Toon posts:

[Bekabeling] Lexom of Siemon ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zit hier een vreselijk kwade netwerkbeheerder een bericht te typen. Men heeft hier weer eens gekozen voor het goedkoopste product en niet voor kwaliteit. Ik wilde graaf Avaya bekabeling omdat zij een zeer ruime marge op de CAT6 specs hebben. Wij zijn uiteraard weer niet belangrijk genoeg en krijgen nu de keus uit Siemon bekabeling of Lexcom bekabeling. Iemand ervaring(en) met een van beiden ? Nog nooit van deze bekabeling (zooi) gehoord. Specs zeggen ook niet veel. Google en Internet geven geen exacte info

Verwijderd

Ik ken beide merken niet, maar waar wordt de bekabeling precies voor gebruikt? Komen ze vast te liggen in het plafond, naar wandcontactdoosjes? En welke snelheden worden er gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt de bekabeling van onze 3 hoofdkantoren. Data en telefonie op een bekabelingsconcept. Ik heb documentatie gekregen en tot nu toe spreekt siemon me het meeste aan. (eigenlijk toch liever Avaya maar ja)

Snelheden zijn op dit moment 10MB HD Ethernet of Fast Ethernet. Nu alleen nog 1GB Ethernet over fiber, in toekomst wellicht ook over UTP. In de Toekomst misschien ook 10GB over fiber.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zal er niet veel aan hebben, maar toch ff wat linkjes :P

google groups : siemon+cable
google groups : lexcom+cable

Tijd voor een nieuwe sig..