Toon posts:

Linux Ov518 Drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een Philips webcam met de ov518 chipset.... Nu moet ik deze drivers voor mijn webcam gebruiken: http://alpha.dyndns.org/ov511/. Ik had ze een hele tijd geleden geprobeerd maar toen werkte ze nog niet goed. Nu zijn we al weer een jaar verder en d'r is zelfs color support voor mijn webcam... Maar nu probeer ik een aantal modules aan de kernel toe te voegen. Maar ik krijg een foutmelding als ik depmod -a draai:

root@slck:/usr/src/linux# depmod -ae
depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/media/video/bttv.o
depmod: mod_firmware_load_R39e3dd23

Nu heb ik gekeken bij de kernel help welke modules bttv nodig heeft en die heb ik er ook in gecompileerd. Google geeft mij een 2 wazige pagina's in een andere Taal die ik niet kan lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 10:37 ]

Verwijderd

Het enige wat ik heb kunnen vinden (met een grep -ri "mod_firmware" /usr/src/linux/*) is dat je sound_core moet hebben. Probeer je kernel te recompilen met zowel de bttv en de sound_core modules (of statisch in de kernel), en zie of de error weggaat. Sowiso is het aan te raden om je kernel van scratch te recompilen als je unresolved symbols hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het werkt weer.