[w2k] usb tbord en muis werken niet bij eerste bootup

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34

TF

bla bla

Topicstarter
ik heb een image gemaakt van een machine die een usb toetsenbord en muis heeft. Als ik het image nu bijvoorbeeld terug zet op de pc (of op een andere van hetzelfde type) dan werkt bij de eerste bootup het toetsenbord en muis niet.

ik moet dan de pc uitzetten (hard) en vervolgens opnieuw starten, dan werken ze wel weer (en blijven ze ook werken)

is dit een feature van windows 2000 of is het te verhelpen ? het is nml knap lastig als ik binnenkort 70 pc ga multicasten

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

staat het wel in je bios aan dat je toetsenbord en muis automatisch gedetecteerd worden.

Doe je een RIS installatie?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
mutsje schreef op 26 February 2003 @ 12:36:
staat het wel in je bios aan dat je toetsenbord en muis automatisch gedetecteerd worden.

Doe je een RIS installatie?
ja, want het zijn compaq evo usdt's en die hebben geen legacy poorten.
5xusb (4xrear 1xfront)

Ik ris via zis (novell zenworks imagings service)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

hier maken ze images met Ghost. Je moet ze in de Usb-poorten dichts bij de voedingsstekker inpluggen. de andere Usb-poorten worden pas later gedetecteerd.

[ Voor 6% gewijzigd door mutsje op 26-02-2003 13:39 ]

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

een idiote opmerking, maar misschien kan je proberen van na de bootup even de stekkers opnieuw in te pluggen ? (maar dat zal je zelf ook wel al geprobeert hebben...)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Flippy_00 schreef op 26 February 2003 @ 13:38:
een idiote opmerking, maar misschien kan je proberen van na de bootup even de stekkers opnieuw in te pluggen ? (maar dat zal je zelf ook wel al geprobeert hebben...)
heb het reeds geprobeerd, maar zoals ik al eerder zij, als je dat moet doen voor zeg 60 pc's dan kun je ze net zo goed allemaal nog langslopen om ze een keer uit en aan te zetten.

Het probleem is niet van levensbelang, maar was benieuwd of het op te lossen is

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

TF heb je mijn 2e reply niet gelezen. Wij hebben precies dezelfde desktops hier. Men maakt hier gebruik van Northon Ghost images en liep op zelfde probleem. De 2 usb poorten naast de power worden bij boot active. De andere 2 pas na laden OS.

greetz.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
mutsje schreef op 26 februari 2003 @ 14:01:
TF heb je mijn 2e reply niet gelezen. Wij hebben precies dezelfde desktops hier. Men maakt hier gebruik van Northon Ghost images en liep op zelfde probleem. De 2 usb poorten naast de power worden bij boot active. De andere 2 pas na laden OS.

greetz.
tnx ik ga het even proberen. Hoe weet jij deze info overinges. Want voordat ik het hier bracht heb ik over de compaq boeg gegooid, maar die konden mij niets zinnigs melden

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

;D een andere afdeling rolt deze modellen ook uit en een colega waar ik vaak contact mee heb die prutst net als mij net zolang totdat die erachter is.

Verwijderd

Heb je misschien SP3 geïnstalleerd? Bij mij gaf SP3 ook problemen met de detectie van USB-devices: ze werden pas weer gedetecteerd na un- en in-pluggen van de devices en dit bij elke boot (ook die USB-poorten bij de power hadden ditzelfde probleem).

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DrSmith.. Deze compaq machines hebben het specifieke probleem dat bij de bios start enkel de USB poorten naast de powerkabel geactiveerd worden. De andere twee worden pas aktief als het OS geladen is.
Pagina: 1