[Nieuws]Geruchten op de FP (chello)

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
nieuws: Geruchten over nieuwe abonnementsvorm Chello - Update
Het gaat mij het meeste om dit bericht dus.

Het is namelijk al het geval dat hier al sinds zaterdag een topic over loopt in IT:
Chello Plus Nieuwe Verbinding
En in dit topic is het toch eigenlijk wel duidelijk geworden dat het een grote hoax is, dus het lijkt me dat er toch wel iets meer onderzoek had mogen worden verricht voordat het op de FP werd gezet. :)

Het lijkt er nu namelijk (vanuit mijn ogen) heel erg op dat het voor waar wordt aangenomen omdat het ook op een andere pagina vermeld is.

edit:

Sorry, voor de topictitel :>

[ Voor 5% gewijzigd door Attilla op 26-02-2003 11:31 ]

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Even aangekaart in de crewforumpjes ;).

[ Voor 49% gewijzigd door Kjev op 26-02-2003 11:50 ]

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
eensch met [Airwolf]

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Don't shoot the messenger :o ;(

/me heeft de genoemde topics niet meegekregen ;)

• Attilla
Mr.Blonde schreef op 26 February 2003 @ 11:49:
Don't shoot the messenger :o ;(

/me heeft de genoemde topics niet meegekregen ;)
Naja goed dat is dus precies wat ik bedoel. :)
Niks tegen jou persoonlijk uiteraard, maar meer om het feit hoe het hier in het algemeen mee om wordt gegaan.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
[Airwolf] schreef op 26 februari 2003 @ 12:16:
[...]
Naja goed dat is dus precies wat ik bedoel. :)
Niks tegen jou persoonlijk uiteraard, maar meer om het feit hoe het hier in het algemeen mee om wordt gegaan.
Wat bedoel je precies met dat laatste? Hoe wij omgaan met geruchten of dat nieuwscrew niet GoT afstruint op mogelijke topics over een nieuwsitem? In het eerste geval zie ik geen wezenlijke problemen, zolang er in voorkomende gevallen maar duidelijk vermeld wordt dat het om geruchten gaat en de info met een korrel zout of slag om de arm genomen moet worden. In het tweede geval is het antwoord simpel; de nieuwscrew gaat niet bij ieder bericht het forum afstruinen of er een topicje over loopt, en beoordelen wat daar allemaal over geschreven of geroepen wordt; daar is in praktisch opzicht geen beginnen aan.

Toen ik het desbetreffende topic op het forum daarnet doorlas, bleek imho nog niet dat er vast is komen te staan dat het een hoax is. Het is ook niet uitgesloten. Als je het nieuwsbericht goed leest zie je meerdere malen vermeld staan dat het slechts om geruchten gaat, en dat het niet-officiële gegevens zijn. Wat klopt daar dan niet aan?

Gezien de reacties lijken de meeste lezers me het bericht niet klakkeloos als officeel en bewezen waar te beschouwen, maar met elkaar in discussie te gaan over de plausibileit ervan. Lijkt me prima, of het nu straks alsnog op (een kern van) waarheid blijkt te berusten of dat het een hoax of 1 aprilgrap zal blijken te zijn :+ .

Update: Ik heb inmiddels contact gehad met UPC, en het nieuwsbericht aangepast. Lees daar maar verder :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Cookie op 26-02-2003 14:18 ]

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In het topic in IT worden ook geen 'bewijzen' gelevert dat het een hoax zou zijn. Ikzelf, en een aantal andere zetten wel een aantal vraagtekens bij het eventuele nieuwe abbo, hoe het Chello netwerk dat aan zou kunnen. Voor de rest heb ikzelf (en andere) in dat topic het nieuwe abbo de grond in geboord maar verder niet argumenten vertelt waarom het wel een hoax zou zijn.
Het enige echte argument wat ook meerdere keren is gepost, is dat Chelloo.com geen Chello.com is en daarom een hoax zou zijn, maar dit is uiteraard geen een achterlijk argument, zie daarop de reactie van Pilletje, eigenaar/oprichter van Chelloo.com:
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 16:09:
Ik geef toe dat ik misschien iets te vroeg ben gekomen met dit bericht aangezien er nog zo weinig bekend is, maar dat het komt is zeker. Of je dat wel of niet gelooft moet je natuurlijk zelf weten.

Knap hoor... een who is op chelloo.com laten uitvoeren. |:( Sjeez!!!!!! Ik had je ook zo al kunnen vertellen dat dit geen officieele chello site is. Dat zie je toch ook aan de naam? "chello underground"?

Wat me wel mateloos irriteerde zijn de domme opmerkingen over spam enzo.. dat mensen gaan uitzoeken dat het php script niet van chello is. Nee dat klopt ook! Wij verzamelen de gegevens, en geven die door aan chello. Dat noemen ze ook wel "affiliate sites".
Ik heb die site nu al jaren, en op dezelfde manier "verkopen" we ook gewone chello abonnementen. Ja, ik heb dus een contact persoon bij chello.

Nogmaals, dat je het niet gelooft kan ik echt heel goed begrijpen.. maar ga dan aub geen onzin uitkramen dat de persoonlijke gegevens voor spam worden gebruikt, of dat het allemaal fake is. 8)7

Wat mij betreft mag dit topic gigantisch gelocked worden.. :|
Daarmee is het enige argument dat het zeker een hoax is, te niet gedaan.

Wat het nu dus is (voor de update): Gewoon een vaag bericht of gurucht over een nieuw abbo van Chello en dat is duidelijk in de newspost naar voren gekomen.
Na de update van het nieuwsbericht is het gewoon een duidelijk nieuwsbericht, niet qua waardes over snelheid misschien, maar wel dat er wat aan gaat komen. :)

Ik ben overigens wel benieuwd hoe testscase in contact is gekomen Chello en dan nog wel iemand die iest van Chello weet, dat is mij nog nooit gelukt :D

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 26-02-2003 14:48 ]

🌞🍃

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
DataBeest schreef op 26 February 2003 @ 14:39:

Ik ben overigens wel benieuwd hoe testscase in contact is gekomen Chello en dan nog wel iemand die iest van Chello weet, dat is mij nog nooit gelukt :D

Gewoon via de draadjes van KPN in ieder geval, niet via de kabel van UPC Telefonie ;) .

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Netjes gedaan die update!

• Attilla
testcase schreef op 26 February 2003 @ 14:16:

[...]
Wat bedoel je precies met dat laatste?
Ik had het alleen over het bericht zelf, dus alleen over dit specefiek bericht hoor. Niet over andere berichten op de FP, zeker niet hoor. Die zijn uitmuntend, het kwam bij dit bericht meer als een bekendmaking over dan een gerucht, maar dat is nu helemaal goed gemaakt.

Verder is het nieuws op de fp perfect hoor (zou in sommige gevallen wel eens wat sneller mogen, maar dat is iets aparts ;))

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 27 February 2003 @ 14:01:
Niet over andere berichten op de FP, zeker niet hoor. Die zijn uitmuntend, het
...
Verder is het nieuws op de fp perfect hoor
Slijm kwijl druip slik :X

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Pilletje: beetje een nutteloze kick en flame, was niet nodig geweest.

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1