[WinXP+IE6] Explorer Crasht

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:29
Telkens als ik met Windows XP op internet ga, crasht na verloop van tijd (vooral bij het scrollen) de hele internet explorer. Ik heb geen flauw idee hoe het is gekomen.

Dit is echter niet het hele probleem. Het probleem begon maandag. Windows startte helemaal niet meer op en ik kon met geen mogelijkheid Windows installeren. Data corrupties die optraden. Beschadigde bestanden enzo. Dezelfde CD deed het op een andere pc wel dus dat was het probleem niet.

Diagnosich hulpprogramma van Maxtor er over heen fluiten vind geen fouten. Alle tests gaan goed. Op beide schijven. Toch kon ik geen windows installeren. I heb toen wanhopig write disc with zeros gedaan op beide schijven. Pas toen dat klaar was kon ik Windows installeren. Nu zit ik dus met het probleem dat de explorer steeds crasht. Er worden geen bad sectors weergegeven.

Ik weet het niet meer, ik vermoed dat dit meer een software probleem is als een hardware probleem maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Any help is welcome!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Lijkt mij meer een hardware probleem eigenlijk. Misschien tot te schijven. En je geheugen is misschien ook niet helemaal goed meer. Omdat je IE opstart en je pc crasht. Word je geheugen ff aangesproken en je proc.
Dus ik zou dat ook ff checken. :)

Verwijderd

LinuxUser schreef op 26 februari 2003 @ 11:50:
Telkens als ik met Windows XP op internet ga, crasht na verloop van tijd (vooral bij het scrollen) de hele internet explorer. Ik heb geen flauw idee hoe het is gekomen.
OK. Hoe crasht ie? Loopt hij compleet vast, sluit hij zich vanzelf af, geeft hij nog eventuele foutmeldingen? Krijg je BSOD's, en zo ja, wat staat daar op?
Dit is echter niet het hele probleem. Het probleem begon maandag. Windows startte helemaal niet meer op en ik kon met geen mogelijkheid Windows installeren.
Weer dezelfde vraag als hierboven, hoe crasht hij?
Diagnosich hulpprogramma van Maxtor er over heen fluiten vind geen fouten. Alle tests gaan goed. Op beide schijven. Toch kon ik geen windows installeren.
Heb je het geheugen ook al een keer getest met Memtest?

Verwijderd

idd, lijkt erg veel op een geheugen probleem, misschien even zoeken naar een diagnostic programma voor je geheugen. ff checken of de boel goed werkt.

• LollieStick
De installatie crashes waren als gevolg dat het systeem helemaal niets meer deed. Alsof er wat op de achtergrond crashte maar daar geen fout van gaf. Pas na enkele uren kwam er een fout met betrekking tot een leesfout van de hardeschijf.

Als IE crasht, crasht niet het hele systeem. Enkel Internet Explorer blijft zo staan zoals het staat en kan er niets meer mee. Afsluiten gaat met moeite (bericht program is not responding).

Ik ga nog even een memtest doen

• LollieStick
memtest resultaten --> 1470 errors :'(

Verwijderd

LinuxUser schreef op 26 februari 2003 @ 12:36:
memtest resultaten --> 1470 errors :'(
Dat wordt dus zo snel mogelijk het geheugen vervangen. Heb je er laatst nog extra geheugen in geplaatst? Zo ja, haal dit er weer eens uit en doe die test dan nog eens een keer met het overige geheugen wat er nog in zit. Ga gewoon af welk geheugen nog goed is, en welke niet.

Overigens (ik wil niet vervelend zijn) maar wil je gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop als je nog iets aan je bericht hebt toe te voegen? Bedankt.

• LollieStick
Sorry voor de kick. Ik heb geen geheugen toegevoegd en ben niet in de computer bezig geweest. Het kwam zo maar uit het niets vallen.

Het geheugen is van het merk Samsung en is een DDR333 512 MB reepje. Er zit nog garantie op dus ik ga het gewoon omruilen. (het is 1 reep)

Bedankt voor de tips.

Verwijderd

LinuxUser schreef op 26 February 2003 @ 12:58:
Het geheugen is van het merk Samsung en is een DDR333 512 MB reepje. Er zit nog garantie op dus ik ga het gewoon omruilen. (het is 1 reep)
Doe dat. Laat je nog wel even weten of het daarmee opgelost is?

• LollieStick
Ik heb het geheugen even in een andere bak gehangen en daar gaf het geen problemen. Heb het nu weer terug gezet en nu is het hier ook opgelost. Wat het probleem nu was weet ik dus nog niet. Het werkt in ieder geval wel weer.

Verwijderd

LinuxUser schreef op 26 February 2003 @ 15:43:
Ik heb het geheugen even in een andere bak gehangen en daar gaf het geen problemen. Heb het nu weer terug gezet en nu is het hier ook opgelost. Wat het probleem nu was weet ik dus nog niet. Het werkt in ieder geval wel weer.
Heb je ook alweer Memtest gedraait dan?

• LollieStick
Ja, op beide pc's werden geen fouten meer gevonden :?

[ Voor 38% gewijzigd door LollieStick op 27-02-2003 02:39 ]

Pagina: 1