Ik heb een systeem waarop een aantal keer dezelfde applicatie draait (Console Apps) met als enige onderscheid de commandline parameters.
Nu moet ik een soort shell gaan schrijven die het mogelijk maakt om zo'n console applicatie te stoppen of te starten. Maar aangezien ik wel de juiste applicatie wil stoppen zal ik ze moeten kunnen onderscheiden.
Na wat zoeken ben ik eens gaan kijken naar System.Diagnostics.Process.
Het is me nu dus gelukt om de applicatie te starten dmv:
Process.Start("d:\app.exe", "d:\param.txt");
Als ik vervolgens met een foreach door Process.GetProcesses() door de processen heen wandel geeft de applicatie keurig 'd:\param.txt' bij StartInfo.Arguments
Maar nu het probleem.
Als ik de console applicatie vanaf de commandline start (dus: d:\>app.exe d:\param.txt) en ik loop daarna door de lijst met processen, dan is StartInfo.Arguments voor mijn process een lege string.
Weet iemand waarom ik in dat geval mijn commandline parameters niet krijg?
Of een andere manier om te bereiken wat ik wil?
Nu moet ik een soort shell gaan schrijven die het mogelijk maakt om zo'n console applicatie te stoppen of te starten. Maar aangezien ik wel de juiste applicatie wil stoppen zal ik ze moeten kunnen onderscheiden.
Na wat zoeken ben ik eens gaan kijken naar System.Diagnostics.Process.
Het is me nu dus gelukt om de applicatie te starten dmv:
Process.Start("d:\app.exe", "d:\param.txt");
Als ik vervolgens met een foreach door Process.GetProcesses() door de processen heen wandel geeft de applicatie keurig 'd:\param.txt' bij StartInfo.Arguments
Maar nu het probleem.
Als ik de console applicatie vanaf de commandline start (dus: d:\>app.exe d:\param.txt) en ik loop daarna door de lijst met processen, dan is StartInfo.Arguments voor mijn process een lege string.
Weet iemand waarom ik in dat geval mijn commandline parameters niet krijg?
Of een andere manier om te bereiken wat ik wil?
No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.