[@home]USB netwerkadapter in&uitpluggen voor verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoi,

Ik heb sinds een week @home en de eerste dagen ging het wel goed. Maar sinds eergisteren valt mijn verbinding elke keer weg. Op willekeurige tijden doet internet niets meer. Maar de verbinding is volgens het netwerk icoontje niet verbroken.
Nu blijkt dat ik elke keer als dat gebeurt mijn usb netwerkadapter er even uit moet halen en dan weer terug inpluggen. Dan gaat @home weer vrolijk verder. Het lijkt nu wel steeds vaker te gebeuren. :'(

Ik heb een P4 2.66, 512mb, win XP(nl) en een sitecom USB2.0 kaart erin waar de adapter ingaat. Ik las al iets over de netwerkkaart (SiS)van de pc want die werkt bij mij inderdaad niet. vandaar de USB netwerkadapter (of hoe dat ding ook mag heten).

Is dit een bekend probleem? en is er wat aan te doen?

RTF

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het klinkt mij niet echt bekend in de oren, maar wat je wel in je achterhoofd moet houden is dat usb eigenlijk niet gemaakt is voor netwerk maar voor randapparatuur. Dus waarom koop je niet voor 10 of 15 euro een simpel realtek netwerk kaartje, is helemaal niet duur en over het algemeen zijn er helemaal geen problemen mee.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

ik dacht ik hier op gereageerd had :?
naja, nog maar een keer dan :o.

Je kunt nog ff proberen de onboard USB aansluitingen te gebruiken.
En Airwolf? ik denk dat hij va @home een USB abbonement heeft en dat dus alleen het usb gedeelte werkt van het modem. Die heeft namelijk een ander MAC adres dan het NIC gedeelte.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

Wordt je USB gewoon niet uitgeschakeld door de stroomvoorziening? Want een USB adapter die ik heb, daar wordt deze ook uitgeschakeld als ik nix doe.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
KillerB schreef op 26 February 2003 @ 15:12:
En Airwolf? ik denk dat hij va @home een USB abbonement heeft en dat dus alleen het usb gedeelte werkt van het modem. Die heeft namelijk een ander MAC adres dan het NIC gedeelte.
Hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord hoor, een modem heb namelijk gewoon 1 MAC adres. Die motorola modems hebben gewoon 2 interfaces aan de client side, dit heeft heel weinig met een USB abbo te maken. Sterker nog er bestaat niet eens een dergelijk abbo.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

[Airwolf] schreef op 26 February 2003 @ 15:57:
[...]

Hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord hoor, een modem heb namelijk gewoon 1 MAC adres. Die motorola modems hebben gewoon 2 interfaces aan de client side, dit heeft heel weinig met een USB abbo te maken. Sterker nog er bestaat niet eens een dergelijk abbo.
Jawel hoor, een kennis van mij heeft een nieuw type com21 en daar wordt de usb poort gebruikt welke wel degelijk een ander MAC adres heeft dan de ethernet aansluiting.
Ik heb zelf ook een nieuw ype com21 sinds kort, waar dus ook die USB poort op zit. Ik gebruik alleen gewoon de ethernet aansluiting. En er staan netjes 2 MAC adressen op de sticker op het modem, voor usb, en voor ethernet :)

• readytoflow
  • Niet online
Brazza schreef op 26 februari 2003 @ 15:14:
Wordt je USB gewoon niet uitgeschakeld door de stroomvoorziening? Want een USB adapter die ik heb, daar wordt deze ook uitgeschakeld als ik nix doe.
Met een USB adapter bedoel ik het kleine verbindingsstukje tussen de Kabel en mijn USB-poort. Die heeft toch geen stroomvoorziening?

Ik heb 'm ook al op m'n onboard USB poort aangesloten. Zelfde probleem. Ik zal morgen inderdaad maar eens een Netwerkkaartje kopen (ik hoorde dat je betere resultaten hebt qua snelheid met een 3Com kaart?).

Maar ik vindt het gewoon een raar probleem. Het is inderdaad net alsof bij weinig actief gebruik (wel download vanuit Kazaa) de het adaptertje stopt.

Bij @home kreeg ik dus de reactie dat ik 'm maar even uit&in moet pluggen. Maar dat werkt natuurlijk niet echt lekker zo...

• readytoflow
  • Niet online
KillerB schreef op 26 februari 2003 @ 16:02:
[...]

Jawel hoor, een kennis van mij heeft een nieuw type com21 en daar wordt de usb poort gebruikt welke wel degelijk een ander MAC adres heeft dan de ethernet aansluiting.
Ik heb zelf ook een nieuw ype com21 sinds kort, waar dus ook die USB poort op zit. Ik gebruik alleen gewoon de ethernet aansluiting. En er staan netjes 2 MAC adressen op de sticker op het modem, voor usb, en voor ethernet :)
Ik heb een motorola modem en volgens @home is de usb-adapter er voor wanneer je geen netwerkkaart hebt. Maar zou beide moeten kunnen als het goed is. Dus morgen maar naar de winkel...
Pagina: 1