Apparaat om 1 nummer te blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Is er een apparaat wat in staat is om 1 telefoonnummer te weigeren en de rest te accepteren. Een kennis van mij wordt door 1 tel. nummer regelmatig gebeld. Aansluiting is ISDN met, volgens mij, een QuatroVox centrale.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wanneer de beller kwaad wil, kan hij een dergelijke beveiliging uiteraard eenvoudig omzeilen met *31. Daarom denk ik niet dat een apparaat bij je kennis veel effect zal hebben tegen stalkers en dergelijke. Een betere optie is om even contact op te nemen met je telco, die bij herhaaldelijk misbruik stappen kan ondernemen tegen de beller. Waarschijnlijk kunnen zij telefoontjes vanaf dat nummer naar je kennis ook droppen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
als hij door dat nummer lastig gevallen wordt kan hij contact opnemen met KPN Klantenservice. Dan krijgt hij formulieren die hij/zij moet invullen en KPN benadert dan degene die hem/haar lastig valt.

Een nummer blokkeren kun je niet, je zou wel kunnen kiezen om het nummer toe te wijzen aan een poort waaraan geen toestel hangt of waaraan bijvoorbeeld het modem zit.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
het gaat bedrijfsmatig, dus de andere klanten moeten wel kunnen blijven bellen. Er schijnt toch echt iets op de markt te zijn

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 21:59
Met capimonitor kun je nummers blokkeren. Heel handig tooltje, je moet wel een CAPI 2.0 compliant ISDN kaart hebben en de PC 24/7 aan laten staan.

Een omzeiling met *31 of #31# ("nummer onbekend") is idd een probleem :)

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 26-02-2003 13:05 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat ook wel helpt is een tijdje je telefoon doorschakelen naar de politie, dit wil wel eens genoeg effect hebben dat de beller stopt met stalken.

Kpn _kan_ een nummer blokkeren, maar kan dit alleen op verzoek van de politie. Dan moet diegene dus aangifte doen van stalking, dit is de enige manier waarop dit mogelijk is.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

[Airwolf] schreef op 26 februari 2003 @ 13:33:
Wat ook wel helpt is een tijdje je telefoon doorschakelen naar de politie, dit wil wel eens genoeg effect hebben dat de beller stopt met stalken.
In zo'n geval word je zelf waarschijnlijk binnen een paar uur afgesloten. Volgens mij verschijnt dan sowieso het nummer van de doorschakelende lijn in de Caller ID informatie.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 26 februari 2003 @ 13:33:

Kpn _kan_ een nummer blokkeren, maar kan dit alleen op verzoek van de politie. Dan moet diegene dus aangifte doen van stalking, dit is de enige manier waarop dit mogelijk is.
Raar dat daar tussenkomst van de politie voor nodig is, niemand heeft er toch nadeel aan als jij een nummer blokkeert? :{

Misschien een oplossing voor het annoniem bellen probleem, dat annonieme beller OOK mee worden blokkeert? Desnoots met een bandje 'annonieme bellers worden niet geaccepteerd' oid.
TS is toch vast niet de enige met het probleem? :?

🌞🍃

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
intoxicated schreef op 26 February 2003 @ 13:41:
[...]
***knip*** Volgens mij verschijnt dan sowieso het nummer van de doorschakelende lijn in de Caller ID informatie.
inderdaad, bij ISDN zie je de doorschakeling in je scherm staan dus dat heeft niet veel zin.

[ Voor 12% gewijzigd door schwarzenegger op 26-02-2003 17:23 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Er zijn telefoontoestellen die dit kunnen. Wij hadden een Tiptel ISDN toestel waarmee je nummers kon blokkeren. Er werdt dan door het toestel opgenomen en onmiddelijk weer neergelegd. Automatisch. Wij hebben trouwens na een maand dat toestel gebruikt te hebben em weer ingeleverd bij de fabrikant omdat het een ontzettend gebruikersONVRIENDELIJK toestel was, en em ingeruild voor een KPN ISDN Toestel (een van de meer ge-avanceerde Sigmamodellen van ong €200 ofzo). Het KPN toestel heeft deze mogelijkheid niet trouwens, maar daar ging het ons ook niet om.... ik herrinnerde me alleen dat het Tiptel toestel dit wel kon.

Uiteraard werkt geen ENKEL apparaat als de bewuste persoon vanaf een geheim nummer belt, of *31 o.i.d. gebruikt..... in dat geval is de enige manier de politie inschakelen. KPN blokkeerd niet zomaar nummers omdat dit een veels te grote administratie zou zijn als iedereen gewoon maar een lijstje met personen aan wie ze een hekel hebben zouden kunnen indienen.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 21:59
capimonitor werkt echt perfect, de beller is zelfs poen kwijt omdat 'ie eerst aanneemt en dan ophangt >:) :+

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:53

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

doorschakelen naar 079-9876543-nummer voor "dit nr is niet in gebruik" wilt ook wel helpen. (niet bestaand nr.)

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Verwijderd

Maarja dan kunnen de klanten hem ook niet meer berijken :)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Je kan de KPN je nummer laten monitoren als je lastig gevallen word. Zij bellen de desbetreffende persoon op als ze er achter zijn wie het is. Daar is geen tussenkomst van plisie voor nodig :)
Pagina: 1