Toon posts:

[Netscape] Als ik netscape zeg dan bedoel ik netscape!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor die **** girotel van de postbank heb ik netscape nodig....

Als ik netscape start als mozilla niet actief is dan werkt het ok,
maar als ik netscape start als mozilla wel actief is dan krijg ik een mozilla schermpje met de startpagina van netscape.

't gaat hier om netscape 4.77 en mozilla 1.0.0 (beide van debian sarge)

Als ik netscape start dan wil ik netscape, en niets anders!!!

offtopic:
en als iemand weet hoe girotel werkend te krijgen is met mozilla, graag!

Verwijderd

Je hebt er niets aan, maar bij mij doet girotel het gewoon.het kan dus wel.
draai nu mozilla 1.2.1,maar 1.0.0 had ook geen problemen.(ook debian)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb eigenlijk niks bijzonders gedaan, en girotel werkt hier gewoon in mozilla, heb je wel javascript aanstaan voor de navigator? Kun je helemaal niet inloggen, of alleen bepaalde dingen niet? Ik gebruik Mozilla Debian Package 1.2.1-9 in unstable, en ik heb netscape niet geinstalleerd, alleen libnspr4, maar dat is daar dependt mozilla op.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
Werkt het overmaken van geld ook weer in girotel (dat was namelijk kort geleden niet meer mogelijk voor niet-windows gebruikers)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar. Ik heb nu ff geen tijd om het te testen, maar als er positief nieuws op dat front is hoor ik het graag.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met netscape4 geregeld is, maar zowel phoenix, mozilla als netscape7 maken gebruik van een shell script, genaamd phoenix, mozilla of netscape. Dit script start een [processnaam]-bin binary, die de daadwerkelijke browser start als ie nog niet draait, of opent een nieuwe instance van de al draaiende browser. Punt is, dat je waarschijnlijk /usr/lib/netscape/netscape-bin moet runnen met de hand om netscape te starten als je mozilla al gestart hebt.
Tevens, er is een draadje over girotel te vinden in de search (meerdere zelfs :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 14:33 ]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
Tja, dat draadje over girotel ken ik al (NOFI), maar ik hoor hier toch mensen zeggen dat girotel weer werkt, was benieuwd of dat idd weer zo is (en dan heb ik t niet over t bekijken van je saldo)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

blouweKip,ik heb het net nog ff geprobeerd en je hebt gelijk .
overmaken lukt mij ook niet |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 16:10 ]

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 13:43:

offtopic:
en als iemand weet hoe girotel werkend te krijgen is met mozilla, graag!
Probeer eens je ~/.mozilla te veranderen in ~/.mozilla.bak en daarna mozilla
opnieuw opstarten en "inregelen".

Ik moest vroeger ook telkens netscape opstarten om bij de ABN/AMRO te kunnen internetbankieren. En inderdaad moet je dan mozilla afsluiten om netscape te krijgen ipv een nieuw mozilla window :)
Maar na veel uitzoek en debug werk bleek het iets te zijn dat gewoon zou moeten werken met Mozilla 1.0 en na het verwijderen van de ~/.mozilla directory werkte het ook opeens.
Kennelijk was er bij het upgraden van de 0.9 versies naar de 1.0 iets misgegaan/veranderd met de configuratie files.

Dus probeer het eens, je kan altijd de oude directory weer terug zetten als het niet helpt.

[ Voor 1% gewijzigd door Buffy op 26-02-2003 16:22 . Reden: opgraden :-? ]

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:15
ABN AMRO internet bankieren gebruik ik al tijden met Mozilla, werkt 100% perfect.

Maar dat terzijde; helpt het niet als je Mozilla laat liegen in z'n browser-identificatie? Er is verder toch geen enkel technisch verschil tussen Mozilla en Netscape?

Voordat je dat gaat vragen, dat verander je zo:

Voeg aan ~/.mozilla///prefs.js deze regel toe:

user_pref("general.useragent.override", "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv 0.9.2) Gecko/20010726 Netscape6/6.1");

Alleen neem je dan wellicht een iets andere ID string, maar je snapt het idee :)

[ Voor 42% gewijzigd door Wilke op 26-02-2003 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Wilke: 't gaat om netscape 4.77 en mozilla 1.0.0 en daar zit aardig wat technisch verschil tussen.

En ik weet dat er meerdere girotel draadjes zijn, maar het gaat me niet om girotel maar om netscape.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 17:09 ]

Verwijderd

blouweKip schreef op 26 February 2003 @ 14:16:
Werkt het overmaken van geld ook weer in girotel (dat was namelijk kort geleden niet meer mogelijk voor niet-windows gebruikers)
[offfftopic]
is dat belangrijk? Waarom zou je geld overmaken van je rekening weg ;)

• sebas
Naja, kamer uitgezet worden omdat je je huur niet betaald enzo, bestelde hardware die nooit aankomt omdat ze niet betaald is ... redenen zat :)

Het was ook mijn bedoeling niet om de discussie weer op te pakken of girotel nou wel en niet werkt, en wat je eraan kunt doen, maar ik dacht te hebben opgemaakt uit bovenstaande postings dat het blijkbaar wel kan onder linux, dus dat het niet aan een m$ specifieke javacomponent ligt.

</OT>

Dit gedrag van mozilla was me ook al opgevallen, ook met andere gecko-based browsers trouwens, zoals phoenix. Vaak krijg ik ook de profilemanager te zien als ik mozilla wil starten terwijl er al een draait, hier kan ik me ook aan ergeren...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54

deadinspace

The what goes where now?

IIRC gebruiken Mozilla en Netscape (en andere gecko-based browsers?) dezelfde comminucatie-mechanismen om te kijken of er al een instance draait en zo ja een nieuw window te openen ipv het hele programma dubbel te starten. Dat verklaart die problemen.

Je zou een andere user kunnen aanmaken, en dan vanuit deze user (vanuit een terminal gesu't) netscape kunnen starten, dat zou iig moeten werken. Of er nettere workarounds zijn weet ik niet.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
$export MOZILLA_FIVE_HOME="/usr/lib/mozilla"
$ mozilla &
[1] 358
$ export MOZILLA_FIVE_HOME="/usr/lib/phoenix"
$ phoenix &

Allebei mooi tegelijk; dat is toch wat deadinspace bedoelt :?
[edit] Ohnee, hij bedoelt dat juist te voorkomen...

[in memoriam vandaag:Pioneer 10 ook doodinderuimte :'( ]

[ Voor 61% gewijzigd door AlterEgo op 26-02-2003 21:34 ]

• sebas
Ik heb /usr/bin/mozilla maar eens bekeken, en een regel veranderd, hij start nu een nieuwe window, wat duidelijk sneller gaat.
Bash:
1
2
3
4
5
6
# If there is no command line argument at all then try to open a new
# window in an already running instance.
if [ "${ALREADY_RUNNING}" -eq "1" ] && [ -z "$1" ]; then
 exec $MOZ_CLIENT_PROGRAM "openurl($opt,new-window)" 2>/dev/null >/dev/null
 # exec $MOZ_CLIENT_PROGRAM "xfeDoCommand(openBrowser)" 2>/dev/null >/dev/null
fi

Pagina: 1