Toon posts:

[win2k] Domain binden aan 1 netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een win2k advanced server opgezet met een lan interface en een wan interface, nu wil ik dat het domain alleen aan de lan kant uitgegeven wordt. zonder firewall

Hoe kan ik dat het beste doen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Wat wil je precies uitgeven? je omschrijft iets maar je vermeld ongeveer 90% niet.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dit lijkt mij iets voor: Network Troubleshooting

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Illegal_alien. Dat ligt eraan. Als hij DHCP wil opzetten is het toch echt WOS waar ie moet weten.. maar hij reageert niet echt snel iig.

Verwijderd

Topicstarter
Soory, voor late reactie maar zat op werk en van alles kwam er tussen.

Oke, ik zou proberen de volle 100% te omschrijven.

Ik ga een [test] isa server op zetten, deze krijgt zijn internet gewoon via de gateway van het operationele netwerk. maar ik wil dus niet dat deze pc zijn domein gaat promoten op het operatione netwerk. dus eigenlijk mag het domein alleen zichtbaar zijn op zijn LAN interface en niet op zijn WAN interface.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

je wilt dus een domain controller opzetten op een netwerk waar al een domain controller op staat. Je kunt ook gewoon de simpele versie van ISA installeren zonder AD....gewoon op een standalone win2k server. Voordat je begint zou ik eerst eens gaan orienteren wat je precies wilt en dan bij implementaties op www.technet.com kijken hoe zij het aanraden. Dan je eigen draai er aan geven. 2 domain controllers op een netwerk wil wel maar je kan veel shit krijgen. (DHCP en dergelijke)

Verwijderd

Van een ISA server een DC maken is natuurlijk nooit verstandig.
Je ISA een stand alone server laten zijn kan maar ook als memberserver.
Ligt beetje aan welke toepassingen je er mee gaat uitvoeren.
Pagina: 1