feauture vraagje Lite-On brander

Pagina: 1
Acties:

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-03 16:28
Ik wil dit weekend op de beurs een 52X brandertje kopen van Lite-On. Ik heb genoeg reviews gelezen en de search gebruikt om te concluderen dat het geen slechte drive is voor een zacht prijsje (hopelijk dan).

Maar in een paar reviews las ik dit (deze komt van cdrlabs)
If you're looking for fancy features like special audio recording modes or disc "tattooing" systems, the LTR-52246S probably isn't for you. However, it does have many of the features we've come to expect from Lite-On including their SMART-BURN, SMART-X and Vibration Absorber System (or VAS) technologies. The LTR-52246S also offers a good number of writing and rewriting speeds and support for the Mt. Rainier format
Dat mt Rainier verhaal zal ik nog wat verder uitzoeken, maar wat bedoelen ze nou met die special audio recording modes. Muziek is toch best belangrijk voor mij en wil daar dan ook absoluut niet mee in de mist gaan. Misschien een feauture die ik graag wil gebruiken...zodra ik weet wat het is :X

En wat ik niet zo snel kon vinden... Een drive die wel dat tattooing ondersteund. yamaha kwam er toch mee, maar die kappen met de drives, dus da's geen optie.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

Ik vermoed dat ze RAW schrijven bedoelen met die Lite-on, niet iedere drive kan dat aan.. maar het is maar een gokje ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Mr. Rainier: een CDRW zodanig benaderen zoals men tegenwoorig met floppies doet :) Direct bestanden schrijven en verwijderen dus.

Wat betreft de andere zaken, daar hou ik me niet mee bezig ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, persoonlijk vind ik dat tattooing niet echt interessant.. Je kunt een plaatje of tekst als het ware ingraveren in de cd.. Maar dat is dus alleen iets optisch waar je weinig aan hebt :)

Verwijderd

Met die audio features bedoelen ze de (extra) features die op bijvoorbeeld een yamaha zitten.

• Die Bruine
Ik lees net dat ze de 2Mb buffer wel een nadeel vinden... Maar een review met vergelijkingne ho maar. Zo maa k je toch geen goede reviews |( . Ik zoek even verder, misschien dan toch een ander merk. Iemand alvast een suggestie?!

Niet compatible met Clone CD SAO RAW wat dat ook mag zijn, wel DAO.

[ Voor 14% gewijzigd door Die Bruine op 26-02-2003 10:22 ]

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Audio cd's hebben een extra code om aan te egven dat er wat extra voor de cd betaald is zodat je er nog legaler backups van kan maken. ze zijn niet beter of slechter als computer cd's maar ze heebn die extra data er al op staan.

sommige branders begrijpen die code niet en dan kan je de cd niet beschrijven.

maar omdat je blijkbaar nooit audio cd's brand is dit helemaal niet belangrijk voor je

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 10:02:
Ik vermoed dat ze RAW schrijven bedoelen met die Lite-on, niet iedere drive kan dat aan.. maar het is maar een gokje ;(
De Lite-On drives blinken juist uit in RAW-modus! Ze staan niet voor niets erom bekend dat ze alle kopieerbeveiligingen aankunnen... :)

Gewoon kopen die drive. Audio branden kan 'ie ook perfect hoor.

Je zou trouwens ook minder geld kunnen uitgeven aan een 40 of 48-speed variant. Qua snelheid maakt dat echt geen ruk uit, hooguit een paar seconden per CD. Alsof je dat opmerkt...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Die Bruine
Ik heb dus toch de 52x gekocht.

Nu heb ik begrepen dat de schrijfsnelheid neit altijd constant is. Getuige een cd branden van 730 Mb in 6:13. Kun je die "safe" feauture in Nero ergens uitschakelen?

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Biposto schreef op 02 maart 2003 @ 13:30:
Ik heb dus toch de 52x gekocht.

Nu heb ik begrepen dat de schrijfsnelheid neit altijd constant is. Getuige een cd branden van 730 Mb in 6:13. Kun je die "safe" feauture in Nero ergens uitschakelen?
De schrijfsnelheid is idd niet constant nee, dat is vanaf de 16 speed branders al niet meer zo. Je brander werkt met de zgn. CAV (Constant Angular Velocity) techniek das dezelde techniek die in cdrom-spelers worden gebruikt en betekend dat hoe verder het brandproces vordert hoe sneller de brander de gegevens op de cd zet. Maar 6:13 is wel erg traag dit hoort toch binnen de 2 minuten te kunnen. Heb je simulatie niet toevallig aanstaan? Ook UDMA op de drive aan staan? Er is naar mijn weten iig geen 'safe' feature in nero aanwezig die de snelheid verlaagt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-03 13:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zelf een LTR-52246S met welke ik een volle CD in iets meer dan 3 minuten volknal wat ik toch wel heel redelijk vind. En over de features gesproken. Er zit niets teveel en niets te weinig in. Zolang die drive maar 96k SubChannel data schrijft in RAW-DAO modus vind ik het prima :P

Edit: typo...

Edit: Is het overigens niet zo, dat dat Smart-Burn het branden vertraagt? Je moet in nero in ieder geval wel de functie "Maximale snelheid vaststellen" uitzetten omdat Nero in zo'n geval vaak op lagere snelheid gaat branden. Let ook op dat je op zijn minste 32x verified CD-R's gebruikt omdat ik deze vaak gewoon op 52x kan fikken :)

[ Voor 40% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-03-2003 13:54 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Die Bruine
Dat is dus het rare. De CD die er na kwam is geschreven in 2:13 en die was 3MB groter |( . Simulatie staat inderdaad neit aan. Ik meende mij te herinneren dat tijdens het schrijven de snelheid aangepast kon worden door brandprogramma's. Misschien staat die bij mij aan, ik zal zo wel verder zoeken in de opties.

Pagina: 1