Toetsenbord Probleem - 2x " en '

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:? Wat is het probleem :?
  • Als ik 1 keer op de knop ' druk, krijg ik twee aanhalingstekens ''. (ik moet dus op backspace drukken om een normale aanhalingsteken te maken.)
  • Als ik 1 keer op de knop " druk, krijg ik twee aanhalingstekens "". (ook hier moet ik uds op backspace drukken.)
:? Wat heb je gevonden met de search :? Dat voldeed niet: er staat nergens een oplossing. De meeste mensen denken dat het om het umlaut probleem gaat;

:? Wat zijn je huidige instellingen / configuratie :?
  • Systeem: Windows XP, Office 97.
  • Toetsenbord settings:
    • Taal: [NL] Dutch (Netherlands).
    • Keyboard: United-States International.
  • Toetsenbord: Logitech Internet Easy Access Cordless (Y-RC-14)
  • Nieuwste Logitech drivers geinstalleerd (normale windows drivers geven hetzelfde probleem)
Afbeeldingslocatie: http://www.evertek.com/partimages/Images150x150/KYB-Y-RC14-PB-unit.gif

[ Voor 16% gewijzigd door P.B. op 26-02-2003 09:46 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als je je keyboard eens op US zet ipv US Internationaal?
Dit hielp bij mij ook..

• P.B.
  • Niet online
Beekforel schreef op 26 februari 2003 @ 09:42:
Als je je keyboard eens op US zet ipv US Internationaal?
Dit hielp bij mij ook..
Dan blijft het probleem

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb je het toetsenbord ook geprobeerd op een andere computer? Heb je dan ook dezelfde problemen?

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb ook wel eens last gehad van precies dit probleem. (Weet enkel niets meer over de oplossing.) Dacht dat het toch te maken had met de landinstellingen.

Probeer eens:
Taal: [NL] Dutch (Netherlands).
Keyboard: United-States
en haal de rest van de talen (combinaties) eens weg.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

En blijft het probleem als je de landinstellingen op US zet?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• P.B.
  • Niet online
Sgt_Pepper schreef op 26 February 2003 @ 09:51:
Ik heb ook wel eens last gehad van precies dit probleem. (Weet enkel niets meer over de oplossing.) Dacht dat het toch te maken had met de landinstellingen.

Probeer eens:
Taal: [NL] Dutch (Netherlands).
Keyboard: United-States
en haal de rest van de talen (combinaties) eens weg.
Het is nu weg ja, maar nu kan ik geen umlauten enzo typen ?

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Duncan schreef op 26 February 2003 @ 09:53:
maar nu kan ik geen umlauten enzo typen ?
Je bedoelt dat de alt-codes (numpad) niet meer werken? (Heb ik geen last van met deze taal combi.)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sgt_Pepper schreef op 26 February 2003 @ 09:55:
[...]
Je bedoelt dat de alt-codes (numpad) niet meer werken? (Heb ik geen last van met deze taal combi.)
Nee, 'e geeft é denk ik, dat werk niet meer nee... daar heb ik ook altijd last van :P

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maar als je nu gewoon US international gebruikt. Dan krijgt je dus als je 1 maar " intoetst direct "" te zien?
Normaal gesproken krijg je namelij na " niks te zien. Er wordt dan afgewacht wat de volgende toetsenbord aanslag is. Dit om te kijken of er bijvoorbeeld een "ë" gemaakt moet worden... Om een " te krijgen ram je direct na " op spatie :)

(misschien dat je dit allemaal al wel wist, dan mijn excuses voor de overbodigheid :) )

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• P.B.
  • Niet online
Beekforel schreef op 26 februari 2003 @ 09:57:
[...]

Nee, 'e geeft é denk ik, dat werk niet meer nee... daar heb ik ook altijd last van :P
Precies; 'e werkt niet meer :|

• P.B.
  • Niet online
--- dubbel ---

[ Voor 98% gewijzigd door P.B. op 26-02-2003 10:01 ]

• P.B.
  • Niet online
Alfredt schreef op 26 February 2003 @ 09:58:
maar als je nu gewoon US international gebruikt. Dan krijgt je dus als je 1 maar " intoetst direct "" te zien?
Normaal gesproken krijg je namelij na " niks te zien. Er wordt dan afgewacht wat de volgende toetsenbord aanslag is. Dit om te kijken of er bijvoorbeeld een "ë" gemaakt moet worden... Om een " te krijgen ram je direct na " op spatie :)

(misschien dat je dit allemaal al wel wist, dan mijn excuses voor de overbodigheid :) )
Dit wist ik al :P
US-International geeft bovenstaand probleem dus; met US heb ik dit niet. Maar ik wil 'e nog wel kunnen gebruiken.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Maar als je aan de ene kant zegt dat je é het wel deed en aan de andere kant dat je na de ' '' krijgt snap ik het niet. Hoe maakte je dan de é?

[ Voor 105% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-02-2003 10:05 ]

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• P.B.
  • Niet online
Alfredt schreef op 26 februari 2003 @ 10:02:
Maar als je aan de ene kant zegt dat je é het wel deed en aan de andere kant dat je na de ' '' krijgt snap ik het niet. Hoe maakte je dan de é?
Niet, dit werkte eerst dus ook niet. Maar ik wil wel dat het werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door P.B. op 26-02-2003 10:10 ]

Verwijderd

Het kan niet anders.
Het is OF ... OF ...

Dus als je é wilt blijven gebruiken, dan is de instelling op keyboard layout US international en de taal op NL. Dan blijf je die " en ' tekens met de spatie gebruiken.

Als je dat niet wilt, dan kan je geen é meer krijgen o.i.d.
Want dat hangt allemaal samen met de keyboard layout.

Eigenlijk gebruik ik het zelf ook met de US International en het is gewoon een kwestie van wennen om de spatie na de " of ' te gebruiken.

Jouw keuze.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 09:45
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 12:42:
Het kan niet anders.
Het is OF ... OF ...

Dus als je é wilt blijven gebruiken, dan is de instelling op keyboard layout US international en de taal op NL. Dan blijf je die " en ' tekens met de spatie gebruiken.

Als je dat niet wilt, dan kan je geen é meer krijgen o.i.d.
Want dat hangt allemaal samen met de keyboard layout.

Eigenlijk gebruik ik het zelf ook met de US International en het is gewoon een kwestie van wennen om de spatie na de " of ' te gebruiken.

Jouw keuze.
De topicstarter zegt dat hij in plaats van één ' een dubbele krijgt. Het probleem zit 'm dus niet in dat hij een spatie moet tikken na een ' of "

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
het probleem is niet dat hij na een ' en spatie moet geven. Als dit zo was kon hij ook een é maken en was er geen probleem geweest.
De TS bedoelt dat hij met 1 x drukken op de knop, 2 x hetzelfde teken krijgt
dus ipv ' krijgt hij automatisch ''
en ipv " krijgt hij automatisch ""

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:10

lordsnow

I know nothing

Dit gebeurd ook in bv Notepad? Niet alleen in Word?

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
nevermind, lezen is ook een kunst :+

[ Voor 90% gewijzigd door MrEdge_ op 26-02-2003 13:13 . Reden: verkeerd gelezen ]

• P.B.
  • Niet online
lordsnow schreef op 26 February 2003 @ 13:00:
Dit gebeurd ook in bv Notepad? Niet alleen in Word?
Allebei.. gewoon de hele windows omgeving.

• kim72
  • Laatst online: 15-03 16:41
Ik heb precies hetzelfde probleem nu al op 2 PC's gezien. (Windows 98 en 2000) Je kiest het US-International keyboard en in het begin werkt het naar behoren en vanaf een onbekend moment doet ie ineend raar. Je krijgt dan zoals beschreven als je 1 keer op de ' toets drukt twee keer ', dus ''.

Op die Windows 98 PC heb ik vanalles geprobeerd met indelingen weggooien, rebooten, opnieuw keyboard instellingen instellen, niks hielp.

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is? (of hoe het ontstaat :?)

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

kim72 schreef op 16 oktober 2003 @ 01:32:
Ik heb precies hetzelfde probleem nu al op 2 PC's gezien. (Windows 98 en 2000) Je kiest het US-International keyboard en in het begin werkt het naar behoren en vanaf een onbekend moment doet ie ineend raar. Je krijgt dan zoals beschreven als je 1 keer op de ' toets drukt twee keer ', dus ''.

Op die Windows 98 PC heb ik vanalles geprobeerd met indelingen weggooien, rebooten, opnieuw keyboard instellingen instellen, niks hielp.

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is? (of hoe het ontstaat :?)
Lieve help!!!
Ik heb nu sinds 2 dagen ook dit probleem!!!

Wie weet er een oplossing?
Ik dacht eerst dat mijn oude toetsenbord gaar was geworden, vandaag dus een nieuwe gekocht, maar tot mijn grote teleurstelling lost het niets op...

Het lijkt erop dat alleen de tekens die in combinatie met een klinker iets opleveren dubbel gaan:
''
""
~~
``

In alle bovenstaande voorbeelden druk ik dus maar 1 keer op de toets en verschijnt er direct een dubbel teken alsof ik 2 keer heb gedrukt.
Keyboard instelling: Verenigde staten (internationaal)

Maar dat heb ik al jaren zo zonder problemen...
Ik heb ook virus staan scannen, niets gevonden... ik weet ook niet of er een virus bestaat die dit effect veroorzaakt.

Ik hoop echt dat er een Tweaker is die een oplossing weet.
_/-\o_

Edit: OS = Win XP Pro NL

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 01-11-2003 20:37 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Update:
Ik heb eigenlijk geen idee wat er nu precies is gebeurd, maar het probleem is opgelost.
Aangezien ook Zonealarm een beetje gek begon te doen en mijn ftp-programma geen toegang meer had tot internet ben ik eens gaan kijken welke "vreemde" programma's er worden opgestart in de msconfig/opstarten.

Ik zag dat PFLY.exe telkens hardnekkig en onverklaarbaar toegang wil hebben.
Dit programma heeft zich op mijn PC in de automatisch opstarten-map genesteld op 28 oktober en omstreeks die tijd begonnen de problemen ongeveer.

1) Ik heb gezocht op pfly.exe en overal waar het voorkwam heb ik het verwijderd.
2) Ik heb Zone-alarm nog eens geïnstalleerd en "program control" op low (ipv medium) gezet en internet zone security op medium (ipv low).

Plots merk ik dat het toetsenbord het weer doet. Ik heb de indruk dat het komt door die pfly.exe, maar zeker weet ik het niet... Ik hoop dat Harry of Duncan deze oplossing kunnen reproduceren...

Btw: gezocht met google op pfly.exe.... NUL resultaten... :?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Weer een update:

Het ligt 100% zeker aan dat bestandje pfly.exe.
Ook na (herhaaldelijk) verwijderen uit de auto-opstartmenu word het weer teruggezet in het auto-opstarten. En zodra het is opgestart doet het dubbele teken zich voor. Zodra ik het programma uitschakel verdwijnt het probleem.

Geen idee wat dit programma doet/waar het vandaan komt...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

Klippy

Still Game

Probeer eens Ad-Aware te draaien, zal wel spyware zijn oid :)
Denk dat je het hiermee wel weg krijgt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Jimbolino
  • Laatst online: 17:39

Jimbolino

troep.com

gooi het es door een virusscanner, hele verhaal klinkt als een keylogger, die (dmv het aanpassen van de keyboard drivers) ook login passworden kan loggen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb Ad-Aware al gedraaid en ook F-prot (Virusscanner).
Geen resultaten...

Ik heb ook alle registersleutels verwijderd waar "pfly" in stond.
Toch help niets. Elke keer blijft duikt dat ding weer op de in de autostart (D:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Menu Start\Programma's\Opstarten), moet ik het handmatig uitschakelen en daarna deleten.

Misschien dat het programma onder een andere naam op de HDD staat en zichzelf onder een random naam kopieert naar de autostart. Anders kan ik niet verklaren waarom pfly.exe nul hits genereert op google...

Wie weet wat ik nog meer kan doen?
Wie heeft hier nog meer last van? (Zoek dan niet alleen op pfly, maar op een ander onbekend programma dat in je autostart staat...)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Draai run>msconfig, controleer het tabblad "Startup": als pfly hier niet tussen staat moet je even controleren of de programma's die er wel tussen staan er ook echt horen ('t is even een rotklusje, maar met google ben je er zo uit).

Daarnaast meer virusscanners proberen, geen enkele scanner is perfect. Bovendien zijn er virussen die de werking van scanners fnuiken. Check de faq voor online scanners (Housecall, uit het hoofd) en probeer ook een andere locale (McAfee levert meestal goeie resultaten).

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Jimbolino
  • Laatst online: 17:39

Jimbolino

troep.com

zoek ook es naar bestanden met dezelfde size

kill zo veel mogelijk processen, en verwijder hem dan pas uit opstarten, verwijder daarna pas het bestand

kijk ook even naar gekke services

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Ik heb hetzelfde probleem, alleen heet het progje bij mij BFCC.exe
Ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt en wat het doet, maar wanneer ik het uitzet, werkt mijn TB weer naar behoren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

random 4 letterige exe files die bij het opstarten geladen worden?

Waar denk je zelf aan?

doe eens modprobe brain.o ...

is /dev/brain wel gemount?

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 02-11-2003 15:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

BackSlash32 schreef op 02 november 2003 @ 15:24:
random 4 letterige exe files die bij het opstarten geladen worden?
Waar denk je zelf aan?
doe eens modprobe brain.o ...
is /dev/brain wel gemount?
Een bugbear w32 virus (in een 72 kb pif file...nasty vermomd als naam.jpg.pif zodat als je het opslaat alleen naam.jpg ziet) heeft dezelfde size. Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. F-prot herkende dat ding ogenblikkelijk. Behalve die mail met die attachment zie ik geen andere bestanden...

Ik denk zelf dus ook dat het random 4 letterige exe files genereert en naar de autostartmap kopieert.

Ik ga eens kijken wat je met modprobe bedoelt.
Zodra ik meer weet laat ik het weten...

@Rataplan en Jimbolino: dat is wat ik heb gedaan...

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 02-11-2003 16:56 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Rataplan schreef op 02 november 2003 @ 15:01:
[...]Housecall, uit het hoofd[...]
Housecall it is!

1000x dank!!! Het hele probleem wordt idd veroorzaakt door een worm-virus (dat helaas niet door f-prot werd gedetecteerd) dat wel door Housecall werd gevonden en verwijderd. Het is een soort neefje van het w32.bugbear virus dat NIET werd ontdekt door het bugbear removal tool van Symantec. Housecall deed de job wel. Het had o.a. MSN Messenger besmet en telkens als MSNM werd opgestart, werd het virus geactiveerd.

Klik hier voor beschrijving van het oorspronkelijke virus
Maar het is dus niet precies dezelfde virus, zodat de removal tool er overheen kijkt. Hierbij genereert het random namen zodat je met google niet veel wijzer wordt. Het is dus idd o.a. een keylogger en het disabled ook om de 30 seconden allerlei processen zoals die van ZoneAlarm (en allerlei andere firewalls en virusscanners).

Het hele probleem is nu voor mij vlekkeloos opgelost!
Vele vele dank en ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben! _/-\o_

edit: eigenlijk wel dom van het virus om het keyboard te verbaggeren. Hierdoor werd ik wakker en zag ik dat er iets vreemds aan de hand was. Als het nu mijn KB met rust had gelaten, dan had het nog een flinke tijd door kunnen gaan... :/

edit2: beetje dom van me ook om de (gratis) DOS-versie van f-prot te gebruiken... deze kan de bootsector van de XP-partitie niet scannen... Ik had de (30 dagen trial)windowsversie moeten gebruiken, dan was de kans groot geweest dat ik het virus wél had gevonden... (de dos-versie is wel erg geschikt om individuele files te scannen of W98 / ME OS-en).

[ Voor 31% gewijzigd door The_Sukkel op 02-11-2003 22:51 ]

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-08 20:50

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb sinds enkele minuten hetzelfde probleem

ik heb het gekregen nadat ik Windows 2000 had ge-update met service
packs

de keyboard instellingen eerder genoemd werken niet
ik heb geen pfly.exe of andere op mijn computer staan :(

ik wist wel dat Windows update voor problemen zou zorgen :(

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-08 20:50

Naboo

#WINNING!! DUH!

LiquidSilver schreef op 02 november 2003 @ 03:25:
Probeer eens Ad-Aware te draaien, zal wel spyware zijn oid :)
Denk dat je het hiermee wel weg krijgt.
thanks voor die ad-aware link! :*)

Ik had 69 files in me computer zitten :(

alleen mijn dubbele tekens probleem is nog niet opgelost :'(

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

DE.50 schreef op 06 november 2003 @ 17:44:
Ik heb sinds enkele minuten hetzelfde probleem

ik heb het gekregen nadat ik Windows 2000 had ge-update met service
packs

de keyboard instellingen eerder genoemd werken niet
ik heb geen pfly.exe of andere op mijn computer staan :(

ik wist wel dat Windows update voor problemen zou zorgen :(
Heb je wel begrepen wat ik bedoel?

PFLY.EXE is een random naam gegenereerd door een virus.
Het is dus helemaal niet gek dat je geen PFLY hebt staan...
Check op een ander onbekend 4 letterig executable die in je autostart staat.
Heb je nu met housecall je systeem gescanned of niet?

• kim72
  • Laatst online: 15-03 16:41
Bij mijn ouders is het probleem opgelost na het verwijderen van het BugBear virus (weet niet precies welke variant..). Nu nog bij m'n schoonouders...
Pagina: 1