Ik heb volgens mij klein probleempje
Ik heb een TXT file en dat wil ik in mysql zetten door middel van php. dat gaat opzich wel, maar wanneer er een ' of , in de tekst staat geeft ie een error en stop hij met het invoeren van de gegevens.
Ik zit al een dag of anderhalf te zoeken, en heb al van alles getest (" zonder ' etc..) maar het lukt me niet.
Ik heb een TXT file en dat wil ik in mysql zetten door middel van php. dat gaat opzich wel, maar wanneer er een ' of , in de tekst staat geeft ie een error en stop hij met het invoeren van de gegevens.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <? $connect = mysql_pconnect($hostname, $username, $password) or die(mysql_error()); $filename = 'DVDCatalogus.TXT'; $fp = fopen($filename, "r"); $contents = fread($fp, filesize($filename)); fclose($fp); $test = explode("\n", $contents); for( $i = 1; $i < count($test); $i++) { $mooi = $test[$i]; $goof = explode("\t", $mooi); mysql_select_db($database, $connect); $query = "insert into cat_dev (artikelnummer, type, titel, cast, dlp, cap, genre, release, status) values ('$goof[0]', '$goof[1]', '$goof[2]', '$goof[3]', '$goof[4]', '$goof[5]', '$goof[6]', '$goof[7]', '$goof[8]')"; $exec = mysql_query($query, $flashpoint) or die(mysql_error()); } ?> |
Ik zit al een dag of anderhalf te zoeken, en heb al van alles getest (" zonder ' etc..) maar het lukt me niet.