Toon posts:

[php/mysql] explode tekst en dan in mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgens mij klein probleempje :)

Ik heb een TXT file en dat wil ik in mysql zetten door middel van php. dat gaat opzich wel, maar wanneer er een ' of , in de tekst staat geeft ie een error en stop hij met het invoeren van de gegevens.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?
$connect = mysql_pconnect($hostname, $username, $password) or die(mysql_error());

$filename = 'DVDCatalogus.TXT';
$fp = fopen($filename, "r");

$contents = fread($fp, filesize($filename));

fclose($fp);

$test = explode("\n", $contents); 

for( $i = 1; $i < count($test); $i++) {

$mooi = $test[$i];
$goof = explode("\t", $mooi);

mysql_select_db($database, $connect);

$query = "insert into cat_dev  (artikelnummer, type, titel, cast, dlp, cap, genre, release, status)
          values ('$goof[0]', '$goof[1]', '$goof[2]', '$goof[3]', '$goof[4]', '$goof[5]', '$goof[6]', '$goof[7]', '$goof[8]')";           

$exec = mysql_query($query, $flashpoint) or die(mysql_error());

}
?> 

Ik zit al een dag of anderhalf te zoeken, en heb al van alles getest (" zonder ' etc..) maar het lukt me niet.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

addslashes()

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Het werkt.

Maar nu ik toch bezig ben ;) Dat bestand wordt elke dag opnieuw geupdate. Er komen nieuwe DVD releases bij en/of er veranderen prijzen van oudere DVD's.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

windows: taakplanner :?
*nix: crontab

of ff de search hanteren, dit is echt al vaker behandeld

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Bedoelde eigenlijk meer de opbouw van het PHP script ;) Maar daar kom ik denk ik wel uit.

Bedankt, en wat mij betreft kan ie dicht dit topic.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Je hebt dus problemen met een insert in MySQL. Dan is het dus slim om te kijken bij de MySQL functions van de PHP manual

Daar zie je dan al snel de volgende functie http://www.php.net/manual...n.mysql-escape-string.php.
Simpeler kan toch niet?

Tweede vraag: PHP kent geen thread control (mutexen ed.) Hierdoor is het niet mogelijk om dit goed in PHP zelf aan te makken. Daarom zijn de taakplanner en crontab hier de goede opties :)

Verder had je dit eigenlijk zelf in de manual kunnen vinden (www.php.net/manual/en). Volgende keer even daar in kijken voordat je post ajb :)
Succes
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.