Hallo, ik moet alle voordelen hebben van een Pentium 3 (Slot1+FCPGA) boven een Athlon (Classic, Thunderbird) en andersom dus kom maar op!
DIE ZUIGT ENORM!
Als iedereen nou 1 voordeel van 1 vd twee plaatst...
Als iedereen nou 1 voordeel van 1 vd twee plaatst...
Voordeel Duron: Betere prijs/kwaliteit verhouding en beter overklokbaar.
Voordeel P3: Geen
Voordeel P3: Geen
Verwijderd
Duron is beter overklokbaar ?? Yeah right . 
P3 is sneller bij grafisch werk en games , T-bird is sneller met zowat alle andere dingen (Vooral RC5
) .
P3 is sneller bij grafisch werk en games , T-bird is sneller met zowat alle andere dingen (Vooral RC5
Verwijderd
Athlon/Duron is overclockbaar via multiplier en is goedkoper en sneller
P3 heeft goedkopere moederborden
en heeft een mooie naam
P3 heeft goedkopere moederborden
en heeft een mooie naam
Als je een beetje mazzel hebt dan krijg jij je Duron toch echt wel hoger dan een P3 met dezelfde snelheid!!!Op donderdag 16 november 2000 21:20 schreef PeeJee het volgende:
Duron is beter overklokbaar ?? Yeah right .
Verwijderd
Ja jammer voor jou dan , Hier een P3-700 die standaard voltage loopt op 1000 en een Duron 700 die dat met 0.1 V meer dan standaard en kast open ook haalt . Ik heb dan wel zelf een Duron waar ik heel tevreden over ben , maar dat anti-intel geneuzel van al die kinderen hier hangt me echt m'n strot uit . Kom met goede argumenten en anders gewoon niks zeggen .
Heel vaak zijn intel cpu's niet lekker over te klokken en over dat kleine kinderen gedoe:
De meeste "kleine kinderen" hier WETEN dat AMD gewoon gunstiger is voor de normale consument, en al helemaal voor tweakers
De meeste "kleine kinderen" hier WETEN dat AMD gewoon gunstiger is voor de normale consument, en al helemaal voor tweakers
Verwijderd
lol wou je zeggen dat alle durons wel goed te overclocken zijn ?
lmd.. btw duron = voor de cheapers onder ons
maar hij performed lang niet zo goed..
als een athlon / p3
lmd.. btw duron = voor de cheapers onder ons
maar hij performed lang niet zo goed..
als een athlon / p3
Verwijderd
Hoi PeeJeeOp donderdag 16 november 2000 21:41 schreef PeeJee het volgende:
Ja jammer voor jou dan , Hier een P3-700 die standaard voltage loopt op 1000 en een Duron 700 die dat met 0.1 V meer dan standaard en kast open ook haalt . Ik heb dan wel zelf een Duron waar ik heel tevreden over ben , maar dat anti-intel geneuzel van al die kinderen hier hangt me echt m'n strot uit . Kom met goede argumenten en anders gewoon niks zeggen .
rustig aan he. denk om je bloeddruk. Met processors maakt het me geen worst uit, wat voor voltage dat ding draait.
Ik hou regelmatig de pricewatch in de gaten en zeg nou zelf, die Intel processoren zijn nou eenmaal duurder dan die van AMD. Of ben ik nou weer anti-Intel geneuzel aan het uitkramen. De prijzen en de benchmarks liegen er niet om !! Zeg jij nou es op welk punt ik fout zit, volgens jou, of wat ik vergeten ben!
Misschien moeten de 'AMD-mensen' zich wat meer pro-AMD gaan gedragen ipv anti-Intel ... maargoed.
Pentium!!!:
- lagere stroomconsumptie ... scheelt vaak bijna de helft tov een T-Bird/Duron. Als je compu 24/7 aanstaat misschien toch iets om over na te denken, 60 of 30 Watt scheelt dan nogal + het milieu ofcourse
.
- minder afbrokkelende cores
- (nu nog) betere ondersteuning door allerlei fabrikanten zoals games- en hardware- ... face it Intel heeft nog steeds de meerderheid van de industrie in handen. Tis triest maarja ...
T-Bird/Duron/Classic:
- veel snellere FPU tov een P3
- gehele architectuur is superieur aan de P3 eigenlijk
- goedkoper
- multiplier tweaken
- DDR Northbridge (dalijk met DDR SDRAM een groot voordeel)
- vast veel vergeten ...
P3 -->
T-Bird -->
VIA -->
Zo denk ik erover (= uit jaren ervaring
), vandaar dat ik een Intel machine heb
.
[edit] -> Oops vergeet de nadelen:
Pentium!!!
- veel duurder (vooral 866Mhz en hoger)
- minder snelle FPU
- multiplier is vast
- eh .. duur.
T-Bird/Duron/Classic
- worden zeer warm
- slurpen stroom
- je zit vast aan een VIA chipset (voorlopig nog tenminste, AMD751 is geen optie vindt ik)
- Enge verhalen over cores die afbrokkelen. Ik heb zelf een Classic gehad maar die had nergens last van
The End.
Oh dit vindt ik er dus van, flamen is niet nodig
...
Pentium!!!:
- lagere stroomconsumptie ... scheelt vaak bijna de helft tov een T-Bird/Duron. Als je compu 24/7 aanstaat misschien toch iets om over na te denken, 60 of 30 Watt scheelt dan nogal + het milieu ofcourse
- minder afbrokkelende cores
- (nu nog) betere ondersteuning door allerlei fabrikanten zoals games- en hardware- ... face it Intel heeft nog steeds de meerderheid van de industrie in handen. Tis triest maarja ...
T-Bird/Duron/Classic:
- veel snellere FPU tov een P3
- gehele architectuur is superieur aan de P3 eigenlijk
- goedkoper
- multiplier tweaken
- DDR Northbridge (dalijk met DDR SDRAM een groot voordeel)
- vast veel vergeten ...
P3 -->
T-Bird -->
VIA -->
Zo denk ik erover (= uit jaren ervaring
[edit] -> Oops vergeet de nadelen:
Pentium!!!
- veel duurder (vooral 866Mhz en hoger)
- minder snelle FPU
- multiplier is vast
- eh .. duur.
T-Bird/Duron/Classic
- worden zeer warm
- slurpen stroom
- je zit vast aan een VIA chipset (voorlopig nog tenminste, AMD751 is geen optie vindt ik)
- Enge verhalen over cores die afbrokkelen. Ik heb zelf een Classic gehad maar die had nergens last van
The End.
Oh dit vindt ik er dus van, flamen is niet nodig
Met de reactie van Bomberman is alles wel gezegd, denk ik.
Vooral de bordjes van VIA vragen nogal wat aandacht, vergeleken met de Intel bordjes. Voor de gemiddelde computergebruiker zeker een punt van aandacht, voor een tweaker een futiliteit.
Vooral de bordjes van VIA vragen nogal wat aandacht, vergeleken met de Intel bordjes. Voor de gemiddelde computergebruiker zeker een punt van aandacht, voor een tweaker een futiliteit.
Daar heb je gelijk in. Toch is het zo dat soms de beste Tweaker een conflict niet kan oplossen. Zo werkte mijn TV kaart niet met het K7V moederbord waar de Via KX133 chipset opzat. Niet dat ik de beste Tweaker ben (of was eerder)Voor de gemiddelde computergebruiker zeker een punt van aandacht, voor een tweaker een futiliteit.
Pagina: 1