W2K registry: waar zitten de 'policies'

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Op mijn kantoorlaptop draait W2K met beperkingen vanwege systeembeheer :|
Sommige programma's kan ik wel installeren (Winamp), maar software voor mijn Nokia mobi weer niet.

Wel kan ik de Registry-editor opstarten >:) en daarin rotzooien. Nu is alleen de vraag of ik mezelf via het registry kan opwaarderen tot admininstrator (door mezelf lid te maken van de group 'Administrators' dus). Wie vertelt me waar ik daarvoor moet kijken?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zal wel een reden voor zijn dat je geen admin bent,

we mogen je hierbij niet helpen :)

Verwijderd

log je in op domain = NEE
log je in lokaal = JA

en meer ga ik niet zeggen, want er zal heus wel een reden voor zijn :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 09:59 ]

• Bas C
Nee, nogal wiedes niet, ik ben geen systeembeheerder! Overigens heb ik al images gemaakt van de twee partities, zodat ik de hele boel netjes kan terugzetten wanneer ik de laptop ooit weer moet inleveren. Ik wil graag een beetje experimenteren en een paar eigen dingetjes op de laptop zetten (zoals de Nokia-software van de mobi die ik _ook_ van de baas kreeg).

En idd, ik log dan lokaal in, niet via 't netwerk. 't Gaat alleen om de laptop die ik wat klantvriendelijker wil maken, dus....

[ Voor 16% gewijzigd door Bas C op 26-02-2003 10:03 ]

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 14:48

ArCadE

No banana available

Ach, het feit dat hij deze vraag moet stellen bewijst dat hij terecht geen admin is.

• Bas C
wist niet dat er zo zuur werd gedaan op dit forum, getver. kun je niet gewoon antwoord geven op de vraag?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bas C schreef op 26 februari 2003 @ 10:04:
wist niet dat er zo zuur werd gedaan op dit forum, getver. kun je niet gewoon antwoord geven op de vraag?
Als je admin wilt worden, vraag je dat toch even aan je systeembeheerder :?
das veel makkelijker.

Maar uit je verhaal kan ik niet uitmaken dat jij "legaal" admin wilt worden.

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Jawel, maar als jij niet weet hoe je policies op een windows2000 machine moet gebruiken dan kun je er beter afblijven. Misschien kun je beter aan de systeembeheerder vragen of je het wachtwoord kan krijgen van het lokale admin account of dat hij je misschien toe wil voegen aan de lokale admin groep.

Op deze manier kan je in ieder geval niet je systeem verprutsen.

[ Voor 18% gewijzigd door ArCadE op 26-02-2003 10:09 . Reden: none ]

Verwijderd

Er zijn zat tooltjes op internet waarmee je local admin kan worden. Zoek maar eens goed.

PS: Ivm GoT policy krijg je van mij geen link naar deze tools.

• Bas C
heeft lekker veel zin om 500 man admin te laten worden, dan kun je systeembeheer ook wel opdoeken.

t gaat er om dat de laptops uit beheersmatige overwegingen sterk afgeschermd zijn, wat ik begrijp. een organisatie kijkt echt niet of jantje of pietje toevallig meer kaas van computers heeft gegeten dan marietje of klaasje; iedereen gewoon 'user' en alleen systeembeheer 'admin'.

t feit dat ik de vraag hier stel, geeft 'al aan' dat ik redelijk wat meer van computers weet dan de gewone user. mijn werk heeft in de verste verte niets met systeembeheer te maken, _dus_ ben ik geen admin.
zoals je ook al kon lezen heb ik al voorzorgsmaatregelen genomen voor het geval er toch dingen mis zouden gaan met het het registry-editten.

't gaat er niet om dat ik 'admin' wil worden, 't gaat erom dat ik _op de laptop_ aan de slag kan met de rechten _als zou ik admin zijn_. zodat ik mijn HD kan defragmenteren, zodat ik mijn mobi als infraroodmodem kan toevoegen, zodat ik een driver kan updaten. dat gaat dus nu niet.

oh ja: de policy-editor kan ik niet starten; anders zou ik het via die route wel geprobeerd hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Bas C op 26-02-2003 10:19 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je dat soort dingen wilt dan moet je naar de persoon gaan die admin is om hem jou die rechten te laten geven. Got wil niet meewerken aan het verbreken van beveiligingen.
Dus het antwoorden op deze vraag zou zeer dom voor ons zijn :)

Maar je kunt dus naar de admin stappen en vragen of die je wil helpen. Zo niet? dan zal daar wel een reden voor zijn he?

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Bas C
OK, is helder.

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Wederom, het zal met een reden dichtstaan. Vraag je systeembeheerder om het wachtwoord/authorisatie. Dat kan hij meer waarderen dan dat je zelf probeert toegang te krijgen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stap dan met bovenstaand verhaal naar de systeembeheerder, het is blijkbaar nodig dat jij extra rechten krijgt, dan zullen zij daar voor zorgen. Dat is de beste manier om zoiets aan te pakken, niet via het register.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Vraag het even aan je systeembeheerder en klaar. Als het een goede gozer (m/v) is, doet hij het wel. Als het geen goede gozer is wil je het niet doen want dan kan dan foute gevolgen hebben voor je :+

Hoe dan ook: hoe beveiliging te omzeilen hebben we het liever niet over op GoT, daar zijn systeembeheerders voor :)

En zelfs als het voor jou een legitieme reden zou zijn, lezen er hier vele anderen mee ;)

Je kan hooguit proberen winamp incl. alle dlls etc gewoon te kopieren van een andere PC ipv. te installeren, daar heb je geen rechten voor nodig. Verder gaan we je helaas niet met het omzeilen van restricties helpen op GoT :)

edit:
Waaaarom maak ik er nu zo'n heel verhaal van. /me is laat

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 26-02-2003 10:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zal ik mijne trashen anders? :+

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

blackd schreef op 26 February 2003 @ 10:29:
Zal ik mijne trashen anders? :+

Nee, dat is niet goed voor je postcount :D :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.