Toon posts:

render server/ workstation

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een goeie config aan het zoeken om een snelle render server van te bouwen. Zou ook fijn zijn om er op te kunnen werken, maar moet vooral 24*7 renderklussen doen. een dual amd lijkt me wel wat, maar heb begrepen dat ecc geheugen erg belangrijk is om `m stabiel te houden. als je op www.highend3d.com kijkt, is het toch athlon die de kroon spant wat render tijd betreft. wat zou je me aanraden, heb maar weinig inzicht in hardware!

dank,

Jolly

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

heb maar weinig inzicht in hardware!
Dan raad ik je aan om gewoon vooronderzoek te doen :)
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Verder valt dit onder "welke systeem moet ik nemen?", zie hiertoe de laatste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je mag je wel iéts verdiepen in deze materie... Nu is het alsof je hier wat neer plemt en wij moeten je maar een oplossing aanbieden. Hou rekening met een paar zaken zoals budget en wat je naast het pure renderwerk nog meer verwacht van je doos. Als je alleen wilt renderen zijn twee stevige Athlon's (MP of gemodde XP's) op een 760MPX bord de basis met daarbij een disk en een sloot geheugen (kost tegenwoordig ook al geen donder meer) en je bent er al bijna. Wat ECC betreft, dat is geen absolute noodzaak maar als jij dat ding 24/7 laat stampen en een vertraging door een crash (veroorzaakt door een omgevallen bit) is onacceptabel dan kun je voor ECC gaan ja. Denk er wel om dat MPX borden twee unbuffered DIMM's kunnen hebben, meer betekent dat alle DIMM's registered moeten zijn. Doe eens wat reviews lezen en topics bekijken over 760MPX borden, zo veel verschillende borden zijn er niet dus het is geen 'ik zie de bomen door het bos niet meer' verhaal ;) Lees voor de grap ook eens het bovenste sticky in dit subforum :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.