Toon posts:

"Fout op INT 24" wanneer CD/DVD wordt benaderd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Casus: Ik heb windows XP over windows 98 geinstalleerd. Alles deed het perfect behalve mijn DVD drive. Volgens het apparaat beheer werkt de DVD prima, en de nieuwste Drivers zijn ook geinstalleerd.

Na alles geprobeerd te hebben. Uninstall ik XP en wil 98 weer installeren. Doe de startdiskette erin. Load de CD drivers op. Daarna typ ik dus "setup".
Ik krijg de foutmelding "Fout op INT 24".

Ik weet echt niet waaraan het ligt. De opstelling etc is prima want de DVD-drive deed het diezelfde dag nog, ik had XP geinstalleerd. Ik heb een andere CD-drive aangesloten maar die geeft precies hetzelfde aan.

Heeft iemand er een oplossing?? Ik weet echt niet wat ik moet doen :?

Thnx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Wat zijn de verdere systeemspecificaties? Vnl mobo (IDE controller), HDD, CD en DVD drives zijn het belangrijkst :)

Zijn de HDD's wel volledig leeg?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI KT4V.
Amd Athlon 2000 XP

De HDD's heeft t niet mee te maken. Ik had het al geprobeerd toen ze idd leegwaren.
Welke DVD drive het is, weet ik niet. Ik kan het niet achterhalen :S

Ik heb nu MS DOS 6.2 als OS erop :D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Zijn de HDD's niet beheerd met 3rd party progseltjes als EZ-BIOS, MaxBlast, etc..?
Kun je de CD/DVD wel benaderen vanuit MSDOS?

Je kunt met bijv. MBRWORK de HDD's echt volledig leeghalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helemaal niks met de CD/DVD doen. Ik kan wel het station selecteren dus E:
maar als ik iets ermee wil uitvoeren geeft ie het "Int 24" aan.

Over de HDD's weet ik niet. MS DOS had het wel automatisch geformatteerd voordat t zich had geinstalleerd. Waar kan ik MBRWORK halen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

Exirion

Gadgetfetisjist

INT 24h is de critical-error handler en kan te maken hebben met low-level fouten zoals CRC errors, leeshaperingen, etc. Het is in ieder geval niet best.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Probeer de CD/DVD aan te sluiten op een ander kanaal/positie. Let je ook op de positionering op de kabel en de bijbehorende jumperinstelling?

Verder krijgt dit topic een enkeltje Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers, omdat het hier duidelijk om I/O problemen gaat.
Pagina: 1