Toon posts:

TCP/IP detectie tijdens winnt!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers!
Ik ben op dit moment bezig met de installatie van windows nt 4.0 op een server.
Nu is de installatie in de fase gekomen waar waar hij de TCP/IP gaat configuren.
Probleem is nu dat hij al 3 kwartier op 4 voortgangstreepjes (!) blijft hangen. het zandlopertje is nog wel te bewegen.
onboard lan enabled 3com (3c980)
tyan thunder k7
dual mp 2000+ en 4 maal 256 ddr pc 2700.
Bios instellingen nagelopen, alles in orde.
Jumper settings nagelopen, alles ook in orde.

HEELLLUUPP :'(

heeft iemand een idee wat ik kan doen...ik kan dit niet skippen helaas en anders kan ik niet verder.

Alvast superbedankt 8)7

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Onboard LAN even uitschakelen en installatie afmaken.
Daarna even zoeken over al nieuwe drivers zijn voor dit apparaat en die installeren...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Windows nt verplicht mij om een netwerk adapter te installeren ook al is ie uitgeschakeld...
en ik kan de optie tcp/ip niet uitschakelen.
dus het blijft een wazig probleem

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 12:44:
Windows nt verplicht mij om een netwerk adapter te installeren ook al is ie uitgeschakeld...
en ik kan de optie tcp/ip niet uitschakelen.
dus het blijft een wazig probleem
Dan is het wel vaag jah.. En je laat de instellingen gewoon op de defaults staan?

Verwijderd

Topicstarter
jah dat doe ik jah.
ongeacht de lan is uitgeschakeld vraagt ie om een netwerk adapter. die MOET ik van win nt installeren anders wil ie niet verder...
dus als ik dan de goeie installeer (nieuwe drivers van 3com site) dan installeert ie hem maar geeft daarna de melding dat het apparaat niet aanwezig is.
vervolgens gaat ie toch tcp/ip configureren met als gevolg dat ie blijft hangen.
is de lan ingeschakeld dan geeft ie de melding van de afwezigheid van de lan adapter NIET.
Argh..
sowieso bedankt voor de snelle reactie trouwens!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Dus je doet een schone installatie van NT4 bergrijp ik maar met de nieuwe 3COM drivers?
Ik zou eerst eens de default drivers die op de CD can je mobo staan gebruiken denk ik voor de zekerheid. Miscchien dat de nieuwere drivers wel afhankelijkheden hebben met een bepaalde service pack van NT4 of zo...

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Installeer een zogenaamde 'Loopback' adapter en vervolg je installatie. Denk dat je dit MS Knowledgebase artikel wel interresant vind: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;123315 :)

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt voor de hulp!
ik heb op dit moment een realtek netwerk kaartje erin gedrukt en de tcp/ip configuratie vloog erdoorheen. waarschijnlijk toch iets niet in orde met de 3com onboard lan met winnt 4.0
eind goed al goed
Pagina: 1