[XP] systeem met G550 niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Op de PC dumpdag voor een mooie prijs een nieuwe G550 32 MB AGP gekocht en gisteren geinstalleerd.

Het beeld is stukken scherper dan mijn GF2 MX400 kaart en dat was ook de bedoeling :)

Alleen is het systeem niet stabiel. Ik krijg regelmatig vastlopers, spontane reboots of het scherm wordt gewoon een bende (onleesbaar)

Ik heb de nieuwste drivers van de matrox site geinstalleerd en ook de nieuwste VIA drivers (4.45) maar het mag niet helpen. Ook het uitzetten van Dualhead en het verlagen van de resolutie mog niet helpen. :(

Ik heb het gevoel dat de problemen pas later op de avond optraden dus zou het kunnen dat hij te warm wordt? (kaartje is passief gekoeld) Maakt het uit wat voor resolutie je draait hoe warm een kaart wordt, oftewel is het meer 'werk' voor een kaart om op 1600x1280@75Hz te draaien dan een 1024x768 resolutie?

Systemspecs:
MSI KT266 Pro2 Bios 3.5
AMD XP 1800+
512 mb DDR Ram
Matrox Mil. G550 AGP
2x Maxtor DX740
3Com LAN
Matrox LAN
Terratec DMX XFire 1024
Voeding: AOpen 350 Watt
Eizo F78 21" :)

Als ie het doet is het echt super.....Dual Head rules..!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door MrDry op 26-02-2003 10:51 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voeding :? hoe zwaar is deze,

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook een G550 (natuurlijk zou ik bijna zegge ;)), en ik draai een Athlon TB1400 met een 250W voeding, dus ik denk dat het niet aan de voeding ligt. Heb je je GF2 drivers wel geuninstalled? Misschien is het een idee om je hele pc helemaal opnieuw te installeren.

Verder ben ik het idd met je eens dat dualhead echt zwaar heerst, ik kan iig niet meer zonder :) (2x 15" monitor)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
@ AMD_er: Aopen kast HQ48 met standaard voeding, 350 Watt geloof ik.

@oVeRLoadD: Yep eerst netjes de GF2 drivers geuninstalled. Kassie uit. Kaartje erin en weer aan :)
Wordt die G550 van jou ook zo warm? Ennu...wat voor resoluties draai je? 1024x768?

Verwijderd

Misschien idee om t bios ff te updaten? Of anders probeer s alleen de driver te installeren, en niet de Matrox powerdesk utils......

Verwijderd

Heb je die oude drivers wel goed geuninstaleerd :? ,btw mijn G450 PCI stuurt 2x 1280x1024x32@85 dus tewarm worden ze niet :)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 10:38:
Heb je die oude drivers wel goed geuninstaleerd :? ,btw mijn G450 PCI stuurt 2x 1280x1024x32@85 dus tewarm worden ze niet :)
Hmmm...vreemd....omdat de problemen pas in de loop van de avond kwamen dacht ik dat het systeem misschien te heet werd hoewel ik er met mijn passief gekoelde GF2 nooit last van gehad heb. Ennu...wat beteft het uninstallen van die drivers.....zie een paar post hoger :)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 10:36:
Misschien idee om t bios ff te updaten? Of anders probeer s alleen de driver te installeren, en niet de Matrox powerdesk utils......
Welk Bios? G550 of MSI KT266 Pro2...of alletwee?

Weet eigenlijk niet zeker of er wel een nieuw Bios is voor de G550.... :?

Verwijderd

Nou, de matrox ( www.matrox.com) site biedt updates voor hun videokaarten, dwz voor hun bios.... En ik zou ook inderdaad ff kijken naar het bios van het MB, zo nodig deze updaten. Kijk ff op de site van msi ( http://www.msicomputer.com/ )

Verwijderd

MrDry schreef op 26 February 2003 @ 10:16:

Alleen is het systeem niet stabiel. Ik krijg regelmatig vastlopers, spontane reboots of het scherm wordt gewoon een bende (onleesbaar)
Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen, daar uitvinken dat hij automatisch moet rebooten.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Denk dat je je pc beter overnieuw kunt installeren. Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n upgrade van de G400 DH naar 'n G550 dualhead. Ook constant vastlopers. Na de reinstall werkte ut pas weer lekker..... ;)

Humor moet je serieus nemen

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
tommie-boy schreef op 26 februari 2003 @ 13:42:
Denk dat je je pc beter overnieuw kunt installeren. Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n upgrade van de G400 DH naar 'n G550 dualhead. Ook constant vastlopers. Na de reinstall werkte ut pas weer lekker..... ;)
Brrrr....opnieuw installeren.....dat kost me weer een paar uur.....ik probeer toch eerst ff de andere tips voordat ik daar aan begin.

Maar als ik eerlijk ben denk ik wel dat het zoiets zal moeten worden.... ;(

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 13:36:
Nou, de matrox ( www.matrox.com) site biedt updates voor hun videokaarten, dwz voor hun bios.... En ik zou ook inderdaad ff kijken naar het bios van het MB, zo nodig deze updaten. Kijk ff op de site van msi ( http://www.msicomputer.com/ )
Het vervelende is dat matrox unified BIOS files gebruikt. Je kan dus niet zien of dit daadwerkelijk een update is. Volgens mij zit er nu 1.41 (oid) op en de laatste file is 2.57..... Is er geen changelog voor de bios files? (ik kan ze niet vinden)

Verwijderd

Misschien hebben die mensen hem daarom wel 'gedumpt' op die dumpdag, zeiden die lui dat die wel goedwerkte dan met no problems? ik zou al gelijk argwaan krijge, maarja.. that's me ;)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 14:11:
Misschien hebben die mensen hem daarom wel 'gedumpt' op die dumpdag, zeiden die lui dat die wel goedwerkte dan met no problems? ik zou al gelijk argwaan krijge, maarja.. that's me ;)
Hij is nieuw in doos....doos was nog verzegeld.....zou denken dat ie goed moet zijn maar zeker weet je het natuurlijk nooit

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb op de pc dumpdag een G450 DH 32MB AGP gekocht, en die draait prima op 2x 1600x1280x@82Hz.
Wordt ook niet warm (kan hm gewoon aanraken met mn hand).
Ik zou eerst de bios van je Matrox ff updaten en even voelen of je kaart (te) warm wordt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Op de matrox site geven ze uitleg over het achterhalen van de versie nummers van het bios.... ff goed lezen dus

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 18:01
Er staan zeer waarschijnlijk nog resten van de nvidia driver op je systeem. De beste oplossing is je systeem herinstalleren, dit is trouwens altijd aan te raden als je van videokaart switched.

Als je dat niet wilt kun je nog eens proberen de nvidia drivers deftig the uninstallen via de "detonator destroyer" http://www.guru3d.com/detonator-destroyer/ dit tooltje zorgt ervoor dat de nvidia driver volledig wordt verwijderd.

Voor Matrox kaarten bestaat ook zo'n tooltje namelijk "Powerdesk uninstaller" http://www.matrox.com/mga...ivers/files/ftp_util2.cfm

PS. controleer ook eens ofdat je geen IRQ conflict hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door KeiFront op 26-02-2003 18:57 ]

Verwijderd

Om ff terug te komen op het bios, matrox geeft t advies altijd het laatste nieuwe bios van hun site te installeren....

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MrDry schreef op 26 February 2003 @ 10:28:
@oVeRLoadD: [knip]
Wordt die G550 van jou ook zo warm? Ennu...wat voor resoluties draai je? 1024x768?
ik draai idd 1024*768 (2x dus), maar eerst (voor mijn tft) 1152*864 & 1024*768, waarbij de hoge resolutie voor mijn primary monitor was. Ik heb dus een tft aangeschaft, en die geeft wel zo'n mooi beeld, dus dat werd zoiezo de primary monitor, en het draait minder fijn als je 2nd monitor een hogere reso heeft als je 1st monitor, maar dat is mijn mening.
Maar even verder ontopic: Mijn temperaturen weet ik niet. Ik heb geen temp-sensor op mijn kaart (voor zover ik weet ;)), maar hij heeft het nog nooit begeven, waarbij ik ook wel heb gegamed (Diablo II, heersend spel!!), maar vooral gewoon Windows draai.
Ik moet helaas wel zeggen dat op mijn oude pc, een p2-400 met een Asus P2B en WinXP, de 3d functies crashte. Maar dit kan je in verschillende threads hier en op het matrox forum nalezen. Ik heb toen overigens eerst een upgrade gedaan zonder re-install, van een Viper 550 (een TNT chipset) naar de G550, maar toen wou een verse install ook niet helpen. Onder win98 ging het wel allemaal goed.
Nu zit de G550 in mijn Athlon TB 1400 en nu draait ie als een zonnetje 8)

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 10:51

Bally

1200 + 1500 Wp

Ik heb precies dezelfde problemen.
Zelfde moederbord, ook xp prof... en regelmatig hangers....
Mijn kaart wordt extra gekoeld... dus ik denk niet dat het daar aan ligt...

Misschien ligt het wel aan windows xp?? ik zou anders ook geen idee hebben.
Ik heb de nieuwste drivers en BIOS geprobeerd.. maar niets helpt...

Iemand anders nog ideeen?????

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Pagina: 1