ThreeDegrees

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sinds vandaag is de Beta van Microsoft's ThreeDegrees gereleased.
Een soort van MSN, maar dan voor groepen en peer-to-peer, waarbij je bv samen muziek kunt luisteren. Het is een van de eerste grote applicaties die alleen op IPv6 draait.
Here’s how the software works. You invite friends to form a posse of up to 10 participants. Representing the group on your desktop will be a colorful image, either one from a set provided by the software or something one of the group has produced. (It could even be a digital photo.) If you’re online—and since threedegrees assumes you have broadband, you’re probably online all the time—you give your friends a holler simply by sending the equivalent of an instant message. Everyone in the group will see it. If you want to send them a digital photo, you simply drag it over the icon and it shows up on everyone’s computer. Then there are “winks”: small animations that you trigger to run on everyone’s screen. Some of the standards include big lips smacking a kiss or a heavyset cartoon character who drops trou and cuts the cheese. (Sending these to oldsters might cause a NetGen gap.)
The most ambitious feature is called musicmix, an online equivalent of a pajama party where people take turns playing deejay. Each group member contributes favorite tunes into a shared playlist, displayed on a dashboard with a customized “skin,” and everyone listens together. A click from any participant can choose a new song.
Een review is te vinden:

http://www.msnbc.com/news/873455.asp?cp1=1

De beta is te downloaden van hun website:

http://www.threedegrees.com/
(Er is ook een shockwave demo beschikbaar:
http://www.msnbc.com/modu...hree_degrees/3degrees.asp)

Het is helaas alleen voor Windows XP. (Ik draai Windows 2000, dus heb ook geen screenies)
Gezien het nog al een doorbraak is, en van Microsoft, leek het me wel geschikt hier een topic voor aan te maken, en de software is NET uit - waar iedereen op gewacht heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

Humm , je hebt ook Service pack 1 nodig , en dat heb ik niet (vanwege bepaalde redenen ;) )
jammer.....

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 11:02

Blauw

De Schreeuw

Ik vraag me af met welke mensen ik dit in godsnaam zou willen doen eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

nofi: Volgens mij is dit gewoon weer een poging van microsoft om een voet tussen de deur te krijgen, en zo ook mee te kunnen snoepen in de P2P markt. Bovendien motiveren ze zo de MSN sletjes om XP te gaan draaien.
Ik denk niet dat het echt zo'n grote doorbraak gaat worden als je suggereert. Groeps-messaging kan al langer, en filesharing via internet ook.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

inderdaad , maargoed , je hebt dus win xp nodig en dat is al een slechte zaak , want niet iedereen heeft of kan xp draaien... best wel dom van ms imo.....
en dan de service pack requirement..... stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het draait op alleen OP ipv6 vandaar dat je XP volgens mij nodig hebt. (het zit standaard in XP toch, en nog niet in w2000/98?) En omdat het IPV6 is, is het wel de eerste grote gebruikers applicatie die er op grote schaal gebruik van maakt!

Het is voor jongeren bedoelt, je kunt dus ook -en das wel geinig- een gedeelte playlist maken, dus als ik een mp3 op mijn computer er in sleep, hoor jij dat nummer automatisch ook op jouw computer (streaming).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

sja , wel jammer dat het alleen op XP draait.
En vaag dat je Service Pack 1 nodig hebt , volgens mij willen ze zo ook checken of je een legale versie hebt van XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paar screenies:

http://neowin.net/comments.php?category=main&id=9502

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

mooie kruisjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
flexje schreef op 26 February 2003 @ 11:14:
En vaag dat je Service Pack 1 nodig hebt ,
Toch geven ze wel degelijk een verklaring:
Why do I need Windows XP?
3° uses new peer networking technology that is only available on Microsoft Windows® XP Service Pack 1.
volgens mij willen ze zo ook checken of je een legale versie hebt van XP
Lijkt me wat vergezocht.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

mja , service pack 1 gelijk helemaal installeren lijkt me dan toch niet nodig? je kan dan toch alleen de nieuwe peer networking technology downloaden ipv heel sp1 ?

En waarom is die alleen beschikbaar in sp1? Ze hadden het ook apart moeten uitgeven dan...

Verwijderd

Topicstarter
*kick* Niemand die het al geinstalleerd en werkend heeft?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:34

Bezulba

Formerly known as Eendje

flexje schreef op 26 februari 2003 @ 11:14:
En vaag dat je Service Pack 1 nodig hebt , volgens mij willen ze zo ook checken of je een legale versie hebt van XP
tjah elk beetje computerkenend persoon weet dat ie altijd up 2 date moet zijn met patches en servicepacks... dat jij of iemand anders dat niet bent omdat je een ali-versie van winxp heb..... is dat dan zo stom van ms om ervoor te zorgen dat je voor hun nieuwe dingen sp1 nodig heb?

blup

Verwijderd

flexje schreef op 26 February 2003 @ 11:14:
Dat weet ik niet, maar waarom is dat erg ? Zou slechts vervelend zijn als je een illegale versie hebt. Maar daar kies je zelf voor.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:34

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik vraag me inderdaad af of er iets zou gebeuren, als je een illegale versie van windows zou hebben. Zou het zo vergezocht zijn, dat theedegrees daar op een of andere manier op zou checken, en dat die info dan doorgestuurd wordt naar Microsoft, met ip-adres ofzo? :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Wat is nou eigenlijk echt het voordeel van dit boven bijvoorbeeld msn of icq?

Als ik zo levensecht met mijn vrienden wil praten kan ik ze toch ook gewoon opbellen en vragen of ze even langskomen? :+

• blackd
  • Niet online
gday schreef op 27 February 2003 @ 17:16:
en dat die info dan doorgestuurd wordt naar Microsoft, met ip-adres ofzo? :)

Moet je eens opletten wat er gebeurt als dat laatste niet gebeurt...

Nee, het is pas gevaarlijk als ze 't IP adres opslaan, en bij je provider je adresgegevens mogen navragen, adhv je IP adres.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

blackd schreef op 27 February 2003 @ 17:20:

[...]

Moet je eens opletten wat er gebeurt als dat laatste niet gebeurt...
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? :)
Nee, het is pas gevaarlijk als ze 't IP adres opslaan, en bij je provider je adresgegevens mogen navragen, adhv je IP adres.
Dat begrijp ik ja, maar ik zie niet in de privacy statement staan dat ze die informatie niet opslaan?

• blackd
  • Niet online
gday schreef op 27 February 2003 @ 17:28:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? :)
Bij elk contact met een server (of dat nou de download van een Service Pack is, of een Windows Update) wordt je IP adres meegezonden. Wordt ook opgeslagen in de logfiles van de webserver.

Wat ik bedoelde met 'het wordt pas echt erg..' was enkel een extreem voorbeeld hoe het absoluut niet zou moeten zijn.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

blackd schreef op 27 February 2003 @ 17:32:
[...]

Bij elk contact met een server (of dat nou de download van een Service Pack is, of een Windows Update, wordt je IP adres meegezonden. Wordt ook opgeslagen in de logfiles van de webserver.

Wat ik bedoelde met 'het wordt pas echt erg..' was enkel een extreem voorbeeld hoe het absoluut niet zou moeten zijn.
Ah, ik snap wat je bedoelt ja. Ik dacht zelf ook al dat het op zich makkelijker zou zijn om dat via Windows Update te doen, maar ik blijf het een beetje akelig vinden :).

Toch deze week es 'n officiele versie bestellen via surfspot ;).

• SCiENTiST
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 18:03
ik heb winxp sp1, maar ik kan het niet installeren. hij wil die Q810007 hebben, en ik heb geen beta-id of ms guest id o.i.d. voor the betaplace?
weet iemand hier iets meer vanaf?

edit:
inmiddels lukt het al, ik gebruikte crazy browser ipv internet explorer en daarin krijg je dat help-venster niet goed te zien

[ Voor 29% gewijzigd door SCiENTiST op 27-02-2003 18:07 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Scientist schreef op 27 februari 2003 @ 18:02:
ik heb winxp sp1, maar ik kan het niet installeren. hij wil die Q810007 hebben, en ik heb geen beta-id of ms guest id o.i.d. voor the betaplace?
weet iemand hier iets meer vanaf?

edit:
inmiddels lukt het al, ik gebruikte crazy browser ipv internet explorer en daarin krijg je dat help-venster niet goed te zien
Je moet toch een mailtje krijgen met die info, of niet? Ik heb nog geen mailtje, na pakweg een half uur. Wanneer zou je dat help-venster moeten krijgen trouwens?

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wat een zooi zeg! Ik heb nog steeds geen mail gehad, dus ik dacht: laat ik nu eens met een ander adres registreren.

Nopes, weer geen email!! BAH! :( :(

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Bij mij lukte het allemaal (ik had wel al een betaplace account) maar ik heb winxp nederlands :(

If you can't beat them, try harder

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nou, ik vraag me dus echt af hoe ik in godsnaam een betaplace account kan nemen, als ik die shit nooit toegemaild krijg? :)

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18
hmm, van wie heeft Microsoft dit weer??? Juist: Apple... as usual ;).

http://www.apple.com/macosx/jaguar/rendezvous.html

Apple heeft net zoiets sinds september 2002 in de nieuwste versie van MacOS X, codenaam Jaguar zitten. Heet Rendezvous. Leuke ervan is dat je direct iedereen in je omgeving op het net kunt zien, er mee kunt chatten, en ermee muziek kun uitwisselen enzovoort.

Wel geinig, M$ neemt het 1 stapje verder en doet het in een MSN jasje. (De Apple variant is beperkt tot je eigen LAN, ik denk per subnet ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt geen betaplace account nodig....zodra je op die betaplace site komt krijg een tijdelijk guest account, dat staat vermeldt in de help aan de rechterkant van het scherm als je die setup uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

je hebt alleen een engelse versie van Windows XP nodig, anders kan je die netpack update niet installeren :(

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 16:17:
je hebt geen betaplace account nodig....zodra je op die betaplace site komt krijg een tijdelijk guest account, dat staat vermeldt in de help aan de rechterkant van het scherm als je die setup uitvoert.
Moet je niet die nieuwe peer networking update downloaden via betaplace?

Pagina: 1