Het C&C Generals map build topic

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14
Aangezien C&C Generals nu een tijdje uit is en de eerste map build tutorials online komen leek het me leuk om een mapbuild topic te beginnen.

Dus mocht je beginnen met het maken van een map laat dan af en toe eens zien wat je hebt.
En natuurlijk kan je hier je vragen stellen over hoe bepaalde dingen moeten.
Na een tijdje is het de bedoeling dat wij hier een tutorial hebben ofzo :-)

Anyway om te beginnen kan je het beste met deze 2 beginnen:

http://www.cncden.com/worldbuilder/
Met deze ben ik zelf begonnen. Zeer duidelijke uitleg inclusief screenshots en de meest gebruikte dingen komen hier aan bod. Sosm moet je nog wel zelf zoeken maar het is errug goed te doen.

http://www.ea.com/downloa...c_generals/CCGWBpcMAN.pdf
En als 2e is er nog de officielle EAgames Worldbuilder tutorial in PDF formaat. Ook een goede tutorial met goede uitleg alleen geen plaatjes ter ondersteuning. gaat wel op alles heel diep in.

Hieronder komt dus een Faq te staan van veeeel gevraagde vragen en problem. Lees eerst goed de tutorials daar staat namelijk ook alles in.

1: Waar kan ik die Worldbuilder/Mapbuilder downloaden?
VERASSING!!! die zit in je generals map. Ea games was lief en gaf ons hem er gewoon bij :D

2: Hoe blend ik textures?
Inderdaad niet helemaal duidelijk. De tool die je hiervoor moet gebruiken is het dichte zwarte vierkantje. (naam komt strax). Paint een texture met de single of multi tile texture tool over je andere texture heen. En selecteer dan de tool en klik op wat je net getekend heb.

3: Mijn computer spelers bouwen niet als ik mijn map ga spelen :?
Lees eens goed over triggers/area triggers. Computer spelers hebben enige informatie nodig om aan de slag te kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door ErA op 26-02-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
Om maar even de eerste post te doen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rutgertje/Mapbuilder.JPG

Gemaakt met behulp van de tutorial van CNCden. Op de bodem van mijn rivier ligt dus steen en een beetje zand enzo. En het water stroomt als een rivier alleen niet de goede kant op. Het stroomt namelijk 45graden tegen de kant aan.

Dus:
Ik krijg mijn water niet doorzichtig. Iemand?
Ik wil mijn water 45 graden laten draaien en dus goed laten stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ow leuk,
ga maar eens aan de slag met die editor. :)
(helemaal vergeten dat die erbij zat)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

ErAdiCToR schreef op 26 February 2003 @ 12:54:
Om maar even de eerste post te doen:

[afbeelding]

Gemaakt met behulp van de tutorial van CNCden. Op de bodem van mijn rivier ligt dus steen en een beetje zand enzo. En het water stroomt als een rivier alleen niet de goede kant op. Het stroomt namelijk 45graden tegen de kant aan.

Dus:
Ik krijg mijn water niet doorzichtig. Iemand?
Ik wil mijn water 45 graden laten draaien en dus goed laten stromen.
hehe, kijk eens in de map.ini van alle oficiele mappen, daar staat gewoon in hoe je het water transparant kan maken., en heb je wel River aan geklikt bij water tool?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hmmmm... Ik zal als ik thuis kom ook ff met de map-editor gaan klooien :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
* anandus meldt zich! :)
Ik hoop dat dit een lekker uitgebreid topic wordt.
Ik zit helaas op mijn werk, dus ik kan helaas geen screenies oid posten.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin ook maar eens te kloten

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wheheheh ik ben ook al een hele tijd bezig met een map maar die is een beetje groot ... dikke stad ... daar moet je een zware PC voor hebbe dus maak ik maar ff een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
je kan wel een pic laten zien toch . Alles is welkom. We kunnen veel van elkaar leren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Ik wil wel maps gaan maken, maar die link naar cncden ligt er bij mij uit :?
en die van ea games vind ik niet zo toegankelijk.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ok ... maar hij werkt ook niet dus ... achjah ... ik blij dat je de objecten can copy/paste :D ... hier zijn ze

Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~aw.amahorseya/cnc03.jpg
Ghetto :D
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~aw.amahorseya/cnc02.jpg
Industrieterrein
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~aw.amahorseya/cnc01.jpg
Hotel + rest
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~aw.amahorseya/cnc00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Netjes... Het is alleen nog wat kaal om de gebouwen heen... :) Voor de rest: mooi man, ga zo door :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei .... hij doet het niet .... moet strax even die tutorial checken.... Mischien dat ik hem later dan nog kan laten werken. want hijs nu ook een beetje groot maarjah thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf maak ik geen maps voor generals maar ik wil gewoon fff een vraag stellen. Is het mogelijk om eigen objecten zoals; gebouwen, steen formaties, knooppunten van wegen etc in game te zetten?
Het zou dan echt topie zijn, aangezien iedereen wel eens de invasie op nederland zou willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is mogelijk maar dan moet je de textures enz zelf gaan veranderen en dat is nogal een werkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik bedoel, ik maak de euromast na (met texture offcourse) en importeer hem. Dus bestaat er een importeerder van max naar sage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
Me map is af. Hij is uber klein maar jah ik wilde gewoon even alles proberen. Er zit geluid in de bergen nog niet gehoord maar het zit er wel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rutgertje/RutgerMap.JPG

En als je hem persee wilt hebben is hier de map:
http://members.home.nl/rutgertje/bezig.rar

De maps moet je in je Generals profiel zetten. Meeste kans om te vinden heb je dus hier:

Mijn documenten\Command and Conquer Generals Data\Maps\bezig\ (dit is dus hoe het in elkaar moet steken)

Verwijderd

ErAdiCToR schreef op 26 February 2003 @ 22:31:
Me map is af. Hij is uber klein maar jah ik wilde gewoon even alles proberen. Er zit geluid in de bergen nog niet gehoord maar het zit er wel.

[afbeelding]

En als je hem persee wilt hebben is hier de map:
http://members.home.nl/rutgertje/bezig.rar

De maps moet je in je Generals profiel zetten. Meeste kans om te vinden heb je dus hier:

Mijn documenten\Command and Conquer Generals Data\Maps\bezig\ (dit is dus hoe het in elkaar moet steken)
Nice alleen mischien nog een bosje erbij ?
en wat meer huisjes voor de rest is ie a oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

zeker no chance dat die worldbuilder ergens seperate gedowned kan worden??? :?

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Hij staat bij mij in de C & C Generals map,maar ik weet niet of
die zomaar geshared mag worden,en of je dan nog meer nodig heb.

[ Voor 94% gewijzigd door MarElo op 02-03-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
EAP heeft de we niet apart gereleased. dus als je hem wil, zul je het spel moeten kopen/downloaden

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

wat een crap |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
Nee dat is niet crap dat is slim.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

alsof er geen voordelen zitten aan het gratis verstrekken van dedicated servers, mapbuilders en andere tools voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet je Infantary neer in de World Editor :?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

*meldt

Ook maar eens proberen .. ik gebruikte de editor van Yuri enzo ook .. maar zat een vervelende bug in .. ( alleen bij mij .. bij een maat van me niet) . als ik een infantrie unit neerzet dan krijg ik meteen een critical error :D ...

Generals is ook wel geinig .. dus ga de editor ook maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Vraagje, waar kan ik resources neerzetten? Ik kan ze niet vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
Resources zijn eigenlijk civilian buildings: Klik op [place object] (het knopje met 3 pijltjes in een hoek van totaal 90 graden). En blader dan dmv + naar: Civilian -> Structure -> Supplydock & Supply pilesmall & supplywarehouse (die laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wou mensen even attenderen op een mod die in de maak is. Het is de Blitzkrieg-mod.
Zelf weet ik er nog niet zoveel vanaf, en de officiele site is nog niet aangepast voor Generals (Blitzkrieg was een RA2-mod).
Maar binnenkort komt er meer info over.
Officiele Blitzkrieg-site
En hier een interview met een van de modders
Afbeeldingslocatie: http://planetcnc.com/features/interviews/smurfbizkit/screenshot01.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 05-03-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

ErAdiCToR schreef op 05 maart 2003 @ 15:05:
Resources zijn eigenlijk civilian buildings: Klik op [place object] (het knopje met 3 pijltjes in een hoek van totaal 90 graden). En blader dan dmv + naar: Civilian -> Structure -> Supplydock & Supply pilesmall & supplywarehouse (die laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd)
Thanks. Het werkt. Nu maar lekker rossen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
Ik dacht vermiddag. Laten we eens een map bouwen. Hieronder us een remake van een BF1942 map. Volgens mij is het wel een oké map om tegen elkaar te spelen. Ik zou zeggen download hem maar eens.

!! KLIK HIER OM DOWN TE LOOIEN !!

En als je het doet. Ik zit in #generals op irc.tweakers.net. Zeg eens of ie leuk is.

Niet speelbaar tegen computer. Computer zal stilstaan en uit neus vreten. Ik moet nog een uitzoeken wat dit is en zal dan een update posten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eia/El-Alamein3D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eia/El-AlameinTopDown.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door ErA op 12-03-2003 19:54 . Reden: downlooilink ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, gaaf El Alamein :D
Ik ben net ook bezig gegaan met mappen .. ga nu alleen ff uitzoeken hoe ik startpunten maak :?
Mapje is al aardig aan het vorderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
Startpunt: Waypoint tool pakken. Waypoint plaatsen, en dan als naam. Start_player1 (staat in pull down menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal ik ben al even bezig (aantal weken) met mapbouwen, wil nu gaan beginnen met scripten (alleen nog geen idee hoe :)) Ik probeerde een wagentje te laten rijden met als Waypoint Path Label: Carpath (zoals ik in een andere map had gezien) maar mijn vorige vorobeeld was gescript op een of andere manier. :'(

Ik wil graag wagentjes en ventjes laten bewegen in mijn map. Iemand nog een beter idee?

Owja je kan op je eigen map je signature achterlaten erg cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErAdiCToR schreef op 12 March 2003 @ 19:50:
Ik dacht vermiddag. Laten we eens een map bouwen. Hieronder us een remake van een BF1942 map. Volgens mij is het wel een oké map om tegen elkaar te spelen. Ik zou zeggen download hem maar eens.

!! KLIK HIER OM DOWN TE LOOIEN !!

En als je het doet. Ik zit in #generals op irc.tweakers.net. Zeg eens of ie leuk is.

Niet speelbaar tegen computer. Computer zal stilstaan en uit neus vreten. Ik moet nog een uitzoeken wat dit is en zal dan een update posten.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hallo het gaat hier over Command&Conquer Generals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 17:23:
Ja?
Het is toch ook een map voor Generals. Toevallig gebaseerd op een map van BF1942, maar dat maakt toch niet uit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik moet ook maar eens ff dat ding installen _0_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

uhm, hij heeft de map el alamein van bf1942 nagemaakt om in generals te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe je een vliegtuig moet laten vliegen? ik heb al vele dingen geprobeerd (scripts) op een berg. Het commando Station en Tunnel werkt niet bij auto's of bij vliegtuigen (erg vaag). En als we dan toch bezig zijn: De oversteekplaats van een unit over een spoorweg. Hoe zorg je ervoor dat de unit stopt voor de trein i.p.v overreden te worden?

weet iemand hoe dit moet?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een map gemaakt waarin na 20 seconde een 24 tal supply vliegtuigen over komen, en redelijk in het midden van e map elkaar allemaal kruisen :)
't is dus een map met 8 players en iedere player krijgt dus 3 vliegtuigen over zijn basis heen.
De bedoeling is nu alleen dat er van die supply crates uitkomen ... maar zodra ik een trigger field maak, waardoor een van de vliegtuigen komt en dan iets laat spawnen crasht het spel :(
als ik iets anders laat triggeren, zoals ik nu een text msg laat verschijnen, dan doet hij het wel, maar spawnen van een crate, op gronniveau of een mannetje bij een waypoint wil hij nog steeds niet doen :(
Ook reageert de computer player(s) ineens niet meer in een normale MP sessie :? ik heb skirmitsh player toegevoegd, ik team 1 en hij team 2 maar hij verdomt het om te gaan bouwen :(
iemand met veel ervaring die hier iets op weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 22:44:
Heeft iemand een idee hoe je een vliegtuig moet laten vliegen?
Ik heb gewoon vliegtuigen neergezet in de map, bijten de grens, van owner "civPlayer" en dan een script dat ze een waypath gaan volgen als mijn "trigger" is afgelopen, en das een counter met instelbare tijd.
Je moet voor iedere unit een aparte waypoin-path maken, beginnend op het punt waar je wilt dat hij zn route begint, en eindigend daar waar hij moet stoppen. En maak ze niet bi-directional want dan blijven ze rondjes vliegen :D

ohja, en voor zover ik weet moet je al je scripts in de civPlayer zetten, waarom weet ik ook niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx ik heb net mijn map af (helaas kan ik hem (nog) niet met jullie delen). Het is een 2 vs 2 map (kan ook 1vs1) met 1 railroad met station in het midden van een stad, allemaal bewegende mannetjes en wagentjes. Ook aan ieder zijde 2x2 oil drills(onvernietigbaar) en 2x3 supply pads. Ook in het midden van de stad 2 oil drils die je wel kan vernietigen :)

Alleen de ene helft heeft een vliegveld en een radar station en de andere helft is het 'bevolkte' gedeelte omdat ik mijn mannetjes niet over de railroad wil wagen. Ik heb overigens geprobeerd een lijnbus te maken maar dit lukt niet.

Als ik:
Tourbus1 follow Tourwaypoints
goto waypoint ###
Triggervelt op de waypoint
when tourbus 1 enters area ### stop unit

Ook al wat andere dingen geprobeerd maar die stomme bus blijft of stilstaan of hij rijdt in een keer door :|

tips zijn meer dan welkom!
Trouwens Hoe hou je die plane in de lucht? die van mij storten neer iedere keer (gaan verder op de grond) heeft dat te maken met die trigger? en kan dit ook met auto's? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 17:23:
[...]

Sorry :| ik dacht dat het een BF1942 map was omdat er een BF1942 plaatje bij zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 12:27:
thx ik heb net mijn map af (helaas kan ik hem (nog) niet met jullie delen). Het is een 2 vs 2 map (kan ook 1vs1) met 1 railroad met station in het midden van een stad, allemaal bewegende mannetjes en wagentjes. Ook aan ieder zijde 2x2 oil drills(onvernietigbaar) en 2x3 supply pads. Ook in het midden van de stad 2 oil drils die je wel kan vernietigen :)

Alleen de ene helft heeft een vliegveld en een radar station en de andere helft is het 'bevolkte' gedeelte omdat ik mijn mannetjes niet over de railroad wil wagen. Ik heb overigens geprobeerd een lijnbus te maken maar dit lukt niet.

Als ik:
Tourbus1 follow Tourwaypoints
goto waypoint ###
Triggervelt op de waypoint
when tourbus 1 enters area ### stop unit

Ook al wat andere dingen geprobeerd maar die stomme bus blijft of stilstaan of hij rijdt in een keer door :|

tips zijn meer dan welkom!
Trouwens Hoe hou je die plane in de lucht? die van mij storten neer iedere keer (gaan verder op de grond) heeft dat te maken met die trigger? en kan dit ook met auto's? :'(
Die vliegtuigen laat ik gewoon op een bepaalde hoogte beginnen en daar blijven ze voor zover ik weet :?

oh, en met die bus, das best simpel denk ik. je maakt gewoon 2 aparte triggers. het "stopveld" maak je gewoon het eindpunt. dan maak je een trigger dat hij een x seconde stilstaat daar (dus een counter laten lopen) en dan als de counter op 0 komt laat je het volgende script runnen: volgende waypath gaan volgen. zo kun je die bus dat iedere keer laten loopen.
(dus ipv 1 waypath, deel je het op in meerdere stukje en laat hem die achtereenvolgens doorlopen)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hé, ik heb een vraagje.

Ik ben bezig zelf een modje te maken, maar een ding lukt me maar niet.
Ik wil de stealthfighter een Daisycutter ( :P ) laten gooien. Wordt natuurlijk ook reteduur en duurt lang om te bouwen/reloaden.

Maar het lukt me maar niet. Het lukt wel om als detonationtype (ofzo) OCL_Daisycutterexplode te geven, maar dan zie je alleen het 'gas'. De bijbehorende schade wordt ook gedaan >:) , maar ik wil de volledige animatie hebben, want anders ziet degene die hem krijgt niet goed wat er gebeurd is (zijn opeens drie gebouwen weg :/ ).

Iemand een suggestie? :?

Oh, en de Chinezen hebben een (extra) mig die een nuke gooit, en de GLA, uiteraard, een bombtruck met een dirtynuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, nog een probleempje (en een kickje ;) ):
In de mod zit dus een speciale Chinese Mig, die een Nuke schiet.
Maar ik wil het 'available' maken door een promotie (net als de stealthfighter).
Maar om een of andere reden doet-ie het niet :(
Hier is de code in factionunit.ini:
code:
1
2
3
4
  Prerequisites
    Object                = ChinaAirfield
    Science = SCIENCE_Nukemig
  End

En hier is het deel in science.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Science SCIENCE_NukeMig
  PrerequisiteSciences = SCIENCE_CHINA SCIENCE_Rank1
  SciencePurchasePointCost = 1
  IsGrantable = Yes
  DisplayName = SCIENCE:ChinaNukeMig
  Description = CONTROLBAR:ToolTipChinaScienceNukeMig
End

Hier CommandButton.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
7
CommandButton Command_PurchaseScienceNukeMig
  Command           = PURCHASE_SCIENCE
  Science           = SCIENCE_NukeMig
  Object            = ChinaJetMIGNuke
  ButtonImage       = SNNukeLaunch
  ButtonBorderType  = UPGRADE ; Identifier for the User as to what kind of button this is
End

En de CommandSet.ini:
code:
1
2
3
4
5
CommandSet SCIENCE_CHINA_CommandSetRank1
  1 = Command_PurchaseScienceRedGuardTraining
  2 = Command_PurchaseScienceNukeMig
  3 = Command_PurchaseScienceNukeLauncher
END

Dit zou toch moeten werken, niet?
Heeft iemand suggesties? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, * anandus was een beetje stom..

Ik had Science_ArtilleryVeterancy vervangen door Science_NukeMig, maar de verwijzingen ernaar bij die Chinese ArtilleryGun laten staan |:(

Na het e.e.a gedelete te hebben loopt het als een trein..

Ik zal even laten zien wat ik nu heb:
Startcash=100.000
View@400
(Natuurlijk om makkelijk te testen :P )

USA:
* A10
Stealth With Fuel Air Bomb ~ Not Working Correctly
* Tomahawk Range Doubled
* Patriot Missiles Can Gain Experience
* Troop Crawler (Hovercraft) With 1 Officer, 2 Missileguys en 5 Rangers
* Officer
* Carpet Bombing

China:
* Normal Mig has more missiles
* Special Mig With Nuke
* Artillery Range Doubled
* Gattling Cuns Can Gain Experience
*Troop Crawler Has 1 Officer, 3 Tankhunters and 4 Soldiers
* Officer
Flamethrower Man ~ Not Working Correctly
* Napalm Strike

GLA:
Still needs to be done. Later :)
Verder ga ik de General Abilities nog veranderen, like so:
Afbeeldingslocatie: http://online.deezire.net/files/2_1047562954.jpg

More to come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kopier je niet gelijk alles van Deezire? Dan heb je ook de generaals er bij.
Voor de rest vind ik het maar een mod van niks. Kijk nieuwe units is leuk maar het moet wel handig zijn. Ik vind dat je C&c Generals best mag vergelijken met Red alert 2 (qua modding) . Er kan makkelijk units worden veranderd en ook de eigenschapen. Maar echt iets goed toevoegen? nee dat wordt niet gedaan (deezire dan uitgesloten) . Echter is hier ook niks mis mee maar dan moet de mod wel zo anders zijn dan het orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:15

Flexx

This side up

anandus schreef op 05 april 2003 @ 11:41:
[...]

Okee, * anandus was een beetje stom..

Ik had Science_ArtilleryVeterancy vervangen door Science_NukeMig, maar de verwijzingen ernaar bij die Chinese ArtilleryGun laten staan |:(

Na het e.e.a gedelete te hebben loopt het als een trein..

Ik zal even laten zien wat ik nu heb:

[...]

Verder ga ik de General Abilities nog veranderen, like so:
[afbeelding]

More to come!
Ik zie graag het eindresultaat van je Mod.
Ik zoek al een tijdje hoe je die Carpetbomb in multyplayer krijgt.
Ik hoop dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:53:
Waarom kopier je niet gelijk alles van Deezire? Dan heb je ook de generaals er bij.
Voor de rest vind ik het maar een mod van niks. Kijk nieuwe units is leuk maar het moet wel handig zijn. Ik vind dat je C&c Generals best mag vergelijken met Red alert 2 (qua modding) . Er kan makkelijk units worden veranderd en ook de eigenschapen. Maar echt iets goed toevoegen? nee dat wordt niet gedaan (deezire dan uitgesloten) . Echter is hier ook niks mis mee maar dan moet de mod wel zo anders zijn dan het orgineel.
Ten eerste: Het is mijn eerste mod, en om het te leren heb ik inderdaad naar anderen (onder andere Deezire en EvillJedi) moeten kijken. Zeker waar. En het begin is daar ook uitgekomen, onder andere ook omdat de meeste van de nieuwe dingen gewoon heel makkelijk erin te plaatsen zijn. Klopt. Heb je helemaal gelijk in.
Maar.. Ik begin nu dat 'taaltje' door te krijgen, en het begint nu te 'lopen' en te evolueren. Ik kan nu ook eigen dingen verzinnen, en erin plaatsen.
Zo heb ik het originele GLA-vliegtuig als nuke-bommenwerper voor de Chinezen gebruikt. En dat ben ik nog niet tegen gekomen, evenals de gattling-guns experience kunnen krijgen of dat zo'n Troopcrawler meerdere soorten ventjes heeft.. (Of ik heb nog niet goed gekeken ;) :P )
Het begint nu wél een echte eigen mod te worden :)
Maar ik moest ergens beginnen om het te leren, niet?

PS. Ik heb inderdaad ook een nieuw 'Promotie'-menu gemaakt. Al is de invulling wel helemaal zelf gedaan. Bijvoorbeeld dat je pas als 4-sterren generaal Superwapens kan bouwen, zodat je niet echt 'superwapen rushes' hebt, zoals dat nu een beetje is.

PPS. En over dat 'toevoegen'.. Ik probeer het juist zodanig te doen dat de gameplay er beter van wordt. 23 nieuwe units erbij per zijde is leuk, maar het moet ook speelbaar zijn. Het feit dat je pas verderop in het spel met groffe wapens kan gooien, en het feit dat artillery attackrange verdubbelt is (En níet het zicht), zorgt zeker voor meer tactische gameplay, imho. En ik probeer vooral rekening te houden met de gameplay...

/Update
Startcash=100.000
View@400
(Natuurlijk om makkelijk te testen )

USA:
* A10
Stealth With Fuel Air Bomb ~ Not Working Correctly
* Tomahawk Range Doubled
* Patriot Missiles Can Gain Experience
* Troop Crawler (Hovercraft) With 1 Officer, 2 Missileguys en 5 Rangers
* Officer
* Carpet Bombing
* AWACS voor meer intelligence
* Mobile Gap Generator
* Chinook With Rangers/Pathfinders At War Factory
* Pathfinder Buildable With Strategy Center
* General Ability Menu Changed

China:
* Normal Mig has more missiles
* Special Mig With Nuke
* Artillery Range Doubled
* Gattling Cuns Can Gain Experience
*Troop Crawler Has 1 Officer, 3 Tankhunters and 4 Soldiers
* Officer
Flamethrower Man ~ Not Working Correctly
* Napalm Strike (11 Migs)
* Scout Mig (Maybe Being replaced by Advanced Radar)
* Mobile Gap Generator
* EMP-Bomb Also Kills All Drivers Of The Vehicle (Like The GLA-Sniper Guy)
* Generator Ability Menu Changed

GLA:
Still needs to be done. Later
En ben zelf een beetje begonnen met modelling.. Pittig :/

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 08-04-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe maak je dat allemaal hele nieuwe tanks enzo?
Pagina: 1