over een mx (mail)-record wat het IP-adres aangeeft in de name-servers van deze ISP :?

Weet iemand hoe dat te regelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

ik gebruik zelf mercury mail van pegasus, kan smtp'en (dus ook mail relay),pop3, imap kan goed worden beveiligd en gebruikt weinig recources...en is gratis

[ Voor 4% gewijzigd door NBK op 26-02-2003 15:29 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Anoniem: 37006

timmersr schreef op 26 February 2003 @ 15:06:
Ik heb een domein, maar mijn mail wordt geforward door een ISP.

Dus: alles@domein.com gaat naar mijn eigen privé e-mailadres.

Mailservers (pop3) genoeg gratis te krijgen, dus ik zou het best zelf willen regelen. Dan kan ik ook gelijk een http/ftp-server opzetten, meer schrijfruimte etc.

Maar ik begrijp niet hoe je ervoor zorgt dat alle mail van mijn domein naar mijn eigen IP-server wordt gestuurd en niet naar de server van de ISP die mijn domein beheerd.

Ik heb "de klok horen luiden" over een mx (mail)-record wat het IP-adres aangeeft in de name-servers van deze ISP :?

Weet iemand hoe dat te regelen is?
al een search geprobeerd? Hoe stel ik hier MX records in... mailserver+domeinaam

excuse me, dit slaat op timmersr, vergeten te quoten

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 37006 op 27-02-2003 13:20 . Reden: quote erin ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik gebruik mdeamon en m`n dns wordt geregeld door zonedit.

En daar staat dan in mail.domeinnaam.com -> ip van ADSL modem

mx -> mail.domeinnaam.com

Thats all

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35
raymonvdm schreef op 27 February 2003 @ 13:21:
Ik gebruik mdeamon en m`n dns wordt geregeld door zonedit.

En daar staat dan in mail.domeinnaam.com -> ip van ADSL modem

mx -> mail.domeinnaam.com

Thats all
Maar hiervoor mag je dus geen gesloten poorten hebben bij je ISP, of zie ik dat fout?

Anoniem: 3747

Windows 2000 heeft zijn eigen smtp-server. Is dat op XP niet zo? Ik moet wel bekennen dat ik het SMTP progje van Win2k nog niet goed geconfigureerd heb gekregen hoor.

Anoniem: 35417

momania schreef op 26 February 2003 @ 14:36:
[...]

Staat dan wel de inkomende poort 25 bij jou open? Er zijn veel providers die die standaard poorten dicht gooien om te voorkomen dat mensen mailservers, webservers, ftp servers zelf kunnen draaien op de default poorten.
Wanadoo heeft die poorten open staan.
Anoniem: 68553 schreef op 26 February 2003 @ 14:36:
Wel eens van open relay gehoord ?
(Heb ik zelf pas sinds kort ervaring mee...)
Je bedoelt het 'Open Relay POP3'-software pakket :D Gratis en voor niks, fantastische mail server. Heel veel mensen kunnen daar dan ook van gebruik maken :o :+
Hmm, daar heb ik nog wel wat aan, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66511

Is dit misschien iets (resultaat van mijn eigen zoektocht nav deze topic)

http://www.softstack.com/emlpriv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Ach, er zijn veel programma's die dit kunnen.. Ik gebruik zelf Kerio Mailserver (mail via WAP 8)) maar MDaemon is ook prima. Verder kan je ook eens naar IpSwitch iMail Express kijken, dat is gewoon gratis en heeft zeer veel functies (heeft zelfs webmail)! Enige nadeel is dat je met die free version maar 1 domein kan beheren en geen catchall email adres kunt aanmaken (helaas).

Denk erom dat je goed oppast met open relay op je SMTP (dwz, dat iedereen via jouw servertje kan mailen). Je zou bv een user/pass of IP beveiliging aan moeten zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ook op 01-06-2003 11:27 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

Predator

Suffers from split brain

oud topic :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1