Toon posts:

[hd] hij is 'zomaar' traag geworden?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een hardeschijf van 40 gig(van mijn broer die het voor school(ICT opleiding @ ROC))gebruikt. Als ik het er uit haal en alleen de vaste in laat zitten dan werkt de computer gewoon normaal. Maar zodra ik het in doe en windows op start dan doetie heel erg lang over om op te starten en als ik in windows ben dan loopt het voor geen meter. IK had een tijdje stuk of 12 films op gezet en toen werd het zo langzaam, maar nu zijn de films weg en hij is nog steeds langzaam, dus daar zal het niet aan liggen denk ik. Omdat hij het ook voor school gebruikt zit er dus ook windows op(ik geloof 2000) en het is verdeeld in 3 partities. Ik draai zelf win xp prof. en de fromat van de file system van de hd is fat32, dus hij herkent maar 32gig. Mijn broer heeft hem ook een paar keer op school uit geprobeerd en daar was het ook zo langzaam. De model nummer is 6L040J2. Had ook op de site van maxtor naar een oplossing gezocht maar vond niks :(. Bij opstarten van windows komt ook elke keer de scandisk te voorschijn, die ook niet door gaat, hij zegt nl. : Error writing output log ofzo... :? eerst deed het wel. Formateren heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 10:56 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Maxtor schijf zeg je? Ik zou die MaxBlast Diagnostic tool (te plukken op www.maxtor.com) er eens over heen halen eigenlijk... Heb je dat al geprobeerd?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)

Heb je de tips/suggesties daarin al doorgenomen?

Verwijderd

dus je haalt die schijf eruit, en laat alleen de vaste in zitten..............jaja
maar zodra je het doet en windows opstart doetie heel erg lang over............
tja, hier kan niemand iets mee, wat wil je nu precies weten van ons? waarom deze schijf traag is???? met de info die je ons geeft?????
gaat niet lukken.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb etzelfde met een 10Gb Maxtor disk gehad.
heb et getest met MaxBlast, die een Smart Error aangaf.
die schijf bleek toen helemaal naar zijn grootje te zijn.

denk dat dat ook hier van toepassing is, dus probeer ff die Maxtor diagnostic tool (MaxBlast).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb tool van maxtor gebuikt en dit zijn de resultaten:

-This drive has failed one or more tests. If you do not have a recent backup of the date, please do so now if possible. You may attempt to repair the drive using the advanced tests or you may. Contact maxtor service and support. Make sure you tell the customer service representative that the diagnostic software reported the following error code: 362R03
-bij Basic Quick (90sec) test gaf hij bij Run SMART selftest dezelfde fout maar de code was deze keer 362S57.
-Ook bij BIOS extention Support ging het fout.
Hij is ook niet zo erg oud, want in augustus was hij gekocht door zijn school.

Ik heb ook in de FAQ gekeken(voor dat ik de topic startte), maar ik vond geen oplossing.

tony_montana666 volgens mij heb je niet goed gelezen. De vraag staat in de titel. Nogmaals: is hij zomaar langzaam geworden of ligt het aan de films die ik er op had gedaan???? Het is een hd die je er uit kan halen, ik weet niet of je dat extern noemt maar het is in die buurt en ik gebruik het als extraatje, maar mijn broer gebuikt het op school als een vaste(er zit windows op).

thnx nog voor de reacites...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Duidelijk een gaar HDD. Inruilen ermee, we kunnen verder niks voor je doen.

Omdat je dit eigenlijk al zélf op had kunnen lossen door even de FAQ te raadplegen: dicht. Het staat gewoon onder "mijn hdd doet vaag, is/gaat het nu kapot?" beschreven dat je de HDD even had kunnen checken. Laat dit een les zijn om de volgende keer eerst zélf goed vooronderzoek te verrichten eer je een topic opent.

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.