Win XP log File

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Waar ik mij aan irriteer zijn die vele logfiles etc die constant in XP aangemaakt worden. Ik zelf als eigenaar van mijn PC, hecht totaal geen waarde aan al die groeiende logfiles.

Daarom vraag ik mij af of er een manier is om al die services die verantwoordelijk zijn voor al die logfiles uit te zetten. Zou toch weer enigszins schelen in performance en overhead

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welke logfiles bedoel je :?

In de event log kan je een maximum instellen, maar de staat nu ook al niet zo erg hoog lijkt me.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Xp pro?
Configscherm --> Administrative Tools --> Services

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik weet wel hoe de services te configgen ;) maar die ik nodig hebben staan nu aan en de rest heb ik al disabled...

Voor de rest, welke LOG files... hmz zou ik een screendump moeten maken, maar het zijn er nogal een hoop. Doe voor de grap eens een search op .log
Een hele zooi kan je permanent verwijderen, maar een aantal ervan zijn gelocked en sommige die je verwijdert blijven terugkomen.

Nu zijn die paar MB's natuurlijk geen ramp, maar nemen wel overbodig ruimte in, daarnaast het schrijven van logfiles neemt hoe dan ook resources in beslag die ik liever voor mijzelf houdt...

Iedereen hier houdt van tweaken en zo pers ik ook graag het maximale uit mijn OS

Verwijderd

Ach, het zijn allemaal maar kleine textbestandjes, maak je je daar nou zo druk om? Hoe groot is je harde schijf dat zelfs dit je irriteert? Ik heb me er echt nog nooit druk om gemaakt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Uhm ja maar die paar txt bestanden kunnen vele MB's groot worden, daarnaast zijn het er nogal een hoop...

En waarom dit niet tunen? ik bedoel heel veel mensen maken zich druk om hun CPU ipv 1980 MHz op 2GHz te krijgen... dat verschil is ook niet echt groot ;)

Het gaat om elk klein% dat je ergens mee kan pikken om te tunen. En dat is wat ik leuk vind... dus niet alleen hardware tunen maar ook de software. :)

Dus ja het irriteert mij :D

Ohja en niet te vergeten, die logfiles worden aangestuurd door bepaalde services die weer MEM. innemen en ook CPU cycles ;)

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 26-02-2003 16:34 ]

Verwijderd

n00bs schreef op 26 February 2003 @ 16:34:
Uhm ja maar die paar txt bestanden kunnen vele MB's groot worden, daarnaast zijn het er nogal een hoop...

En waarom dit niet tunen? ik bedoel heel veel mensen maken zich druk om hun CPU ipv 1980 MHz op 2GHz te krijgen... dat verschil is ook niet echt groot ;)

Het gaat om elk klein% dat je ergens mee kan pikken om te tunen. En dat is wat ik leuk vind... dus niet alleen hardware tunen maar ook de software. :)

Dus ja het irriteert mij :D

Ohja en niet te vergeten, die logfiles worden aangestuurd door bepaalde services die weer MEM. innemen en ook CPU cycles ;)
Koop een nieuw(e) processor, ram en hardeschijf.
Is het gelijk opgelost ;)

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Ohja en niet te vergeten, die logfiles worden aangestuurd door bepaalde services die weer MEM. innemen en ook CPU cycles
Je kan de betreffende services tuurlijk uitschakelen...
Je zou ook een script kunnen maken welke de *.log files verwijderd, maar dat kost je dan weer extra CPU...
Je kunt ook nog ff de registry guides (www.winguide.com) proberen of er speciale registry keys zijn om dit 'probleem' te verhelpen.

-Pwn the day-

Pagina: 1