Trillend beeld, videoplank of beeldkanon?

Pagina: 1
Acties:

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik heb nogal last van mijn beeld wat trilt, het is vooral bij de rechteronderhoek van het beeldscherm zo, normaal draai ik op 85 hz en dan is het niet merkbaar, maar zodra hij omschakelt naar 60 hz (voor een game ofzo) dan zwabbert het hele beeld heen en weer (vooral rechtsonder dus).

Ik heb dit nu met meerdere monitoren gehad, ik dacht eerst dat het aan de monitor lag, maar aangezien ik net een nieuwe Samsung SyncMaster 753 DFX heb gekocht en deze het ook doet, lijkt het mij aan de videokaart liggen.

De videokaart is een Palit Geforce 2 MX 400 32 MB en ik gebruik de 23.11 drivers van Nvidia. De kaart is wel overgeclockt geweest en heeft dus goede koeling (grote heatsink + koeler en RAMsinks), misschien doordat de kaart overclocked is geweest dat ie daardoor is gaan trillen?

Ook staan er geen magneten (boxen) e.d in de buurt van m'n monitor.

Weten jullie misschien waaraan dit kan liggen?

BVD

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat ofwel je videogeheugen een knauw heeft gehad ofwel je RAMDAC niet lekker meer is. Gezien het feit dat het op lagere frequenties gebeurd neig ik meer naar videogeheugen trouwens .. Test je kaart anders eens in een andere pc?

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Nou, daar zeg je wat, het zou best m'n videogeheugen kunnen zijn, want ik had een keer geknoeit met SilverGrease (wat dus goed geleid) en dat zat toen op de pootjes van m'n RAM, ik dus balen en proberen het goed schoon te maken. Dit is ook wel gelukt en gelukkig deed de videokaart het nog, maar misschien dat het geheugen toen wel een tik heeft gehad...

Maar ik zal de kaart vanmiddag testen in een andere pc, dan hoor je er meer over (vanmiddag ga ik ff naar een maat van me toe, dus neem ik de kaart ff mee).

Verwijderd

Je kunt ook nog proberen je geheugen eens flink onder te klokken, kan wel met powerstrip.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik heb es ff in een andere pc geprobt en daar trilt ie dus ook, het ligt dus aan de videokaart...

Masera, me geheugen loopt al niet zo snel (155 mhz), dus zou het daar aan liggen?

Iemand anders nog een oplossing of is me ouwe gouwe Geforce 2 afgeschreven...

Verwijderd

BoyGenius schreef op 26 February 2003 @ 12:40:
Ik heb es ff in een andere pc geprobt en daar trilt ie dus ook, het ligt dus aan de videokaart...

Masera, me geheugen loopt al niet zo snel (155 mhz), dus zou het daar aan liggen?

Iemand anders nog een oplossing of is me ouwe gouwe Geforce 2 afgeschreven...
ffe een refreshrate tooltje downloaden zodat je ook kan gamen op 85hz ;)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 12:42:
[...]

ffe een refreshrate tooltje downloaden zodat je ook kan gamen op 85hz ;)
Kan je dit niet instellen in Windows XP?
Of heb je perse een tooltje nodig en zo ja welke?

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Powerstrip / Refreshlock

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ok, ik zal dat tooltje ff proberen, maar ik heb het gevoel alsof het trillen steeds erger wordt (ook in 85 Hz), betekent dit dat ie binnenkort dood is?

Hoop het niet, ik heb morgen een lanparty dus hij moet het wel doen :)

Verwijderd

///

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 04:50 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zit er geen voeding in je rechter speaker? Of ligt er iets onder je bureau aan de rechterkant?

Lijkt me veel waarschijnlijker dan 'iets' met je videokaart. Zo werkt natuurkunde niet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad.
Bleek er onder me buro waarop de monitor staat een adapter het beeld te storen.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het in je videoplank zit.

Verwijderd

ik kick em ff

want ik heb et zelfde probleem, ook met de samsung 753dfx, en met een andere monitor helemala niet :S

lekker qorc dus, maar ik ga em nu ff verplaatsen om te kijken wat het effect is en anders ff trg naar de winkel, aangezien die op andere monitoren wel scherp is

Verwijderd

ik weet eindelijk wat het probleem was,

want op een andere plek deed de monitor het wel goed..

Het bleek de adapter van mn creative 5100 te zijn... dus die heb ik ff verderop gezet, en nu heb ik zuiver beeld.

Mischien dat dit de oplossing is voor anderen.

Verwijderd

Dat zei ik.....
Pagina: 1